Gå til innhold

Fødsel etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre som har vært i samme situasjon, og som har lurt på hva de skulle velge? Hva var med i vurderingen? Og hvor vanlig er det egentlig med komplikasjoner hvis man velger å føde etter et keisersnitt?

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om det skal bli fødsel eller snitt denne gangen. Jeg synes det virker så risikabelt å føde (det er et par andre ting i tillegg til at jeg har hatt keisersnitt før), men hadde det ikke vært for det, ville jeg helt klart valgt fødsel. Jeg har også en traumatisk fødsel og en dødfødsel bak meg, og kjenner et slags behov for å oppleve en fin fødsel. 

Anonymkode: 4390a...dfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har ett keisersnitt og en vaginal fødsel bak meg. Keisersnittet var ca 2,5 år før neste. Barnet måtte bli tatt med keisersnitt da det plutselig ble oppdaget at det var veldig sykt. Han døde etter en uke. Da jeg ble gravid igjen fikk jeg velge. Hadde et stort ønske om å få oppleve en god, normal fødsel og få barnet på brystet etterpå. Men det som veide størst for meg var at jeg hadde så mye smerter etter ks. Hadde et håp om å fungere bedre denne gangen, og det gjorde jeg. Hadde det hele tiden åpent om at jeg kunne få ks om jeg ombestemte meg, og spesielt om jeg gikk over termin. Men jenta kom av seg selv en uke før termin. Er så utrolig glad for at jeg ikke valgte ks denne gang. Hadde en del smerter etter fødsel denne gang også, men det kan ikke sammenlignes i forhold til hvordan jeg fungerte i hverdagen. Pluss at fødselen ble en veldig god opplevelse (det er jo bare flaks) 

Lykke til!

Anonymkode: 6a147...d86

Skrevet

Vaginalt. KS var vondt og slitsomt etterpå. 

Skrevet

Hadde katastrofesnitt med første. Hadde vaginal drømmefødsel ca 1,5 år senere. Ville aldri valgt ks igjen om ikke det står om liv. Jeg fikk dog velge. Valgte vaginal med lav terskel for hastesnitt. En fantastisk opplevelse. Lykke til med valget! 

Anonymkode: 55955...288

Skrevet

Har et ks og tre vaginale fødsler bak meg. Ingen komplikasjoner for min del. Alle mine vaginale fødsler ble igangsatt, så sånn sett ble de mer kontrollert. Kunne gjerne føde tre til på "vanlige" måten, enn å tatt et ks til. Mye mer smertefullt etterpå med ks og som regel er restutisjonstiden mye lengre ved ks. Anbefaler deg virkelig å prøve vaginal fødsel.

Skrevet

Har hatt et hastesnitt, IG to problemfrie vaginale senere. Ville valgt vaginalt igjen.

Skrevet

Ble satt i gang med første, som endte i ks,  og nr 2 ble født vaginalt underkant av 3 år senere.  Formen og psyken var veldig mye bedre etter nr 2. 

Som en skriver over, det går ann å høre om vaginal fødsel med lav terskel for ks. 

Anonymkode: 89b36...783

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...