FruTusenfryd Skrevet 14. desember 2017 #1 Skrevet 14. desember 2017 Føler det er så kleint å bare trykke pin
FruTusenfryd Skrevet 14. desember 2017 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei! Anonymkode: 84785...bfa Takk hehe .
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2017 #4 Skrevet 14. desember 2017 Selvsagt gjør en det! Anonymkode: c9b72...ec3
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2017 #5 Skrevet 14. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt gjør en det! Anonymkode: c9b72...ec3 Hvorfor det? Anonymkode: 84785...bfa
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2017 #6 Skrevet 14. desember 2017 Jeg syns man skal tipse litt. det er jo en service tjeneste, slik som feks servitør. Det betyr mye for de som kjører faktisk Anonymkode: 3a69d...14c
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2017 #7 Skrevet 14. desember 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt gjør en det! Anonymkode: c9b72...ec3 Hvorfor er det selvsagt? Anonymkode: 94fbc...538
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2017 #8 Skrevet 14. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg syns man skal tipse litt. det er jo en service tjeneste, slik som feks servitør. Det betyr mye for de som kjører faktisk Anonymkode: 3a69d...14c Hva med butikker, frisører, kundebehandlere, barnehage, snekkeren osv, skal de og tipses da? Anonymkode: 94fbc...538
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2017 #10 Skrevet 14. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns man skal tipse litt. det er jo en service tjeneste, slik som feks servitør. Det betyr mye for de som kjører faktisk Anonymkode: 3a69d...14c Det er jeg ikke enig i. Forøvrig baserer lønnen til servitører, bartendere og til dels kokker seg på at det tipses. Lønnen deres er derfor veldig lav. (Mange prøver jo å jobbe for å endre dette, slik at lønn ikke skal basere seg på tips). Drosjesjåførers lønn er mye høyere og baserer seg ikke på tips, slik som butikkansatte, barnehage ansatte, frisør ol. Anonymkode: 84785...bfa
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2017 #11 Skrevet 14. desember 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jeg ikke enig i. Forøvrig baserer lønnen til servitører, bartendere og til dels kokker seg på at det tipses. Lønnen deres er derfor veldig lav. (Mange prøver jo å jobbe for å endre dette, slik at lønn ikke skal basere seg på tips). Drosjesjåførers lønn er mye høyere og baserer seg ikke på tips, slik som butikkansatte, barnehage ansatte, frisør ol. Anonymkode: 84785...bfa Høy og høy fru blom.... det er som regel ikke fastlønn og man må jage turer døgnet rundt for å få til noe. Varierer kanskje fra by til by, men dette fylket er iallfall slik. Jeg personlig tipser iallfall alltid. Ikke mye, men litt Anonymkode: 3a69d...14c
Marriet Skrevet 14. desember 2017 #12 Skrevet 14. desember 2017 Jeg gjør det aldri i Norge, men alltid i utlandet. I byen jeg tar mest taxi skal man ikke bekrefte beløp, sånn som på mange utesteder. Så da måtte isåfall sagt ifra at sjåføren skal slå inn så og så mye .
Fru Banderas Skrevet 14. desember 2017 #13 Skrevet 14. desember 2017 Jeg leste "Hjelp - tisser man i drosje?".
Himmel og hav Skrevet 14. desember 2017 #14 Skrevet 14. desember 2017 Det kommer an på om det er ytt noen service eller ikke. Jeg tipser ikke i taxi av vane. F eks, tipser jeg ikke om jeg selv må åpne og lempe kofferten inn i bagasjerommet, eller den gangen jeg fikk kastet kartboka bak i baksetet så jeg kunne finne den beste ruta, for han viste ikke hvor vi skulle (ei gate i Oslo sentrum). Jeg tipser heller ikke hos bakeren eller i kaffebaren der de gir meg varene i en pose på disken. Tips er jo for å vise at man setter pris på servicen de yter. Ingen service - ingen tips.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2017 #15 Skrevet 14. desember 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jeg ikke enig i. Forøvrig baserer lønnen til servitører, bartendere og til dels kokker seg på at det tipses. Lønnen deres er derfor veldig lav. (Mange prøver jo å jobbe for å endre dette, slik at lønn ikke skal basere seg på tips). Drosjesjåførers lønn er mye høyere og baserer seg ikke på tips, slik som butikkansatte, barnehage ansatte, frisør ol. Anonymkode: 84785...bfa I️ serveringsbransjen baserer ikke lønnen seg på tips. Det er leeeeeeengecsiden det var slik. Forøvrig er det innført minstelønn/tarifflønn I️ bransjen fra 1. januar 2018 Anonymkode: eca41...4ef
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2017 #16 Skrevet 14. desember 2017 3 timer siden, Fru Banderas skrev: Jeg leste "Hjelp - tisser man i drosje?". Normalt sett ville ikke dette vært et normalt spørsmål å stille, men alt kan skje på dib😂 Anonymkode: 8fee0...388
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2017 #17 Skrevet 14. desember 2017 De fleste tipser hvertfall litt her. Fått alt fra 5,- til 300,- på en tur eller ingenting. Er oftere en får tips når folk betaler kontant Hilsen taxisjåfør som alltid sparer de småkronene opp til ferie for hele familien om sommeren 😁 Anonymkode: 8d9b9...f44
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2017 #18 Skrevet 14. desember 2017 Nei. Har ikke for vane å snakke med biler, enda mindre gi de råd og tips. Anonymkode: 8fee0...388
FruTusenfryd Skrevet 14. desember 2017 Forfatter #19 Skrevet 14. desember 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Har ikke for vane å snakke med biler, enda mindre gi de råd og tips. Anonymkode: 8fee0...388 Fantastisk! 👏👏👏Hilsen HI
FruTusenfryd Skrevet 14. desember 2017 Forfatter #20 Skrevet 14. desember 2017 HI her. Da jeg var liten lærte jeg at man ga tips til sjåføren, men da jeg begynte å ta drosje de siste årene , har sjåførene blitt litt rare når jeg har sagt at jeg vil tipse. Jeg betaler alltid med kort. Hvis jeg sier at jeg runder opp, så knoter de fælt med bankterminalen eller hva det heter. Jeg føler veldig på det, at jeg burde tipse. Men jeg aner ikke hva som er vanlig å gjøre. Samtidig skulle jeg ikke så langt i stad. Det kostet meg ca 150 kr for 3 km .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå