Gå til innhold

God daim opskrift, anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. For noen år siden smakte jeg noen helt fantastiske hjemmelagede daim biter som var crunchy og lett og tygge. Den som lagde de finner ikke oppskriften igjen. Vi har nå i flere år prøvd å rekonstruere oppskriften, men får ikke til. Vår daim blir bare hard og kompakt eller seig og kompakt, ikke deilig og crunchy. 

For en tid tilbake fant jeg en amerikansk/engelsk oppskrift på nettet som så lovende ut. Men "noen" har vært på telefonen min og slettet div blant annet linken til denne oppskriften. Nå husker jeg ikke engang hva jeg søkte på for å finne denne oppskriften.

Har noen en god oppskrift de kan dele? Eller en ide om hva jeg kan søke på på engelsk?

Anonymkode: c1883...07d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du lager knekk kan du når du tar kjelen av varmen ha litt natron i karamellblandingen og røre akkurat så mye at du får fordelt det rundt. Da vil knekken "skumme" opp litt og bli porøs.

Anonymkode: c6a58...13a

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du lager knekk kan du når du tar kjelen av varmen ha litt natron i karamellblandingen og røre akkurat så mye at du får fordelt det rundt. Da vil knekken "skumme" opp litt og bli porøs.

Anonymkode: c6a58...13a

Juhu, takk for svar ☺ Der tror jeg faktisk løsningen sitter! Tusen mange takk! 😗

Anonymkode: c1883...07d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...