Gå til innhold

Hvorfor blir helsesøster sur, det er jo en del av jobben hennes


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville først prøvd alternativ behandling. 

Anonymkode: e70be...9a7

Ville du seriøst prøvd alternativ behandling først dersom du fikk kreft? Jeg håper virkelig at jeg misforstår. Da risikerer du nemlig at kreften sprer seg mens du eksperimentere før du endelig får ordentlig behandling, og kanskje er det da allerede for sent.

Anonymkode: 715d3...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg ville først prøvd alternativ behandling. Nå er det ikke alle som dropper vaksine som bruker alternativ beh. Jeg har tre forskjeligge behandlere jeg bruker med hver sine teknikker. Ja, jeg har vært hos lege først, men de kan ikke hjelpe meg. En sa du kommer til å være syk resten av livet, andre ting får jeg høre at det er ingen ting som kan hjelpe, jeg må leve med smerter resten av livet. Hadde det ikke vært for alternative behandlere hadde jeg ikke klart å jobbe. Jeg har autoimmun sykdom, og alternativ behandlingen hjelper meg med immunforsvaret mitt. Jeg er ellers konstant syk. Sykemeldt noen måneder og veldig lite hjelp å få av lege. Når jeg går til alternativ behandling blir jeg frisk på en til to behandlinger. Jeg er ikke kvitt den autoimmune sykdom, men jeg holder helsen i sjakk slik at jeg kan ha et liv. Jeg får en enorm trøtthet av og til, helt tom, en behandling så er jeg tilbake. Jeg bruker behandlingen alt fra to til 4-5 ganger i året. Det har hjulpet meg enormt. Jeg forstår at det er ikke sikkert alle syns det hjelper. Jeg vet om mange som får hjelp. Jeg har aldri hatt en bivirkning. 

Anonymkode: e70be...9a7

Eller vil du betale uføretrygd for meg med dine skattepenger? Jeg betaler gladelig de pengene til alternative behandlere som har hjulpet meg i årevis med helsen min slik at jeg har et liv som er verdt å leve. Jeg vil ikke si hvilke behandlinger. Jeg går til svært dyktige folk. Jeg er enig i at man kan støte på mye. For å nevne et eksempel ville legen sende meg på sykehus for mange år siden med lungebetennelse som ikke ble bra. Jeg fikk tre dager på meg, hvis ingen bedring sykehus. Jeg dro til min behandler, og tre dager etterpå var lungene helt fine. Du vil sikkert si tilfeldig. Ingen er Gud, og vi skal alle dø engang. Noen ganger er det å kunne hjelpe folk til å dø i fred. Jeg syns ikke den kreftbehandlingen som fins i dag i skolemedisinen er noe å rope hurra for. Jeg gleder meg mer til det nye kommer, det høres bedre ut, immunterapi og andre ting. Da kan det hende jeg hadde prøvd det. Men først hadde jeg gått til dyktige alternaive terapeuter 😊

 

Anonymkode: e70be...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller vil du betale uføretrygd for meg med dine skattepenger? Jeg betaler gladelig de pengene til alternative behandlere som har hjulpet meg i årevis med helsen min slik at jeg har et liv som er verdt å leve. Jeg vil ikke si hvilke behandlinger. Jeg går til svært dyktige folk. Jeg er enig i at man kan støte på mye. For å nevne et eksempel ville legen sende meg på sykehus for mange år siden med lungebetennelse som ikke ble bra. Jeg fikk tre dager på meg, hvis ingen bedring sykehus. Jeg dro til min behandler, og tre dager etterpå var lungene helt fine. Du vil sikkert si tilfeldig. Ingen er Gud, og vi skal alle dø engang. Noen ganger er det å kunne hjelpe folk til å dø i fred. Jeg syns ikke den kreftbehandlingen som fins i dag i skolemedisinen er noe å rope hurra for. Jeg gleder meg mer til det nye kommer, det høres bedre ut, immunterapi og andre ting. Da kan det hende jeg hadde prøvd det. Men først hadde jeg gått til dyktige alternaive terapeuter 😊

 

Anonymkode: e70be...9a7

Ikke noe å rope hurra for??😂😂Du har så lite peiling at det er morsomt! Samtidig er det trist..

Anonymkode: e1f40...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eller vil du betale uføretrygd for meg med dine skattepenger? Jeg betaler gladelig de pengene til alternative behandlere som har hjulpet meg i årevis med helsen min slik at jeg har et liv som er verdt å leve. Jeg vil ikke si hvilke behandlinger. Jeg går til svært dyktige folk. Jeg er enig i at man kan støte på mye. For å nevne et eksempel ville legen sende meg på sykehus for mange år siden med lungebetennelse som ikke ble bra. Jeg fikk tre dager på meg, hvis ingen bedring sykehus. Jeg dro til min behandler, og tre dager etterpå var lungene helt fine. Du vil sikkert si tilfeldig. Ingen er Gud, og vi skal alle dø engang. Noen ganger er det å kunne hjelpe folk til å dø i fred. Jeg syns ikke den kreftbehandlingen som fins i dag i skolemedisinen er noe å rope hurra for. Jeg gleder meg mer til det nye kommer, det høres bedre ut, immunterapi og andre ting. Da kan det hende jeg hadde prøvd det. Men først hadde jeg gått til dyktige alternaive terapeuter 😊

 

Anonymkode: e70be...9a7

Du er jo sprøyte gal! Alternativ medisin/terapeuter mot KREFT?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har lov til å behandle kreft i norge. Jeg ble spurt om jeg ville valgt det, og jeg sier ja det ville jeg prøvd først 😊

Nå vet jeg også om kjempe dyktige folk i utlandet. Jeg er heller ikke redd for å dø. Det ville vært kjedelig, jeg har ennå lyst til å oppleve mer i livet. Jeg vil bruke min tid nå til å leve. Jeg bekymrer meg ikke for kreft. 

Anonymkode: e70be...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eller vil du betale uføretrygd for meg med dine skattepenger? Jeg betaler gladelig de pengene til alternative behandlere som har hjulpet meg i årevis med helsen min slik at jeg har et liv som er verdt å leve. Jeg vil ikke si hvilke behandlinger. Jeg går til svært dyktige folk. Jeg er enig i at man kan støte på mye. For å nevne et eksempel ville legen sende meg på sykehus for mange år siden med lungebetennelse som ikke ble bra. Jeg fikk tre dager på meg, hvis ingen bedring sykehus. Jeg dro til min behandler, og tre dager etterpå var lungene helt fine. Du vil sikkert si tilfeldig. Ingen er Gud, og vi skal alle dø engang. Noen ganger er det å kunne hjelpe folk til å dø i fred. Jeg syns ikke den kreftbehandlingen som fins i dag i skolemedisinen er noe å rope hurra for. Jeg gleder meg mer til det nye kommer, det høres bedre ut, immunterapi og andre ting. Da kan det hende jeg hadde prøvd det. Men først hadde jeg gått til dyktige alternaive terapeuter 😊

 

Anonymkode: e70be...9a7

De alternative behandlerne som lover deg behandling mot kreft fremfor å gå til legen, burde blitt anmeldt! Skjønner ikke hvordan du i slike tilfeller heller stoler på alternativ behandling, som vil si behandling som ikke har dokumentert effekt. fremfor skolemedisin som er forskningsbasert. Det høres heller ikke ut som om du faktisk har peiling på hva kreftbehandling er. Det er svært forskjellig behandling alt etternavn hvilken type kreft man har og stadiet. Immunterapi brukes allerede, men er ingen dans på roser det heller. Men det høres vel mer naturlig og alternativt ut så da må det være bedre?

Ellers må jeg tilføye at jeg synes det er helt ok at man prøver alternativ behandling ETTER man har vært hos lege. Det jeg er mest redd for er at enkelte bruker masse penger på alternativ behandling og får falsk trygghet og håp hos disse "terapeutene". Du vet forresten at hvem som helst kan kalle seg det, uten noe som helst krav om kompetanse eller forståelse for kroppen?

Anonymkode: 715d3...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helsesøster tåler ikke at vi ikke vil gjøre alt etter hennes anbefalinger. Bla. vaksinerer vi ikke slavisk etter vaksineprogrammet. Og hun blir sur? Hva er greia med det? Jobben hennes er å tilby oss vaksiner, ikke å prøve å presse oss til å følge vaksinasjonsprogrammet. Samme når vi fortalte at vi ikke gav tran, men brukte D-vitamin dråper. Hun blir rett og slett sur. Skulle tro det var hennes barn det gjaldt. Blir oppgitt av den dama.

Anonymkode: 43b51...df5

Jeg blir vel mest oppgitt av deg. Jobben hennes er ikke å stå på pinne for primadonnaforeldre som syns deres barn bør ha noe helt eget. Jobben hennes er samfunnsmedisin og folkehelse. Og da må hun se på hva som er gunstigst for pasienten, ikke for selvbildet til mor og far.

Anonymkode: f2cbd...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen som tilbyr alternativ behandling mot kreft i norge, som jeg sier så er det ikke lov. Kunne jeg valgt så ville det vært første valg. I noen andre land er det andre regler, jeg ville dratt dit da. 

Anonymkode: e70be...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke noe å rope hurra for??😂😂Du har så lite peiling at det er morsomt! Samtidig er det trist..

Anonymkode: e1f40...ea7

Hun er heller litt mer opplyst enn gjennomsnittet. En nær venninne av meg fikk kreft for noen år siden, hun fikk beskjed om at hun måtte hasteopereres og rett i behandling med en veldig tøff cellegifttype. Hun valgte å dra til et av våre naboland med det samme, fikk alternativer til dette. Har i dag vært frisk fra kreften i fem år. Ingen tegn til kreften på disse årene. Legene her i Norge er ikke interessert i å vite hva hun gjorde for å bli frisk. En annen jeg kjente fikk beskjed om at hun hadde svært få uker igjen, kun tilbud om palliativ behandling og råd om å skrive testamente og ta farvel med familien. Hun dro til et annet land, fikk der behandling på en klinikk som driver med alternativ behandling. Hun døde riktignok av kreften, men da først etter å ha hatt flere gode år helsemessig hvor kreften ble påvist langt mindre, nesten borte, alle blodprøver viste normale verdier. Norske leger ville ikke høre hva som hadde hjulpet henne. Da hun fikk tilbakefall etter noen år var det dessverre ikke noe som hjalp henne. Men familien hennes var evig takknemlig for de ekstra årene hun fikk hvor hun faktisk fungerte normalt som en frisk person ville gjort. En jeg kjenner har også en lignende historie med en i familien.

Veldig mye av den "alternative medisinen" er egentlig grunnleggende medisin, bare at vestlig medisin har fjernet seg fra det mest elementære som går på kosthold/ortomolekylærmedisin og det å behandle hele mennesket, ikke bare kroppen isolert.

 

Men kommentar til HI. Den helsesøsteren er uprofesjonell - uavhengig hva man mener om vaksier. Hennes jobb er å informere og forsøke å få foreldre til å velge vaksiner ut fra et godt informert valg. Når hun blir sur glemmer hun sin profesjonalitet, og hun vil ha langt mindre sjanse for å få frem det budskapet hun ønsker og som myndighetene ønsker. Man får ikke noen til å gjøre som man vil om man får dem til å føle at man ser ned på dem, tvert imot. Når det kommer til tran/D-vit. skulle en profesjonell helsesøster informert at D-vitaminer alene ikke er nok og så forklart hvor viktig det er for barnets nevrologiske utvikling at det også får i seg nok omega3. Når helsesøster ikke gjorde det heller, da gjorde hun en elendig jobb, og avslørte mest trolig manglende kunnskaper.

Anonymkode: 4fc22...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville du seriøst prøvd alternativ behandling først dersom du fikk kreft? Jeg håper virkelig at jeg misforstår. Da risikerer du nemlig at kreften sprer seg mens du eksperimentere før du endelig får ordentlig behandling, og kanskje er det da allerede for sent.

Anonymkode: 715d3...f4b

Bare rolig. Dette er hva Darwin kaller naturlig seleksjon 😂😂

Anonymkode: f2cbd...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De alternative behandlerne som lover deg behandling mot kreft fremfor å gå til legen, burde blitt anmeldt! Skjønner ikke hvordan du i slike tilfeller heller stoler på alternativ behandling, som vil si behandling som ikke har dokumentert effekt. fremfor skolemedisin som er forskningsbasert. Det høres heller ikke ut som om du faktisk har peiling på hva kreftbehandling er. Det er svært forskjellig behandling alt etternavn hvilken type kreft man har og stadiet. Immunterapi brukes allerede, men er ingen dans på roser det heller. Men det høres vel mer naturlig og alternativt ut så da må det være bedre?

Ellers må jeg tilføye at jeg synes det er helt ok at man prøver alternativ behandling ETTER man har vært hos lege. Det jeg er mest redd for er at enkelte bruker masse penger på alternativ behandling og får falsk trygghet og håp hos disse "terapeutene". Du vet forresten at hvem som helst kan kalle seg det, uten noe som helst krav om kompetanse eller forståelse for kroppen?

Anonymkode: 715d3...f4b

 

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De alternative behandlerne som lover deg behandling mot kreft fremfor å gå til legen, burde blitt anmeldt! Skjønner ikke hvordan du i slike tilfeller heller stoler på alternativ behandling, som vil si behandling som ikke har dokumentert effekt. fremfor skolemedisin som er forskningsbasert. Det høres heller ikke ut som om du faktisk har peiling på hva kreftbehandling er. Det er svært forskjellig behandling alt etternavn hvilken type kreft man har og stadiet. Immunterapi brukes allerede, men er ingen dans på roser det heller. Men det høres vel mer naturlig og alternativt ut så da må det være bedre?

Ellers må jeg tilføye at jeg synes det er helt ok at man prøver alternativ behandling ETTER man har vært hos lege. Det jeg er mest redd for er at enkelte bruker masse penger på alternativ behandling og får falsk trygghet og håp hos disse "terapeutene". Du vet forresten at hvem som helst kan kalle seg det, uten noe som helst krav om kompetanse eller forståelse for kroppen?

Anonymkode: 715d3...f4b

Jeg ble spurt om jeg ville valgt alternativ medisin hvis jeg fikk kreft. Det er en tenkt situasjon, ja, jeg har stor tro på alternativ medisin. Ville ikke gått til hvem som helst. I norge vet jeg det ikke er lov, men det finnes også noen muligheter i utlandet.

Anonymkode: e70be...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er overraskende og er forbauset over at så mange er imot HPV-vaksinen. «Alle» frykter kreft og venter på en «kur». Når man da finner en måte å forebygge en type kreft på, vil man ikke ta den? HPV-vaksinen er en vaksine mot kreft!

Anonymkode: 715d3...f4b

Hjelper å ikke Pule, da

Anonymkode: a5b02...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare rolig. Dette er hva Darwin kaller naturlig seleksjon 😂😂

Anonymkode: f2cbd...c9e

Bare synd Darwins søkte teorier er motbevist, eller Hva?

Anonymkode: a5b02...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eeh, er ikke insentivet for bilbeltebruk at man ikke skal DØ? Fare for bot blir liksom sekundært. Samme med vaksine – ønsker ikke å utsette barnet for potensielt skadelig sykdommer. Er vel det som er argumentet, ikke hva som står i loven. Men interessant, faktisk, kan hende vi går i en retning der uvaksinerte barn mister tilgang til bestemte steder, re barnehage i Italia, var det det?

Anonymkode: 1bf00...e49

Jeg har barn i en privat  barnehage og vi må faktisk følge barnevaksinasjonsprogrammet for at ungene skal få gå der.  Dette er her i Norge.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Julie (: skrev:

Jeg har barn i en privat  barnehage og vi må faktisk følge barnevaksinasjonsprogrammet for at ungene skal få gå der.  Dette er her i Norge.  

Vi hadde også barna i privat barnehage. Fikk samme beskjeden, men når alt kom til alt, så fikk barna fortsette uvaksinerte. Viste seg de ikke hadde lov å nekte pga av vaksinestatus. Men fortsatt sier de at barna må være vaksinerte. Og det faktum at våres barn ikke var vaksinerte, ble bare dysset ned. Så, hvem vet, kanskje vi snakker om samme barnehage?

Anonymkode: 43b51...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Julie (: skrev:

Jeg har barn i en privat  barnehage og vi må faktisk følge barnevaksinasjonsprogrammet for at ungene skal få gå der.  Dette er her i Norge.  

Det er ikke lov å nekte uvaksinerte barn

Anonymkode: cb822...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener helsesøsterens fremgangsmåte er klønete. Har man en tverr mor som er klar på at hun ikke ønsker vaksinering (eller tran eller presse på amming eller hva det måtte være) er det ikke så smart å mase, da oppnår hun ingenting. Informere og motivere for å skaffe et tillitsforhold, det har hun ikke klart, moren her har steilet.

Anonymkode: 642e7...a7e

Enig i dette. Men ser for meg denne stakkars helsesøsteren som sitter der med denne vanskelige moren som ikke bryr seg om barnet sitt. Skjønner at helsesøster blir sur og stressa. Tror det skal MYE til for å få denne moren til å forandre mening dessverre. Folk som er totalt hjernevaska, ser det ikke selv.

Anonymkode: 8f45f...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen har lov til å behandle kreft i norge. Jeg ble spurt om jeg ville valgt det, og jeg sier ja det ville jeg prøvd først 😊

Nå vet jeg også om kjempe dyktige folk i utlandet. Jeg er heller ikke redd for å dø. Det ville vært kjedelig, jeg har ennå lyst til å oppleve mer i livet. Jeg vil bruke min tid nå til å leve. Jeg bekymrer meg ikke for kreft. 

Anonymkode: e70be...9a7

Sier du nå det... 

Anonymkode: 8f45f...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig i dette. Men ser for meg denne stakkars helsesøsteren som sitter der med denne vanskelige moren som ikke bryr seg om barnet sitt. Skjønner at helsesøster blir sur og stressa. Tror det skal MYE til for å få denne moren til å forandre mening dessverre. Folk som er totalt hjernevaska, ser det ikke selv.

Anonymkode: 8f45f...9c0

Hos oss var det et bevisst valg, og ifølge flere her inne et egoistisk valg, men jeg tillater meg å være litt egoistisk når det kommer til mine barns helse. Vi har vaksinert barna, men ikke etter vaksinasjonsprogrammet. Vaksinasjonsprogrammet er utviklet for å være best for befolkningen samlet, men ikke nødvendigvis det beste for individet. Vi ventet til barna hadde fått lov til å få utvikle et mer modent immunsystem, dvs. vi begynte vaksineringen etter barna var passert 4 år. I dag har de fått alle vaksinene som er i vaksinasjonsprogrammet, med unntak av HPV vaksinen. Der har vi takket nei, og heller kjøpt gardasil 9, selv om det koster oss 4500,-. 

Anonymkode: 43b51...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare synd Darwins søkte teorier er motbevist, eller Hva?

Anonymkode: a5b02...9e1

Har du en kilde til dette, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde også barna i privat barnehage. Fikk samme beskjeden, men når alt kom til alt, så fikk barna fortsette uvaksinerte. Viste seg de ikke hadde lov å nekte pga av vaksinestatus. Men fortsatt sier de at barna må være vaksinerte. Og det faktum at våres barn ikke var vaksinerte, ble bare dysset ned. Så, hvem vet, kanskje vi snakker om samme barnehage?

Anonymkode: 43b51...df5

Oslo øst?  

Veit ikke om det er lov,  men denne har stort sett lang venteliste og kan velge og vrake barn. Står i vedtektene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hjelper å ikke Pule, da

Anonymkode: a5b02...9e1

Ja, noen bør ikke formere seg heller. Så på den måten blir det to fluer i ett smekk: verken kreft eller nye idioter på kloden.

Anonymkode: f2cbd...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare synd Darwins søkte teorier er motbevist, eller Hva?

Anonymkode: a5b02...9e1

Ja, når jeg leser det du skriver, så er jeg tilbøyelig til å tro at Cro Magnon lever i beste velgående i små lommer i befolkningen. Man kan jo kalle dem smittelommer?

Anonymkode: f2cbd...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2017 den 18.25, Anonym bruker skrev:

Bedre hygiene og kosthold har også hjulpet. 

Jeg har mer tro på alternativ behandling enn medisiner. Man vil jo ha god helse når man lever. Jeg finner mye mer hjelp i alternativ medisin. Vet om de som ikke vaksinerer bruker en spesiell alternativ  behandling når barnet blir sykt eller trenger å styrke immunforsvaret. 

Anonymkode: e70be...9a7

Absolutt, hygiene og kosthold er viktig. For ikke å si antibiotika. I store deler av verden vil også myggnett ha enorm effekt for folkehelsen.

Forskjellen på alternativ medisin og skolemedisin er at skolemedisin har DOKUMENTERT effekt. Alternativ medisin har det ikke. I tillegg er legemidler godkjent av legemiddelverket underlagt strenge krav bl.a om innhold. Ikke samme strenge krav til alternativ bransjen.

Det er underlig hva slags dritt vaksinemotstandere dytter i seg, men en liten ml med vaksine er krise. Det er også underlig at de ikke tror det ligger økonomiske motiver bak ulike produkter innen alternativ medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mamsemums skrev:

Absolutt, hygiene og kosthold er viktig. For ikke å si antibiotika. I store deler av verden vil også myggnett ha enorm effekt for folkehelsen.

Forskjellen på alternativ medisin og skolemedisin er at skolemedisin har DOKUMENTERT effekt. Alternativ medisin har det ikke. I tillegg er legemidler godkjent av legemiddelverket underlagt strenge krav bl.a om innhold. Ikke samme strenge krav til alternativ bransjen.

Det er underlig hva slags dritt vaksinemotstandere dytter i seg, men en liten ml med vaksine er krise. Det er også underlig at de ikke tror det ligger økonomiske motiver bak ulike produkter innen alternativ medisin.

Det siste der unngår man behendig å snakke om... Alternativmiljøet er BIG business! 

Anonymkode: f2cbd...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...