Gå til innhold

Skilsmisseboliger - hva tenker dere om det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva når en av partene gifter seg igjen? Og den nye partneren bor i en egen skilsmissebolig?

Virker som en midlertidig løsning?

Noen som har forsøkt liknende løsninger?

Anonymkode: 2ebf5...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva når en av partene gifter seg igjen? Og den nye partneren bor i en egen skilsmissebolig?

Virker som en midlertidig løsning?

Noen som har forsøkt liknende løsninger?

Anonymkode: 2ebf5...448

Her er lenken til prosjektet:

https://e24.no/privat/bolig/utbygger-proever-ut-skilsmisseboliger/24209740

HI

 

 

Anonymkode: 2ebf5...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En annen ting jeg lurer på er hvorfor døren da skal være låst annenhver uke. Kan ikke barna bare gå dit de vil da?

HI

Anonymkode: 2ebf5...448

Tror du ikke foreldrene kan avtale dette seg i mellom? Eller tenker du at borettslaget tar en avgjørelse for de? Annenhver uke, låst dør!

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Evablaum skrev:

Tror du ikke foreldrene kan avtale dette seg i mellom? Eller tenker du at borettslaget tar en avgjørelse for de? Annenhver uke, låst dør!

?

Hvis du leser artikkelen så var det forslaget skissert der jeg kommenterte på. Jeg syns den løsningen hørtes veldig unaturlig ut.

Så nei, jeg tror ikke at dette vil bestemmes under tvang fra en Narvestad i borettslaget 😀

HI

Anonymkode: 2ebf5...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker dette er en løsning en periode etter en skilsmisse. Når (eller om)nye partnere kommer inn i bildet vil det nok sjelden være aktuelt å bo slik over lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står midt oppi en skilsmisse, og vi er veldig gode venner og samarbeidspartnere. Vi har aldri kranglet. Og dette er seriøst verdens fredeligste skilsmisse. 

Men, jeg hadde ALDRI bodd så nære x-mannen min. Hadde nesten føltes som å bo sammen med han når det gjøres på den måten. Og det og skulle låse døra mot barna mine fordi det er pappauke?? Nei! 

Og om dørene skulle stått åpne hele tiden til mor og far, så hadde uansett barna vært hos meg mesteparten av tiden siden de er ekstremt mammadalter. 

Hadde med andre ord aldri funket for oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er fars leilighet større enn mors og har to soverom?

Dette var rart.

 

Bor man så nært må mam enten ha 50/50 eller være inneforstått med at man da ikke får noe fra NAV. Og ha avtale på at vil den ene flytte så blir det salg av "boligen".

Ser ikke for meg at dette vil gå knirkefritt uansett hvor gode skilte man er.

Anonymkode: 9a387...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje suksess for den eldre garde som skilles. Men for unge mødre koster det nok for mye i tap av os og lignende. 

Anonymkode: 96fbe...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres hyggelig ut og noe som vil passe enkelte foreldrepar. 

Skulle jeg skilt meg kunne jeg tenkt meg en sånn løsning. Men jeg vet jo ikke om (eks)mannen ville ha bodd sånn.

Anonymkode: 2f2aa...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt teit, bør heller bli forbudt å skille seg av dumme årsaker. "Jeg har ikke følelser for ham lenger", f.eks.

Anonymkode: 9f633...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hvorfor skal far hastor leilighet?  🤔🤔

Aldri i livet om jeg kunne ha bodd sånn. Har barn med 3 forskjellige 😂

Anonymkode: 3e7b3...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, kunne jeg ikke tenke meg. her var jeg og far gode venner da vi skilte oss, og vi pratet faktisk om hvor bra det hadde vært med en sånn type bolig. Men så glad for at det ikke fantes, for litt over 1 år senere giftet han seg med en klin gal dame, som var slem mot barna. Så vi flyttet vekk, og han så nesten aldri barna. Så selv om man er gode venner, og alt er bra, så vet man ingenting om framtiden. Og de fleste får jo en ny partner en gang, som ofte har egne barn og.

Anonymkode: 0829e...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...