Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #1 Skrevet 13. desember 2017 På Facebooksiden til et av barna mine sin klasse stod det følgende innelegg: Nå vet ikke jeg hvilket av barna som har sagt dette, men jeg synes dere foreldre har en oppgave når det gjelder vranglære. Det er kommet fem på skolen i dag at hvis man sier «blodige Maria» foran speilet 5 ganger, så dukker hun opp. Dette er altså feil. Det er 3 ganger og hun dukker ikke opp, man ser henne og dør. Enda mer vranglære er det at man faktisk tror på slike ting og sprer det til andre for å skremme. Noen barn tør ikke gå hjem fra skolen i det vintermørket vi har nå fordi de blir engstelige av slike røverhistorier og jeg ønsker en slutt på å skremme hverandre med slike historier. Fint om man snakker med barna sine om det å fortelle skumle historier og hvordan det kan skremme andre. Det ble en opphetet debatt av det hele om et man ikke kan ha kontroll på slike ting og at det var skrevet på en skikkelig ekkel og sarkastisk måte. Jeg lo av det hele, men så jo at de fleste foreldre ble rasende på denne mannen som skrev innlegget. Er det ikke greit å skrive slike innlegg? Barna er 10/11 år Anonymkode: 2732f...90a
Hjertefru Skrevet 13. desember 2017 #2 Skrevet 13. desember 2017 Det der var et godt eksempel på at det fortsatt er ting som bør diskuteres face to face el i det minste på telefon framfor på nett. Han prøvde sikkert å si fra om dette på en morsom måte, men nyansene forsvinner lett når man gjør det slik. Er nok enig med de som sier at den slags kan man ikke kontrollere. Det er naturlig for barn i den alderen å fortelle skrøner som denne.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #3 Skrevet 13. desember 2017 Det er vel også en grunn til at det er 13 års grense på å ha facebook, og at dette er foreldrenes ansvar å følge opp. Anonymkode: 4ec78...306
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. desember 2017 #4 Skrevet 13. desember 2017 Jeg tenker han har et poeng i at man bør snakke med sine barn om det dukker opp sånne vandrehistorier som skremmer klassekameratene. Men han bommet med hvordan han la frem saken, jeg ser humoren, en del gjør det nok ikke. Og ja, en foreldregruppe på Face er et egnet forum, men da må man ikke skrive tvetydig.
Mandala Skrevet 13. desember 2017 #5 Skrevet 13. desember 2017 Synes det var morsom start og helt ok innlegg. Kan ikke se noe problematisk ved det.
Mostly Harmless Skrevet 13. desember 2017 #6 Skrevet 13. desember 2017 Jaja, dersom denne faren vil holde barndommen fri for skremmehistorier, kan han alle fall aldri sende barna sine på leirskole. Tapt kamp dette, tror jeg.
Pengetreet Skrevet 13. desember 2017 #7 Skrevet 13. desember 2017 Storm i vannglass. Barn i den alderen elsker å skremme hverandre og fortelle røverhistorier. Jeg tenker heller at foreldrene får snakke med barna sine om å ikke tro på alt de hører.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 13. desember 2017 #8 Skrevet 13. desember 2017 Jeg hadde glatt oversett den meldingen. Jeg fikk en rasende SMS en gang fra en mor i eldste sønnen min klasse, fordi min sønn hadde fortalt hennes sønn om dodraugen 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå