Gå til innhold

Noen her som har tatt KUB-test? (Duotest med ultralyd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller lignende? Kan du fortelle litt om det? Jeg vet ingenting, så alt fra hvor lang tid som er satt av til hva resultatene betyr/når man får dem er veldig interessant. Jeg har tatt blodprøvene allerede, men har ikke hørt noe. Ultralyd i neste uke.

Anonymkode: f9d70...2e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok blodprøve i uke 10-11. Ultralyd litt senere. Fikk da risikoen regner ut rett etter ultralyd.

Anonymkode: 7aa35...5ed

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tok blodprøve i uke 10-11. Ultralyd litt senere. Fikk da risikoen regner ut rett etter ultralyd.

Altså mens du var der fortsatt?

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her. 

Ble sendt til St. Olavs, som er ganske langt fra hvor jeg bor (men nærmeste sykehus som gjør testen). Tok blodprøvene tidligere, slik at det bare var ultralyden, og det å svare på en rekke spørsmål, som stod igjen. Fikk vite resultatet mens jeg satt der. 

Heldigvis var det gode nyheter, og jeg har en frisk ettåring i dag. 

Anonymkode: a8f43...189

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Samme her. 

Ble sendt til St. Olavs, som er ganske langt fra hvor jeg bor (men nærmeste sykehus som gjør testen). Tok blodprøvene tidligere, slik at det bare var ultralyden, og det å svare på en rekke spørsmål, som stod igjen. Fikk vite resultatet mens jeg satt der. 

Heldigvis var det gode nyheter, og jeg har en frisk ettåring i dag. 

Takk for svar :) Hvilke spørsmål skulle du svare på? 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar :) Hvilke spørsmål skulle du svare på? 

Alt fra ting om tidligere svangerskap, til genetiske sykdommer i familien, tilfeller av svangerskapsforgiftning etc. Så generelt om alder, høyde, vekt, medisiner etc. 

Skrevet

Fikk også resultatet rett etter ultralyden. Fikk ikke så gode resultater  (1:98 på downs), så ble tilbudt morkakeprøve samme dagen. Men vi valgte å avslå og har i dag en frisk fin jente på 4 år uten downs.

Anonymkode: 3ec23...4e7

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fikk også resultatet rett etter ultralyden. Fikk ikke så gode resultater  (1:98 på downs), så ble tilbudt morkakeprøve samme dagen. Men vi valgte å avslå og har i dag en frisk fin jente på 4 år uten downs.

Anonymkode: 3ec23...4e7

Jeg tror man får nipt test i samme situasjon i dag 

Hi

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså mens du var der fortsatt?

Ja, mens jeg var der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...