Gå til innhold

Noe dere ville tilføyet til denne julefrokosten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi arrangerer julefrokost hver 1 juledag og har alltid dette, er det noe dere vil tilføye:

Rundstykker, lefse, juice (to, tre forskjellige typer)melk, kaffe/te/latte, roastbeef m/tilbehør, sylte, ribberull, sennep, rødbeter, sylteagurk, kokt egg og eggerøre, røkelaks, strandaskinle eller fenalår, pålegg (nugatti, prim, syltetøy) en type modnet ost som regel brie, grønnsaker (agurk, paprika, cherrytomater) greddost. Noe som mangler ? :)

Anonymkode: 73f68...476

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi arrangerer julefrokost hver 1 juledag og har alltid dette, er det noe dere vil tilføye:

Rundstykker, lefse, juice (to, tre forskjellige typer)melk, kaffe/te/latte, roastbeef m/tilbehør, sylte, ribberull, sennep, rødbeter, sylteagurk, kokt egg og eggerøre, røkelaks, strandaskinle eller fenalår, pålegg (nugatti, prim, syltetøy) en type modnet ost som regel brie, grønnsaker (agurk, paprika, cherrytomater) greddost. Noe som mangler ? :)

Og eventuelle rester etter julemiddagen

Skrevet

Det bør vel være noe sild på julefrokoster?

Rømmesild, sennepssild, sursild +++

Anonymkode: 8dd6c...c8e

Skrevet

Sjokolade med krem :) ellers hadde du akkurat det vi bruker. Men vi har oksetunge, sursild og ansjos i tillegg .

Skrevet

Greddost hører jula til her, det spiser vi aldri til hverdags 

Ville også hatt en postei, en god leverpostei eller julepostei 

Anonymkode: 6614f...8ee

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det bør vel være noe sild på julefrokoster?

Rømmesild, sennepssild, sursild +++

Anonymkode: 8dd6c...c8e

Takk, ja det må vi ha :)

Skrevet

Kakao - gjerne rett i koppen kakao
Skinkepålegg av en eller annen slag - hamburgerrygg, bøkerøkt skinke eller annen god skinke
remulade, majones og frokostsalat
en eller annen påleggssalat - rekesalat, krepsesalat eller noe annet

Anonymkode: a9b51...0a2

Skrevet

Rakfisk og flatbrød :) og aspik/kabaret

Anonymkode: 182ea...774

Skrevet

God hjemmelaget potetsalat, blåmuggost - gjerne av den kraftige sorten

Skrevet

Sild. Bayonneskinke eller en annen god skinke, gjerne røkt, med asparges og/eller varme grønnsaker og en god varm eller kald saus. God leverpostei, gjerne julepostei med rødløk eller sprøstekt løk, eller begge deler. 

Skrevet

Her i huset må vi ha gravlaks og juleleverpostei. Hvis vi får tak i er rakfisk og en slager og da må man ha løk også. Ellers MÅ vi ha julebrød også i tillegg til rundstykker.

På vårt bord dropper vi spekemat (det har vi til julegrøten), roast biff, sylte, ribberull og kokt egg. 

Så gøy å få inspo 😀 Tusen takk 😊

Anonymkode: 9b773...727

Skrevet

speilegg, bacon og pølser!

Anonymkode: d1a74...d99

Skrevet

Bordet ditt er kjempebra, og inneholder egentlig mer enn nok. Skal jeg pirke, så er jeg personlig avhengig av både spekeskinke og fenalår. Og en hvitost, enten gräddost, edamer eller vellagret Norvegia. (Og gjerne Strandamår). 

Anonymkode: 99aab...ee5

Skrevet

Nå ble jeg sulten. Denne tråden skal jeg bruke når jeg setter opp handleliste! 

Skrevet

Jeg trenger julemiddagsmat til julefrokosten, så kald ribbe og grov sennep, og varm ribbe og surkål og full pakke, egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...