Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #1 Skrevet 16. desember 2017 far flyttet hjem i huset til sine foreldre, har aldri betalt ett rødt øre til barnet, og jeg mener til barnet, ikke til meg som mor. Jeg klarer meg selv, takk. nav fastsatt bidrag uten oss foreldre og siden far ikke har tilbydd seg å hjelpe med utstyr klær ect så henvendte jeg meg til nav innkrevning. Han har klaget etter fristen og fått avslag. Må han begynne å betale bidrag nå? Vet han har fått sparken og tror han sliter med å finne seg jobber, tar ikke hvilken som helst jobb, han har standarder sier han. oppsrbeider han seg bare gjeld da? får ikke snakket med han om dette for han er aldri på besøk og når han kommer så er det hele familien til far. føler ikke for å ta opp sånne ting når andre er tilstede. hva kan jeg gjøre. Pengene som kommer fra far, hvis det engang skjer skal gå til barnets behov ikke til mine regninger og shoppingturer. Føler jeg må påpeke dette når jeg har lest at mange gjør seg avhengig av at far betaler bidrag, ellers går det ikke opp. takker for alle svar på forhånd. Anonymkode: a95c3...b54
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #2 Skrevet 16. desember 2017 Om han er arbeidsledig og ikke har så mye i dagpenger kan han bli erklært bidragsutdyktig, da slipper han betale bidrag. Hvor han bor og ellers har i gjeld bryr ikke nav seg om, de ser bare på inntekt og antall barn som skal forsørges. Om han er betalingsdyktig opparbeider han seg gjeld om han ikke betaler kravene fra nav ja. Om han ikke er bidragsdyktig kan du søke om bidragsforskudd fra nav, da vil du få litt hver måned fra nav for å dekke opp for fars dårlige betalingsevne. Men det er behovsprøvd, så om du tjener veldig godt selv vil du ikke få bidragsforskuddet. Anonymkode: 732a9...c0d
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #3 Skrevet 16. desember 2017 Dersom han har betalingsevne og inntekt blir det trekk i lønn. Dersom han har betalingsevne, men ikle fast inntekt man kan trekke det ifra opparbeider han seg bidragsgjeld. Anonymkode: 360d0...96f
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #4 Skrevet 16. desember 2017 Han kan jo bare tro at han kan skylde staten penger (Det går ikke, de begynner å trekke omtrent mnd etter man har latt være å betale ) Anonymkode: 6247d...9bf
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #5 Skrevet 16. desember 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han kan jo bare tro at han kan skylde staten penger (Det går ikke, de begynner å trekke omtrent mnd etter man har latt være å betale ) Anonymkode: 6247d...9bf Hvis man har fast inntekt ja. Ved strøjobber for forskjellige arbeidsgivere er det ikke så enkelt. Anonymkode: 360d0...96f
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #6 Skrevet 16. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis man har fast inntekt ja. Ved strøjobber for forskjellige arbeidsgivere er det ikke så enkelt. Anonymkode: 360d0...96f Da får man skattepengene når de kommer i alle fall. Anonymkode: 434c8...241
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #7 Skrevet 16. desember 2017 Han har standarder for hvilken jobber som er bra nok for han, samtidig som han bor på gutterommet hos mamma og pappa......oh, the irony Anonymkode: 7cc44...4d4
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #8 Skrevet 16. desember 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da får man skattepengene når de kommer i alle fall. Anonymkode: 434c8...241 Tviler på at noen som spekulerer i å ikke betale bidrag betaler for mye skatt, de vet skattepenger tilgode blir tatt for å dekke bidragsgjeld. De passer nok på å betale riktig mengde skatt ja. Anonymkode: 732a9...c0d
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #9 Skrevet 17. desember 2017 han er nok ikke betalingsdyktig dessverre, min eks søkte om fritak og fikk det,men han skylder 55 000 da som han må betale når han får jobb igjen Anonymkode: 998ae...1e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå