Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #26 Skrevet 17. desember 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Blir nok ikke populært å være vekke torsdag og fredag når det allerede er så mange som er vekke fra jobb pga sykdom,men ikke så mye en får gjort med det,Er alenemamma å har foreldre som gjerne stiller opp som barnevakt,men disse to dagene er helt vanlig abeidsdag så heller ikke de har fri. Anonymkode: 9539c...ac6 Vekke? Hva slags ord er det? Anonymkode: dff91...659
Yellow Brick Road Skrevet 17. desember 2017 #27 Skrevet 17. desember 2017 1 time siden, Superdolly skrev: Jeg skjønner at du vet hva du snakker om, men jeg synes det er utrolig spesielt at voksne mennesker ikke engang leser skoleruta og SFO-oversikten og ikke en gang tenker over at det plutselig kan dukke opp en ferie eller en planleggingsdag eller noe. Hvordan i all verden klarer folk å løse de situasjonene som plutselig oppstår, når ungene har ferie/fridag og de ikke har tenkt på å skaffe barnepass en gang? Og hvorfor i all verden velger voksne mennesker å utsette seg selv for slikt stress, gang på gang? Jeg er helt enig med deg, og ganske oppgitt også. Nesten hver gang vi har planleggingsdag og enten skal være på skolen eller møtes på skolen for å kjøre sammen derfra. treffer vi en liten 1. til 4, klassing som står utenfor døra og ikke kommer inn, ofte har ungen gått selv også sånn at vi må ringe til foreldrene å gi beskjed. Og det enda de har som du sier, skolerute, fått utdelt en årsplan, det står på ukeplanen som lærerne sender ut at sfo er stengt, det meste av dette finnes i tillegg på nett.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #28 Skrevet 17. desember 2017 her går de på skolen til og med fredag, så det er åpent,men stengt i romjulen Anonymkode: 2917f...10c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #29 Skrevet 17. desember 2017 4 timer siden, Superdolly skrev: Jeg skjønner at du vet hva du snakker om, men jeg synes det er utrolig spesielt at voksne mennesker ikke engang leser skoleruta og SFO-oversikten og ikke en gang tenker over at det plutselig kan dukke opp en ferie eller en planleggingsdag eller noe. Hvordan i all verden klarer folk å løse de situasjonene som plutselig oppstår, når ungene har ferie/fridag og de ikke har tenkt på å skaffe barnepass en gang? Og hvorfor i all verden velger voksne mennesker å utsette seg selv for slikt stress, gang på gang? Hi skriver jo i hovedinnlegget hvordan hun løser det, hun blir "vekke" fra jobb og blir ikke særlig populær... Glad jeg ikke er sjefen hennes. Hilsen butikksjef som virkelig trenger sine ansatte om dagen. Anonymkode: a7d45...801
Superdolly Skrevet 17. desember 2017 #30 Skrevet 17. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hi skriver jo i hovedinnlegget hvordan hun løser det, hun blir "vekke" fra jobb og blir ikke særlig populær... Glad jeg ikke er sjefen hennes. Hilsen butikksjef som virkelig trenger sine ansatte om dagen. Anonymkode: a7d45...801 Ja, så det. Hun skriver jo også at det ikke kommer til å bli populært og at sjefen trenger alle ansatte på jobb disse dagene. min undring var egentlig mer generell og basert på det Yellow Brick Road skrev: At dette er et helt vanlig fenomen. Og jeg blir helt stresset bare ved tanken på å ha så lite oversikt.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #31 Skrevet 17. desember 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Trodde jo skolen var til fredag å da hadde det ikke vært noe problem. Gir jo ikke mening at siste skoledag er onsdag. Anonymkode: 9539c...ac6 Men er man avhengig av sfo, så sjekker man jo sånt. Ikke bare tror. Det er jo ikke sikkert at du får fri fra jobb engang Anonymkode: cefdc...9cf
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #32 Skrevet 17. desember 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men er man avhengig av sfo, så sjekker man jo sånt. Ikke bare tror. Det er jo ikke sikkert at du får fri fra jobb engang Anonymkode: cefdc...9cf Ehh hva skal de gjøre da? Hente meg i håndjern å dra meg med på jobb? Har jeg ikke barnevakt så kan jeg rett og slett ikke komme på jobb,å er ikke noe å gjøre med det. Anonymkode: 9539c...ac6
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #33 Skrevet 17. desember 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehh hva skal de gjøre da? Hente meg i håndjern å dra meg med på jobb? Har jeg ikke barnevakt så kan jeg rett og slett ikke komme på jobb,å er ikke noe å gjøre med det. Anonymkode: 9539c...ac6 Nei, hente deg med makt kan de ikke. Men de kan gi deg sparken for skulk.... Anonymkode: a7d45...801
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #34 Skrevet 17. desember 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehh hva skal de gjøre da? Hente meg i håndjern å dra meg med på jobb? Har jeg ikke barnevakt så kan jeg rett og slett ikke komme på jobb,å er ikke noe å gjøre med det. Anonymkode: 9539c...ac6 Gi deg en advarsel og si deg opp hvis du skulker flere ganger. Anonymkode: 84387...e18
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #35 Skrevet 17. desember 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehh hva skal de gjøre da? Hente meg i håndjern å dra meg med på jobb? Har jeg ikke barnevakt så kan jeg rett og slett ikke komme på jobb,å er ikke noe å gjøre med det. Anonymkode: 9539c...ac6 Du kan miste jobben for skulk. Det er nesten så jeg lurer på om du har gjort det med vilje, at du har spekulert i det, for å få fri Anonymkode: cefdc...9cf
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #36 Skrevet 17. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, hente deg med makt kan de ikke. Men de kan gi deg sparken for skulk.... Anonymkode: a7d45...801 Hvor dum i hodet er du?? Er ikke skulk når jeg ikke kan gå på jobb pga jeg ikke har barnepass!! Anonymkode: 9539c...ac6
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #37 Skrevet 17. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Gi deg en advarsel og si deg opp hvis du skulker flere ganger. Anonymkode: 84387...e18 Det er ikke skulk! Anonymkode: 9539c...ac6
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #38 Skrevet 17. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor dum i hodet er du?? Er ikke skulk når jeg ikke kan gå på jobb pga jeg ikke har barnepass!! Anonymkode: 9539c...ac6 Selvfølgelig er det skulk, hvis ikke arbeidsgiver gir deg fri. Det er du som har dritt deg ut, det er du som er dum Anonymkode: cefdc...9cf
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #39 Skrevet 17. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvor dum i hodet er du?? Er ikke skulk når jeg ikke kan gå på jobb pga jeg ikke har barnepass!! Anonymkode: 9539c...ac6 Jo, det er skulk hvis du ikke går på jobb. Uten godkjenning fra arbeidsgiver er det bare sykdom og eventuelt dødsfall/begravelse i nærmeste familie som er godkjent grunn til fravær. Anonymkode: 84387...e18
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #40 Skrevet 17. desember 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor dum i hodet er du?? Er ikke skulk når jeg ikke kan gå på jobb pga jeg ikke har barnepass!! Anonymkode: 9539c...ac6 Selvfølgelig er det det. Det er ditt ansvar å sørge for barnepass så du kan oppfylle kontrakten din med arbeidsgiver, at du ikke har sørget for pass til barna dine er ikke arbeidsgivers problem og dukker du ikke opp på jobb uten å ha fått godkjent ferie, avspasering eller permisjon er det pr. definisjon skulk! Anonymkode: a7d45...801
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #41 Skrevet 17. desember 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig er det det. Det er ditt ansvar å sørge for barnepass så du kan oppfylle kontrakten din med arbeidsgiver, at du ikke har sørget for pass til barna dine er ikke arbeidsgivers problem og dukker du ikke opp på jobb uten å ha fått godkjent ferie, avspasering eller permisjon er det pr. definisjon skulk! Anonymkode: a7d45...801 Avklarer jo selvsagt dette med sjefen imorgen å sier som sant det er at jeg ikke har barnepass de to dagene og i romjulen. Ikke sikkert jeg må jobbe i romjulen uansett ettersom det sikkert ikke er behov for så mange de dagene. Anonymkode: 9539c...ac6
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #42 Skrevet 17. desember 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Avklarer jo selvsagt dette med sjefen imorgen å sier som sant det er at jeg ikke har barnepass de to dagene og i romjulen. Ikke sikkert jeg må jobbe i romjulen uansett ettersom det sikkert ikke er behov for så mange de dagene. Anonymkode: 9539c...ac6 Hvis arbeidsgiver godtar det er det jo greit, men arbeidsgiver trenger ikke si ja. Anonymkode: 84387...e18
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #43 Skrevet 17. desember 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis arbeidsgiver godtar det er det jo greit, men arbeidsgiver trenger ikke si ja. Anonymkode: 84387...e18 Å sparke meg er jo heller ikke så lurt når de flere dager har to mindre på jobb pga sykdom. Anonymkode: 9539c...ac6
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #44 Skrevet 17. desember 2017 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å sparke meg er jo heller ikke så lurt når de flere dager har to mindre på jobb pga sykdom. Anonymkode: 9539c...ac6 For å fortsette å kverulere så har du jo en oppsigelsestid. Arbeidsgiver klarer nok å skaffe en eller annen til å ta over jobben din innen den er over. Anonymkode: 84387...e18
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #45 Skrevet 17. desember 2017 På 16.12.2017 den 22.18, Anonym bruker skrev: Åpent her også. Stor skole i Sørum. Anonymkode: 98eca...de0 Frogner skole? Datteren min går der, og den er åpne til og med fredag + romjulen Anonymkode: 40b59...b1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå