Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #1 Skrevet 13. desember 2017 Tenk dere at du og mannen din har et vennepar. Kvinnen i dette paret har en jobb med mye ansvar og en del reising. Hun tar også alt av husarbeid, organisering av ungenes aktiviteter, skole, barnehage +++ Når hun kommer hjem etter en reise avspaserer hun en halv dag for å rydde opp etter ungene og mannens rot fra hun var borte. Han er snill og god, men enebarn og vandt med å bli dullet med hjemmefra og hun har bare fortsatt. Det har nå 3 barn og vi ser hun blir mer og mer sliten. Mannen min stiller mye opp hjemme.. Vi snakket litt om det.. Vurderer om jeg skal når vi møter dem nå i julen å foreslå at vi tar en jentetur en landweekend nå til våren. Dersom hun blir med på det, som jeg tror hun vil, kommer mannen min bruke tid sammen med mannen hennes og barna våre og deres og prøve å fortelle han at han burde stille litt mer opp siden hun ser så sliten ut om dagen.. Hva syns dere om det? Frekt eller greit? Anonymkode: eebaa...ada
Fru Banderas Skrevet 13. desember 2017 #3 Skrevet 13. desember 2017 Helt fint, frem til "kommer mannen min bruke tid sammen med mannen hennes og barna våre og deres og prøve å fortelle han at han burde stille litt mer opp siden hun ser så sliten ut om dagen". Du antar jo at de ikke klarer å kommunisere sammen som to voksne mennesker, og at du og mannen din klarer å tenke bedre enn dem hva de trenger og hvordan. I tillegg tar du det for gitt at hun ser sliten ut fordi mannen er vant til å være enebarn og bli dullet med. Jeg hadde blitt litt støtt av at noen så på meg som så enkel, faktisk. Omtanke er fint, men ikke oppfør deg som vergen min.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #4 Skrevet 13. desember 2017 Fin tanke av dere 😊 Men jeg tror dessverre at med den typen unnasluntrere, enten det er fordi de er bortskjemt hjemmefra, er egoister, tar kona for gitt eller hva som er grunnen, så hjelper det ikke å appellere til deres samvittighet. De har det komfortabelt, og kommer til å fortsette med det til de evt får kniven på strupen på en eller annen måte. At partneren flytter fra dem eller lignende. Det er også noe som har gått seg skjevt til i samspillet mellom dem, der hun på en måte muliggjør det at han fortsetter å sluntre unna. Dette trenger de nok begge hjelp til å ta tak i. Men igjen, veldig omtenksomt av dere 👍 Anonymkode: 34bcf...ef6
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #5 Skrevet 13. desember 2017 Helt greit å kommentere det på en forsiktig måte dersom mannen din er god kompis med mannen hennes. Hvorfor noen ikke liker det synes jeg er litt rart. Mannen din kan starte en generell samtale ang fordeling av oppg hjemme og spørre hvor mye mannen bidrar hjemme. Syned vi bør bli flinkere til å si ifra om ting og slutte å fornærme oss over småting. Eks. Dersom andres unger oppfører seg helt forferdelig på flyet og foreldrene ikke sier ifra så gjør faktisk vi det. Jeg har fortalt andres unger at man ikke sparker setet foran fordi moren ikke gjorde noe med det. Anonymkode: b17e1...63d
Fru Banderas Skrevet 13. desember 2017 #6 Skrevet 13. desember 2017 Jeg sier i fra når drittunger oppfører seg dritt, og det koster meg ingen ting. Men jeg forteller ikke venninnen min at hun bør gjøre sånn og slik fordi mannen ser så sliten ut. Jeg kan åpne for dialog, selvsagt, men jeg kommer ikke til bordet med konklusjonene klare. Der har ingenting med å unngå å krenke å gjøre, men å bruke hodet.
Mostly Harmless Skrevet 13. desember 2017 #7 Skrevet 13. desember 2017 Altså, mannen din kan vel lufte temaet arbeidsfordeling, men jeg synes ikke det skal taes i forbindelse med at du og venninna du reiser bort. Da likner det litt for mye på en intervensjon for min smak. Er ikke mannen din og mannen hennes gode nok kompiser til at de kan prate sammen uten at dere må arrangere samværet på forhånd, blir hele greia litt påtrengende. Da er det mer saklig om du prater med din venninne.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #8 Skrevet 13. desember 2017 2 timer siden, Fru Banderas skrev: Jeg sier i fra når drittunger oppfører seg dritt, og det koster meg ingen ting. Men jeg forteller ikke venninnen min at hun bør gjøre sånn og slik fordi mannen ser så sliten ut. Jeg kan åpne for dialog, selvsagt, men jeg kommer ikke til bordet med konklusjonene klare. Der har ingenting med å unngå å krenke å gjøre, men å bruke hodet. Hvorfor et slik behov for å fornærme/korrigere noen som har omtanke for sine venner og ønsker å hjelpe? Nok av folk som driter i hvordan andre har det, selv om de ser at de sliter. Anonymkode: 34bcf...ef6
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2017 #9 Skrevet 14. desember 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Helt greit å kommentere det på en forsiktig måte dersom mannen din er god kompis med mannen hennes. Hvorfor noen ikke liker det synes jeg er litt rart. Mannen din kan starte en generell samtale ang fordeling av oppg hjemme og spørre hvor mye mannen bidrar hjemme. Syned vi bør bli flinkere til å si ifra om ting og slutte å fornærme oss over småting. Eks. Dersom andres unger oppfører seg helt forferdelig på flyet og foreldrene ikke sier ifra så gjør faktisk vi det. Jeg har fortalt andres unger at man ikke sparker setet foran fordi moren ikke gjorde noe med det. Anonymkode: b17e1...63d De er gode venner, og tanken var ikke å ta det direkte, men heller sånn vennskapelig prat om hverdagslige ting som han farger litt med hvem som gjør hva hjemme.. Turen trenger hun for å få slappet av litt HI Anonymkode: eebaa...ada
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2017 #10 Skrevet 14. desember 2017 Om dere kjenner dem godt synes jeg det må være greit å gjøre det slik. Jeg har selv ett vennepar hvor ting er veldig skeivt fordelt. Siden jeg er god venn med begge og de ofte bruker å "tømme" seg til meg om hverandre, så snakker jeg også rett fra levra til begge. Noen kan man gjøre det til og andre ikke. Kommer an på relasjonen. Anonymkode: 31c09...42b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå