Gå til innhold

betale for legetime/forlengelse av sykemelding når man er gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært sykemeldt i månedsvis og ikke betalt for legetimene siden det er svangerskapsrelatert. Så var jeg hos en annen lege på samme kontor for å forlenge sykemeldingen min da min lege ikke hadde ledig time for 2 uker senere. Nå har legekontorer sendt legeregning til inkasso for dette legebesøket. Er dette rett? Var bare forlengelse på sykemeldingen som er svangerskapsrelatert. Ser dem har tatt full pris for legetime..

Anonymkode: 9443b...da9

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Nei, det er det ikke. MEN du må jo varsle om det når du får første regning at du tror noe er feil, ikke vente til det går til inkasso. Inkassoen må du ta på egen kappe, dessverre.

Anonymkode: fd259...f2a

Lenke til kommentar

nei, du skal ikke betale for denne. Legen har ikke kodet besøket som sv.skapsrelatert så de har gjort en blemme. Ring legekontoret slik at de kan rette opp, trekke inkassokravet, kreditere fakturaen og kode timen din korrekt.

Opplevde det samme en gang minus inkasso. Tok kontakt med legekontoret, så fikset de.

Anonymkode: ed0a3...923

Lenke til kommentar

Dette er første regninga jeg mottar. Den er sendt til inkasso, mulig posten har rotet bort forrige..dette er liksom den eneste regninga jeg noensinne har fått fra legekontoret, åpnet posten i dag og der var den

Anonymkode: 9443b...da9

Lenke til kommentar

Inkassovarsel eller inkasso? Det er det stor forskjell på. Ta uansett kontakt med legekontoret,så løser det seg mest sannsynlig. 

Anonymkode: d4a59...732

Lenke til kommentar

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...