Gå til innhold

Linser i do-diskusjonen, jeg var en av de som ble irritert..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte at det ikke går og ikke vite at sånt ikke skal skylles i do. Vel, i dag måtte jeg innse at jeg er litt uopplyst selv! Dette gjelder glitter; jeg var ikke klar over at glitter er mikroplast. Har glitterøyenskygger som naturligvis blir vasket av i vask og i dusjen..og hvor havner det? Jo, i havet! 🤦‍♀️

Så, da tenkte jeg at jeg kunne prøve og spre budskapet til andre som heller ikke var klar over det. Jeg som har vært så nøye med fleecetøy og linser..jaja, lærer så lenge man lever, dere ;)

Til opplysning selger lush makeup som ikke inneholder mikroplast, og det har blitt forbudt å selge/distribuere flere steder i verden, bl.a. i England, så man kan jo bestille derfra. De har erstattet det med mineralglitter, som ikke inneholder plast! :)

Anonymkode: a2e99...9c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er microplast i utrolig mye, en del tannkrem blant annet!

Skrevet
Akkurat nå, Yellow Brick Road skrev:

Det er microplast i utrolig mye, en del tannkrem blant annet!

Dét var jeg (utrolig nok) klar over. De fleste peeling-produkter har også det, men glitter hadde virkelig gått meg hus forbi! 

Skrevet

Tannkrem er ikke noe problem. Gå for svanemerket (Zendium). 

Ang glitter. Jeg ble seriøst deppa første gang jeg fant ut at man bør unngå det. Har null problemer med å leve uten fleecetøy, mikrogranuler i kosmetikk og hudpleie, handleposer etc, men glitter?? Livet blir så kjedelig uten! Håper det kommer et miljøvennlig alternativ snart, ellers blir det mye mindre gøy å lage ting med barna. 

Anonymkode: f0480...2ae

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tannkrem er ikke noe problem. Gå for svanemerket (Zendium). 

Ang glitter. Jeg ble seriøst deppa første gang jeg fant ut at man bør unngå det. Har null problemer med å leve uten fleecetøy, mikrogranuler i kosmetikk og hudpleie, handleposer etc, men glitter?? Livet blir så kjedelig uten! Håper det kommer et miljøvennlig alternativ snart, ellers blir det mye mindre gøy å lage ting med barna. 

Anonymkode: f0480...2ae

Jeg ELSKER glitter, så ja, deppa! Mulig dette er verre enn noe annet, men det er så sjeldent vi lager ting med glitter, så de gangene kan det kanskje være et alternativ å bruke en liten sånn støvsuger og kaste innholdet i peisen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...