Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #1 Skrevet 16. desember 2017 Måtte avslutte Ery Max antibiotika kur mot streptokokker i halsen. Fikk kraftig diare og ble dårlig. Nå er jeg glatt på tunga, litt småhoven baki halsen og alt føles glatt og rart ut.. hva skjer??? Anonymkode: 45cd1...0e8
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #2 Skrevet 16. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Måtte avslutte Ery Max antibiotika kur mot streptokokker i halsen. Fikk kraftig diare og ble dårlig. Nå er jeg glatt på tunga, litt småhoven baki halsen og alt føles glatt og rart ut.. hva skjer??? Anonymkode: 45cd1...0e8 Allergi? Anonymkode: 47fac...d06
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #3 Skrevet 16. desember 2017 Skal ta en allergitabl for å se om d hjelper har begynt å få vondt i halsen igjen 😩 Anonymkode: 45cd1...0e8
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. desember 2017 #4 Skrevet 16. desember 2017 Helt normalt å få diaré av antibiotika, avsluttet du kuren i samråd med lege? Avbrutte antibiotikakurer er hovedårsaken til antibiotikaresistens, du forer bakteriene med litt og litt antibiotika til de lærer å overleve den.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #5 Skrevet 16. desember 2017 Ja det var legen som ønsket at jeg skulle det. Har flere typer jeg ikke tåler og han var redd det skulle være det samme med denne. Jeg rakk kun 6 tabl av kuren. Anonymkode: 45cd1...0e8
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #6 Skrevet 16. desember 2017 Høres ut som du har glemt å ta melkesyretabletter sammen med kuren som man absolutt bør, for å unngå diaré. Man får diaré av antibiotika fordi Den også dreper de gode bakteriene, ikke bare “de slemme”. Har du hvitt belegg i munnen? Mange får også sopp i munnen (og/eller skjeden) av AB. Legen burde ikke bidra til resistensutvikling uten å ta en titt på deg først. Anonymkode: 44d95...3f1
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #7 Skrevet 16. desember 2017 Jeg tok idoform innimellom tablettene slik både lege og apotek sa. Likevel fikk jeg så kraftig diare at jeg måtte sitte på toaletten i mange timer. Har ikke hvitt belegg. Det er bare glatt, følelsen av at munnen er tørr, mindre spytt, og nå begynnende vondt på den andre siden av halsen. Har tatt mandlene for lenge siden. Anonymkode: 45cd1...0e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå