Gå til innhold

Hvis man har dårlig råd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en del garn som er blitt liggende. Av det har jeg fått strikket to kjoler til niesene mine og et lite lappeteppe til vognen til nevøen min. Dette har jo da ikke kostet meg noe nå, så det er jo bra. Jeg har ca 700 å kjøpe alle julegaver for og dersom disse 3 er ferdig, så mangler jeg bare til barna mine (2) og søsteren min og mannen hennes.

Men.. nå som jeg har strikket kjoler og vognteppe, så trenger jeg ikke kjøpe noe ved siden av? Venninnen min sa at hun synes det var litt stusselig å bare gi en kjole, så da begynte jeg å tenke litt... hun mente jeg burde kjøpe body/genser og strømpebukser så det ble et helt sett og at et vognteppe var litt stusselig.

Kan legge til at jeg er en dreven strikker, så det er ikke noe ræl av kjoler. Den ene er til pent og den andre er en hverdagskjole. Det ligger flere timer med arbeid bak da det har vært mønster og fletting og alt mulig. Trodde jeg hadde flotte gaver nå, men har jeg det? Skal jeg ut å kjøpe noe i tillegg, så blir det jo mindre på de andre

Anonymkode: 7f258...0fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig trenger du ikke det, synes det høres veldig fint ut jeg :) Hadde du kjøpt fullstendig sett med body/genser og strømpebukser, hvis du hadde kjøpt gaven? For en kjip venninne du har, spesielt hvis hun vet at dere har dårlig råd. Man gir etter det som passer en, og den lommeboka man har.

Anonymkode: 08b4b...224

Skrevet

Hadde blitt kjempeglad for både kjole og vognteppe hvis noen hadde laget det til barna mine. Ikke noe stusselig med det. 

Anonymkode: 08167...d73

Skrevet

Nei du trenger ikke kjøpe noe i tilegg. Dette er flotte gaver.

Anonymkode: 77aab...af0

Skrevet

Det er supre gaver! Jeg elsker håndlaget! Resten bruker du på barna og evt søster og mann. Man for gaver etter evne! Tanken som teller! :klem:

Skrevet

Flott gave. Trenger ikke kjøpe noe i tillegg 😄

Anonymkode: 75a90...fb6

Skrevet

Dette er mer enn bra nok! Selv gir ikke vi søsken noe til hverandre og i allefall ikke til mennene deres. Selv jeg og mannen gir ikke til hverandre, det sluttet vi med når vi fikk barn.

Anonymkode: d2148...a4a

Skrevet

Resultat fra en undersøkelse var at den som får gaven blir mest glad og setter mer pris på gaven når man gir en. Tror de ga terningkast på hvor godt de likte gaven. Det som fikk minst poeng var når det ble gitt to gaver. Selv om det kunne være en dyr og en billigere ting.

Jeg syns det høres helt flott ut det du gir. Med tanke på all den tiden du har lagt i det er det en gave med stor omtanke 

Anonymkode: 51253...c20

Skrevet

Er det barna til den søsteren som sier dette??

I så fall kan du vel regne ut hvor mange timer du har brukt på å strikke disse gavene, så regne en timepris og så garnet på toppen. Selv om du hadde garn fra før så har du jo betalt for det tidligere. Da vil jeg tro at dine gaver langt, langt overskrider det din søster vil gi til ditt/dine barn - både i verdi og i omtanke.

For en stusselig søster!

Gavene dine er kjempeflotte! :)

Og søsteren din og mannen trenger virkelig ikke gaver i år når du har så lite penger. Bruk heller pengene du har på dine egne barn!

Anonymkode: f0025...904

Skrevet

Høres ut som flotte gaver synes jeg. Hadde ihvertfall blitt veldig glad for noe slik.

Og jeg synes ikke du skal gi særlig dyr gave til søsteren din og mannen når du har så dårlig råd. Bruk pengene på ungene dine

Skrevet

Hjemmestrikkede kjoler og vognteppe kan du gi bort med stolthet. Kjempeflotte gaver! 

Anonymkode: 7f0f7...db4

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde en del garn som er blitt liggende. Av det har jeg fått strikket to kjoler til niesene mine og et lite lappeteppe til vognen til nevøen min. Dette har jo da ikke kostet meg noe nå, så det er jo bra. Jeg har ca 700 å kjøpe alle julegaver for og dersom disse 3 er ferdig, så mangler jeg bare til barna mine (2) og søsteren min og mannen hennes.

