Gå til innhold

Migrenedritt


oslofrk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om julen for deg handler mest om vin, kaffe og sjokolade, så er det kanskje bra med en pause? Spesielt hvis du kan unngå migrene med noen få grep. Nå vet ikke jeg hvor storforbruker du er, men vet med meg selv. Jeg var storforbruker av sjokolade. Måtte kutte det ut pga. magen. Og jeg kjente på sorgen. Men etter noen uker gikk det over. Nå liker jeg ikke sjokolade. Konsistensen er jo bare ekkel. Så kanskje det går mye bedre en du tror? Husk, alt blir en vane. Kom deg gjennom noen dager, så er det meste gjort, og må jo være godt å slippe migrene.

Anonymkode: f27b0...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, oslofrk skrev:

Jævla møkkagreier!

Kutte vin, sjokolade og kaffe ☹️

God jul lizzom!

hjelp 😢

I know!!

Anonymkode: 5cc03...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuttet vin, kaffe, sjokolade, te, fet mat, ja, alt mulig rart. Men like herlig får jeg minst 10 moderate og 2 kraftige anfall i mnd. 

Anonymkode: 56735...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å kutte ut ting man er glad i.❤ Jeg må kutte ut venner og familie hehe. Og julebrus 😅 har kronisk migrene etter ulykke. Har minst 21 harde anfall i mnd. Resten av dagene har jeg barr drit vondt i hodet

Anonymkode: e5c05...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Heldig for deg hvis så enkle grep hjelper! 

Anonymkode: cdab8...eb8

Det vet jeg ikke ennå, men må begynne et sted😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, oslofrk skrev:

Det vet jeg ikke ennå, men må begynne et sted😖

Du har all min sympati, migrene er noe skikkelig dritt :( Selv er jeg arbeidsufør pga det :(

Anonymkode: 05145...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har all min sympati, migrene er noe skikkelig dritt :( Selv er jeg arbeidsufør pga det :(

Anonymkode: 05145...83a

Takk! ❤️

Jeg er så fortvilet akkurat nå. Prøver å jobbe litt og blir dårlig. Hver gang. Det er så utrolig frustrerende. Det virker som jeg ikke tåler å bli engasjert. Det føles som jeg blir dårlig hver gang jeg glemmer å puste dypt og ta alt veldig sakte. Jeg er vant til å ha masse energi og nå blir tanken tom på fem minutter. Jeg elsker jobben min og mennesker. Denne migrenen frarøver meg livet. Jeg skjønner at jeg må lære meg å leve med det og ta en dag av gangen, men akkurat nå virker det helt uoverkommelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kjipt å kutte ut ting man er glad i.❤ Jeg må kutte ut venner og familie hehe. Og julebrus 😅 har kronisk migrene etter ulykke. Har minst 21 harde anfall i mnd. Resten av dagene har jeg barr drit vondt i hodet

Anonymkode: e5c05...1f1

Føler med deg! ❤️

Jeg har nesten ikke noe sosialt liv lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, oslofrk skrev:

Takk! ❤️

Jeg er så fortvilet akkurat nå. Prøver å jobbe litt og blir dårlig. Hver gang. Det er så utrolig frustrerende. Det virker som jeg ikke tåler å bli engasjert. Det føles som jeg blir dårlig hver gang jeg glemmer å puste dypt og ta alt veldig sakte. Jeg er vant til å ha masse energi og nå blir tanken tom på fem minutter. Jeg elsker jobben min og mennesker. Denne migrenen frarøver meg livet. Jeg skjønner at jeg må lære meg å leve med det og ta en dag av gangen, men akkurat nå virker det helt uoverkommelig. 

Jeg skjønner veldig godt hva du mener, jeg kunne skrevet det selv. Det verste synes jeg, er at den er så uforutsigbar, jeg tør nesten ikke lage avtaler med folk lenger. Og det er så lite legene kan gjøre med den. Livet mitt er borte, ingen jobb og ikke noe sosialt. Det er hardt å måtte innse at livet sannsynligvis ikke vil bli sånn det var. Men jeg har ikke gitt opp, og er villig til å prøve det meste.

Mitt råd er å ikke presse deg selv for hardt. Det gjorde jeg, pinte meg på jobb til det smalt og jeg hadde migrene nesten døgnet rundt. Endte i full sykemelding, går nå på AAP og legen anbefaler minst 50 % ufør, egentlig 100 % ufør. Jeg angrer veldig på at jeg ikke lyttet til kroppen før, at jeg prøvde å ignorere at migrenen bare ble verre og verre. Jeg skulle vært ute i 100% sykemelding lenge før jeg ble det, men jeg strittet i mot.

Anonymkode: 05145...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...