Gå til innhold

Dere med barn på 10-11 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke plikter har de hjemme?

Vi har en gutt på snart 11 år som ikke har noen plikter hjemme, men har lenge vurdert å gi han noen.
For å være helt ærlig, uansett hvor glad jeg er i han (og jeg virkelig elsker den gutten), er det enkelte ting med han som irriterer vettet av meg.
En av de tingene som irriterer meg er at han ikke kan spise frokostblanding uten at mye blir liggende på gulvet, og når jeg ber han feie opp etter seg sier han det ikke var han.......

Vurderer å gi han i oppgave å støvsuge kjøkkenet hver annen dag i håp om at det blir bedre

Anonymkode: 5aa80...a12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min på 11 år har disse oppgavene: lage matpakke, gå ut med søppla, tøy i skittentøykurven, pakke gymbag og svømmebag+ rydde ut, dekke på bordet, ta ut matpakke og drikkeflaske fra sekken, ta opp sekken på rommet, rydde nyvasket håndkle og sengetøy på plass i skapet. 

Hun får 100kr i uka

Skrevet

Slik svarer mim sønn å. Jeg svarer bare at det spiller ingen rolle hvem det var, han skal støvsuge det likevel fordi han å må bidra til fellesskapet. 

Her må han hjelpe til å sette på klesvask, legge på plass klærne sine, ta inn og ut av oppvaskmaskin, støvsuge, hente posten og gå med søppel.

Anonymkode: d39cb...64c

Skrevet

Har en på 20 og en på 11. Her lager de egen lunsj, rydde ut av sekk, bag osv. Rydder ut av oppvaskmaskin og setter inn etter seg selv, legger klær på plass, sorterer sitt skittentøy, henter ved, måker litt snø, rydder og vasker egne rom. 

Mine har ikke fast ukelønn, men får som regel penger til aktiviteter og ting etter behov. 

Anonymkode: 2f3fa...ede

Skrevet

Jente i 5.klasse

Ingen faste plikter men må gjøre det jeg ber henne om, i dag har hun ryddet ut av oppvaskmaskinen, dekket bordet før middag og ryddet rommet.

Anonymkode: 3aba9...b33

Skrevet

Ikke så mye inne, men må rydde etter seg og holde orden på rommet. I stallen har hun ansvar for å møkke for ponnien sin og koste stallgangen hver dag, smøre sal og hodelag en gang i uka og holde orden i striglesaker og skapet. Ingen problem i stallen, hun har venninner med nesten hver dag, så de holder hverandre med selskap.

Anonymkode: 0deb1...323

Skrevet

Gutt på 11 år. Ingen faste plikter, men gjør alltid det han får beskjed om. I dag har han tømt oppvaskmaskinen, dekket bordet og passet lillebroren sin mens jeg var på butikken.

Anonymkode: 790c5...2df

Skrevet

Gutt på 11 år. Ingen faste plikter, men han rydder opp etter seg, bretter klærne sine, legger stort sett skittentøyet på vaskerommet, rydder opp i kjellerstua etter kameratene har gått, og gjør alt han blir spurt om. Jeg bruker aldri å kommandere, men spørre på en vanlig måte. 

Han tar alltid ned i posene når vi er på butikken, og skal helst bære alt slik at jeg ikke skal bære tungt:)

Selvsagt ligger det igjen papir etter han, noenganger glemmer han å rydde etc, men stort sett er han veldig flink:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...