Men.. nå som jeg har strikket kjoler og vognteppe, så trenger jeg ikke kjøpe noe ved siden av? Venninnen min sa at hun synes det var litt stusselig å bare gi en kjole, så da begynte jeg å tenke litt... hun mente jeg burde kjøpe body/genser og strømpebukser så det ble et helt sett og at et vognteppe var litt stusselig.

Kan legge til at jeg er en dreven strikker, så det er ikke noe ræl av kjoler. Den ene er til pent og den andre er en hverdagskjole. Det ligger flere timer med arbeid bak da det har vært mønster og fletting og alt mulig. Trodde jeg hadde flotte gaver nå, men har jeg det? Skal jeg ut å kjøpe noe i tillegg, så blir det jo mindre på de andre

Du skal ikke kjøpe noe i tillegg. Søster og mannen får en gave på deling, og så har du litt tilbake du kan bruke på ungene. Hvis du fortsatt har restegarn: strikk lue eller annet smått til søster/svoger.

Anonymkode: c76b1...3ea

Skrevet

Flotte gaver! Skulle ønske noen ville strikke til meg.. 😊 

Anonymkode: 52b22...f05

Skrevet

Kjempefine gaver! 

Har du mer garn strikker du noen votter på den uka som er igjen til søsteren din og et par sokker til svogeren din så er de unnagjort også. 

Anonymkode: 23755...b27

Skrevet

Så flotte gaver! Du trenger selvsagt ikke kjøpe noe i tillegg. 

Skrevet

Sier som de andre: Flotte gaver. De eneste som mener det må være noe ved siden av er de som tror det tar en time å strikke en kjole.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har lagt TID og OMTANKE i strikkegavene dine! Det er flotte gaver <3

I min familie (med masse søskenbarn) var reglene slik at vi ungene fikk egen julegave fra tanter og onkler til og med det året vi ble konfirmert (vi var MANGE, derfor slike regler), deretter ble det "familiejulegave". Jeg fikk raggsokker til jul da jeg gikk 6.klasse og en gang på ungdomsskolen av en tante med familie. Det var skikkelig fine sokker! Det siste paret som var i stor størrelse brukte jeg helt til de ble slitt ut i voksen alder! Og innlegget ditt nå fikk meg til å få lyst til å sende en melding til tante og spørre om hun kunne tenke seg å strikke et par nye raggsokker til meg <3

Skrevet

Flotte gaver! Og mer enn nok :):) 

Skrevet

Hadde aldri giddi å kjøpt noe i tillegg til det. Som de ovenfor sier så står den gaven fint for seg selv, å spe på med en body er helt bortkasta, noe som di nok ikke tenker mye på fra eller til. Skulle ønske jeg kjente noen som kunne strikke

Anonymkode: c41fa...97b

Skrevet

Jentene mine fikk et år ullsokker som søsteren min hadde strikket av restegarn. Hun er god til å strikke og hadde restegarn i alle regnbuens farger, så det ble tidenes mest fargerike sokker med noen mønsterrader med hjerter. De sokkene ble de så glade for, og de andre ungene i barnehagen var kjempemisunnelig, alle fargene og mønsteret med litt hjerter o.l. ble til de fineste sokkene de noen gang hadde sett :)

Det er ikke alltid de dyreste gavene fra lekebutikken som blir mest populære altså.

Anonymkode: 23755...b27

Skrevet

Hjemmestrikket er jo helt fantastiske gaver. her var bestemor til barna flink til å strikke, og jeg husker hver eneste flotte genser hun har strikket til de. Jeg husker ikke de andre gavene barna har fått. Og jeg ble alltid så utrolig glad for alt hun strikket til de, beste gavene vi fikk.

Anonymkode: cc368...285

Skrevet

Jeg tenkte helt omvendt, at det var en fare for at de som fikk kjøpegaver ville bli misunnelge. 

Anonymkode: 7deef...782

Skrevet

Ingenting er så flott som heimestrikkede plagg.. Og enn trenger ikkje legge ved noko som helst..

Det ligg mykje jobb og omtanke i strikkeplagg. 😊  og garn er faktisk dyrt 

Anonymkode: 9f343...f52

Skrevet

Det er jo virkelig fantastiske gaver! Du trenger helt klart ikke kjøpe noe i tillegg, venninnen din må jo være rusk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...