Gå til innhold

Stakkars ansatte !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lite sted og ja jeg vet mye .... vi er 2 av 10 mødre som jobber resten har av ulike grunner fri hver eneste dag enten bare mor og hos noen far og mor. Likevel er samtlige barn i barnehagen minst 8-16 hver eneste dag året rundt ! De ansatte er mye syke, mye vikarer og generelt slitne, ikke vårt problem sikkert . Men hvor samfunnsnyttig er dette egentlig ?? Syns det er helt tragisk at vi har fått et sånt samfunn . 

Sier ikke at barna skal være hjemme, men hva med å ha kortere dager ? Fortjener ikke barna også det ? Eller bryr de fleste seg ikke om ungene sine . Snakker småbarnsavdeling her . Huff syns det er så trist ! 

Anonymkode: ba070...884

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig bryr 80% av befolkningen seg ikke om sine egne barn. Stakkars ansatte ja. 

Skrevet

Hvor bor du? Siden det er så få folk i jobb, og de orker å sende ungen i barnehagen 8 på morgningen. Jeg er kronisk syk, og har gått hjemme i noen år, og studert noen år. Da jeg gikk hjemme, leverte jeg i barnehagen ca 9.30. For var jo deilig og ha god tid på morgningen. Og barnet ble hentet senest 4. Når jeg studerte og, så leverte jeg når jeg måtte dra på skolen, og hentet da jeg var ferdig.

Hvordan tror du det er for ansatte i barnehager i de store byene, der må jo stort sett mor og far jobbe, og da levere barna tidlig og hente sent.

Jeg har selv jobbet flere år i barnehage, og jo bedre miljø det er blant de ansatte, jo mer trives man, barna trives og man har lite sykdom.

Anonymkode: 8b5cb...b06

Skrevet

Jeg fatter ikke at de orker sette på vekkeklokke for å rekke froskost i barnehagen ! Syns foreldre har blitt så ego !!! 

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fatter ikke at de orker sette på vekkeklokke for å rekke froskost i barnehagen ! Syns foreldre har blitt så ego !!! 

Her betyr "Ikke rekke frokost" samtidig "ikke rekke samling, ikke rekke å bli med ut" og hvis mor skal noe må mor avlyse og bruke en halvtime på å kle på unger selv siden alle ansatte fordufter etter kl 0915

Anonymkode: 32353...dd2

Skrevet

De ansatte skal jo kle på ungen om man kommer innen kjernetiden 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men de GJØR det ikke, da ;)

De skal heller ikke la 13 måneder gamle babyer klatre på bordet, ramle ned og slå hodet. Men de gjør det likevel.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor står det nedskrevet?

Om foreldrene ikke kommer i rett tid kan ikke den voksne forlate 5-6 andre unger for å kle på en unge som kommer sent.

Ellers tenker jeg de som jobber i bhg er glade for at noen betaler og bruker plassene slik at de har en jobb og får lønn for jobben.

Anonymkode: 07382...bce

Skrevet

så lenge barna blir levert i åpningstiden er det vel ingen som har noe med hva foreldrene gjør ? De har en plass og det er barnehagens ansvar å dekke personale ved sykdom.

Skrevet

Man trenger vel ikke å la lillegull på 11 måneder være 9 timer i barnehagen for at de voksne skal ha en jobb ! Går veldig fint med 6-7 timer og. Om alle har prøvd det tror jeg ferre hadde slått hodet sitt og. Late mødre som trenger 8-9 timer alenetid eller så rekker de ikke vaske hus og drikke kaffe: rekker vel litt på 6 timer tenker jeg 

Skrevet

Her var det mye rare holdninger til både barnehage, ansatte og foreldre. Her blir man møtt av blide, inkluderende ansatte. Som forelder, så kler jeg på barnet mitt hvis de skal ut når vi kommer, det gjør jeg uten problemer. Her blir barna godt ivaretatt, og jeg kunne ikke brydd meg mindre hva de andre foreldrene bruker dagene sine på. Mine barn elsker barnehagen, elsker å være sammen med vennene sine der. Før jeg fikk barn selv, var jeg veldig negativt innstilt til barnehagen, jeg tenkte at når jeg selv fikk barn skulle jeg ha barna hjemme hos meg ved en hver anledning, og barnehager var bare ett nødvendig onde. Men etter disse årene ser jeg hvor mye barna koser seg, hvor mye de lærer, og hvor flott sted det er :)

Anonymkode: 23f60...831

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her betyr "Ikke rekke frokost" samtidig "ikke rekke samling, ikke rekke å bli med ut" og hvis mor skal noe må mor avlyse og bruke en halvtime på å kle på unger selv siden alle ansatte fordufter etter kl 0915

Bruker du en halv time på og kle på barnet ditt?

I min bhg så vet foreldrene at vi er ute fra 09.30, leverer de etter det før 10.30 så må de kle barnet og levere ute.

Skrevet

ikke legg deg opp i hva andre gjøt tenker jg

Anonymkode: ed158...601

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

de fleste småbarnsmødre trenger ikke vekkerklokke😀

Mange barn står opp før hanen galer 😀

Anonymkode: 21b33...92a

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mye feil på lite tekst her. Jeg begynte å levere senest 8 på anbefaling fra ped leder, fordi hun så at det ville fungere bedre for mitt barn. Veldig ego ja. Og jeg trengte slett ikke å ha på vekkerklokke for å rekke det, da sønnen min våkner senest 6.

Hvilke egoistiske grunner skulle for øvrig foreldre av barn som sover lenger ha for å sette på vekkerklokke for å rekke frokost i bhg? At de digger å stå opp før de må? At de synes det er pes å ha et sovende barn hjemme (mens de selv sover) lenger enn de må? Eller kanskje for å spare noen kroner på den brødskiva der det blir servert mat i bhg?

Anonymkode: 310d4...fef

Skrevet

Synes ikke noe om å dømme folk som leverer i barnehagen om de har fri hver dag. Er ikke noe bedre for ungene å trø hjemme sammen med mor hver dag. Barn vet vi trenger rutiner  og sosialisering. Tiden før barnehagene, der vi alle var hjemme og lekte sammen er forbi.

Klart de ikke trenger å være der hele åpningstida, men greier ikke å se på hvilken måte slitne ansatte er disse mødrenes ansvar. Det er et arbeidsgiveransvar.

Skrevet

Hvis man blir så sliten av å gjøre jobben sin at det kvalifiserer til "stakkars" er det kanskje på høy tid å finne en annen og mer passiv jobb.

Skrevet

Hadde 8/10 mødre hatt barna hjemme hadde ikke de ansatte vært ansatte. Det hadde sikkert vært mer kjipt. Er det mye sykdom og vikarer må kanskje barnehageeier ta noen grep.

Anonymkode: 622ef...559

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...