Anonym bruker Skrevet 15. desember 2017 #1 Skrevet 15. desember 2017 Hva hvis disse skulle feire sammen: Bjarne- elsker ribbe Mona - nylig blitt "muslim", men feirer fortsatt jul (!?), mener dog at svin er skittent og vil ikke være i nærheten av svin Hege - veganer. Hater å spise dyrelik, og starter ofte diskusjoner der PETA ofte blir nevnt som noe hellig for Hege. Har traumer og mener at nøttestek er det eneste som redder jula. Frode - hyperallergisk mot nøtter. Får allergisjokk av å oppholde seg i et rom med nøtter og mandler. Guro - familiens bestemor, tviholder på tradisjonen ribbe til middag og mandel i riskremen. Ja, i disse førjulstider så kan vi kanskje prøve å forberede oss mentalt på god problemløsning. Vi vil vel at alle skal få en fin julefeiring? Hvordan ville du løst dette? Oppfinnsomme og nytenkende løsninger blir premiert med stjerne i boka. Anonymkode: 46bfb...010
Kathrine. Skrevet 15. desember 2017 #2 Skrevet 15. desember 2017 Vertskapet bestemmer. Dei andre kan bestemme seg for å komme eller la være? Eg hadde laga ribbe. 😄
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2017 #3 Skrevet 15. desember 2017 De som ikke takler at andre spiser ribbe kan bare la være å komme. Hadde glatt droppet den om det var pga allergi, men de får ikke ta julematen min pga særheter. Jeg lager gjerne noe de spiser i tillegg da. Jeg respekterer at Hege spiser slik hun vil, men det må gå begge veier, ellers er hun ikke velkommen. Mandler og nøtter dropper vi, både i riskrem, skåler og bakst. Og skjønner ikke bestemor såpass kan hun også holde seg hjemme. Hadde sikkert endt opp med at det bare var Frode som ville komme når jeg tenker meg om. Anonymkode: 8cdac...d98
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2017 #4 Skrevet 15. desember 2017 Hva med kalkun og tofukalkun? Med det sagt så hadde jeg nok laget det jeg ønsket og opplyst de inviterte om hva som er på menyen så gjestene kan velge om de vil komme eller ei. Anonymkode: a81af...5fe
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2017 #5 Skrevet 15. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: De som ikke takler at andre spiser ribbe kan bare la være å komme. Hadde glatt droppet den om det var pga allergi, men de får ikke ta julematen min pga særheter. Jeg lager gjerne noe de spiser i tillegg da. Jeg respekterer at Hege spiser slik hun vil, men det må gå begge veier, ellers er hun ikke velkommen. Mandler og nøtter dropper vi, både i riskrem, skåler og bakst. Og skjønner ikke bestemor såpass kan hun også holde seg hjemme. Hadde sikkert endt opp med at det bare var Frode som ville komme når jeg tenker meg om. Anonymkode: 8cdac...d98 Og Bjarne da! Han overså jeg helt. Men ribbe blir det jo! Anonymkode: 8cdac...d98
soleia Skrevet 15. desember 2017 #6 Skrevet 15. desember 2017 Hadde laga til ribbe, og pinnekjøt til meg og muslimen, og servert med vegisterkaker til vegetarianaren. Ingen mandlar eller nøtter. Dei som ikkje tåler at andre har andre matpreferansar må halde seg heime, unntaket er han som risikerer anafylaksianfall. Vegetarianaren må tåle å ikkje få nøttesteik om ho vil vere gjest i selskapet.
soleia Skrevet 15. desember 2017 #7 Skrevet 15. desember 2017 2 minutter siden, soleia skrev: Hadde laga til ribbe, og pinnekjøt til meg og muslimen, og servert med vegisterkaker til vegetarianaren. Ingen mandlar eller nøtter. Dei som ikkje tåler at andre har andre matpreferansar må halde seg heime, unntaket er han som risikerer anafylaksianfall. Vegetarianaren må tåle å ikkje få nøttesteik om ho vil vere gjest i selskapet. Eg og Mona sit for eine enden av bordet, og kosar oss med pinnekjøtet, så får dei andre ha svineriet sitt på andre bordenden. Hege må sitte ved det vesle barnebordet vårt om ho ikkje kan halde stilt med PETA under julemiddagen.
Leverpostei Skrevet 15. desember 2017 #8 Skrevet 15. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hva hvis disse skulle feire sammen: Bjarne- elsker ribbe Mona - nylig blitt "muslim", men feirer fortsatt jul (!?), mener dog at svin er skittent og vil ikke være i nærheten av svin Hege - veganer. Hater å spise dyrelik, og starter ofte diskusjoner der PETA ofte blir nevnt som noe hellig for Hege. Har traumer og mener at nøttestek er det eneste som redder jula. Frode - hyperallergisk mot nøtter. Får allergisjokk av å oppholde seg i et rom med nøtter og mandler. Guro - familiens bestemor, tviholder på tradisjonen ribbe til middag og mandel i riskremen. Ja, i disse førjulstider så kan vi kanskje prøve å forberede oss mentalt på god problemløsning. Vi vil vel at alle skal få en fin julefeiring? Hvordan ville du løst dette? Oppfinnsomme og nytenkende løsninger blir premiert med stjerne i boka. Anonymkode: 46bfb...010 Bjarne og bestemor får ribbe 1. juledag, og får være fornøyde med det. Vi spiser alle pinnekjøtt, bortsett fra Hege som får noe soyabasert. Henne har jeg preppet på forhånd, klarer hun ikke å holde seg med PETA må hun bli hjemme. Klarer jeg å lage vegansk riskrem? Tror det blir to typer riskrem, og i begge er det en rosin i stedet for mandel. Den som mygler blir ikke invitert neste år.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2017 #9 Skrevet 15. desember 2017 Jeg tenker at du serverer pølse i brød med løk, så får alle noe de tåler Anonymkode: 3ad74...b94
Pengetreet Skrevet 15. desember 2017 #10 Skrevet 15. desember 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva hvis disse skulle feire sammen: Bjarne- elsker ribbe Mona - nylig blitt "muslim", men feirer fortsatt jul (!?), mener dog at svin er skittent og vil ikke være i nærheten av svin Hege - veganer. Hater å spise dyrelik, og starter ofte diskusjoner der PETA ofte blir nevnt som noe hellig for Hege. Har traumer og mener at nøttestek er det eneste som redder jula. Frode - hyperallergisk mot nøtter. Får allergisjokk av å oppholde seg i et rom med nøtter og mandler. Guro - familiens bestemor, tviholder på tradisjonen ribbe til middag og mandel i riskremen. Ja, i disse førjulstider så kan vi kanskje prøve å forberede oss mentalt på god problemløsning. Vi vil vel at alle skal få en fin julefeiring? Hvordan ville du løst dette? Oppfinnsomme og nytenkende løsninger blir premiert med stjerne i boka. Anonymkode: 46bfb...010 Hadde servert ribbe, vegetarpai og kalkun som tilbehør til muslimen. Vegetarianeren får ikke nøttestek, av hensyn til nøtteallergikeren. PETA er verdt å diskutere ellers, men ikke ved julemiddagen da Bjarne ribbe-elsker har høyt blodtrykk og risikerer hjerteinfakt dersom han hisser seg opp. Liv og helse kommer i første rekke, så derfor utgår nøtter og PETA.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2017 #11 Skrevet 15. desember 2017 Fisk til alle. Også veganeren, fiskelik er ikke dyrelik. Multer til dessert. Anonymkode: bac9c...5cf
cherry coke Skrevet 15. desember 2017 #12 Skrevet 15. desember 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva hvis disse skulle feire sammen: Bjarne- elsker ribbe Mona - nylig blitt "muslim", men feirer fortsatt jul (!?), mener dog at svin er skittent og vil ikke være i nærheten av svin Hege - veganer. Hater å spise dyrelik, og starter ofte diskusjoner der PETA ofte blir nevnt som noe hellig for Hege. Har traumer og mener at nøttestek er det eneste som redder jula. Frode - hyperallergisk mot nøtter. Får allergisjokk av å oppholde seg i et rom med nøtter og mandler. Guro - familiens bestemor, tviholder på tradisjonen ribbe til middag og mandel i riskremen. Ja, i disse førjulstider så kan vi kanskje prøve å forberede oss mentalt på god problemløsning. Vi vil vel at alle skal få en fin julefeiring? Hvordan ville du løst dette? Oppfinnsomme og nytenkende løsninger blir premiert med stjerne i boka. Anonymkode: 46bfb...010 Hadde sendt de til den nyfrelste Veganeren Elina. De hadde sikkert kost seg med en salat med litt bønner og linser on The side.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2017 #13 Skrevet 15. desember 2017 5 minutter siden, cherry coke skrev: Hadde sendt de til den nyfrelste Veganeren Elina. De hadde sikkert kost seg med en salat med litt bønner og linser on The side. Halleluja!!! Anonymkode: bac9c...5cf
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2017 #14 Skrevet 15. desember 2017 And til alle, unntatt veganeren, som får soppstek. Rødkål, grønne bønner, potet og saus til alle. Multesorbet til dessert. Anonymkode: c8f83...cb7
Elina Skrevet 15. desember 2017 #15 Skrevet 15. desember 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva hvis disse skulle feire sammen: Bjarne- elsker ribbe Mona - nylig blitt "muslim", men feirer fortsatt jul (!?), mener dog at svin er skittent og vil ikke være i nærheten av svin Hege - veganer. Hater å spise dyrelik, og starter ofte diskusjoner der PETA ofte blir nevnt som noe hellig for Hege. Har traumer og mener at nøttestek er det eneste som redder jula. Frode - hyperallergisk mot nøtter. Får allergisjokk av å oppholde seg i et rom med nøtter og mandler. Guro - familiens bestemor, tviholder på tradisjonen ribbe til middag og mandel i riskremen. Ja, i disse førjulstider så kan vi kanskje prøve å forberede oss mentalt på god problemløsning. Vi vil vel at alle skal få en fin julefeiring? Hvordan ville du løst dette? Oppfinnsomme og nytenkende løsninger blir premiert med stjerne i boka. Anonymkode: 46bfb...010 Da holder dere koltbord med julemat men har forbud mot nøtter og må opplyse om det er svin i noe av maten. Du snakker med Mona og spurt om hun er utenfor døra og om hun heller ikke kan fylle bensin for alle bensinstasjoner selger pølser. Dessuten så har jeg aldri hørt om en muslim som ikke kan være i samme rom som svin. Hun må lære seg at det finnes andre i verden og svin vil hun ikke kunne unngå om hun skal oppholde seg utenfor sitt eget hus. Familiens bestemor får sin ribbe men mandel i riskremen får hun få hjemme hos seg selv. Hun må lære seg å vise hensyn til andre, og Frode kan tross alt bli veldig syk og mulig dø. Så hvis hun føler mandelen er verdt Frodes liv så bør hun egentlig holde seg hjemme. Hege som er veganer kan lage nøttestek uten nøtter, det går helt fint og det er samme smaken. Og lurer også hva slags diskusjoner hun skulle ha om PETA Hun må skjønne at hun ikke er alene i verden og at stakkars Frode er hyperallergisk mot nøtter. Det er tross alt mer synd på han som ikke kan spise nøtter og som kan få så store reaksjoner utav å være i samme rom som nøtter.
Elina Skrevet 15. desember 2017 #16 Skrevet 15. desember 2017 27 minutter siden, cherry coke skrev: Hadde sendt de til den nyfrelste Veganeren Elina. De hadde sikkert kost seg med en salat med litt bønner og linser on The side. Nei,er ikke nyfrelst bare så det er sagt. Men de skulle fått tofurky (tofu kalkun) med waldorfsalat og full pakke
cherry coke Skrevet 15. desember 2017 #17 Skrevet 15. desember 2017 10 minutter siden, Elina skrev: Nei,er ikke nyfrelst bare så det er sagt. Men de skulle fått tofurky (tofu kalkun) med waldorfsalat og full pakke Yummy;-)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2017 #18 Skrevet 15. desember 2017 det hadde blitt juletorsk på hele gjengen. mitt hus, min meny. veganeren hadde fått lutefisk under skjul av at det var tofu. ingen ser forskjellen likevel. bestemor hadde måttet godta mitt hus, min meny. men kompensert med egen flaske julebrus og sugerør med knekk. Anonymkode: b976b...625
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå