Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #26 Skrevet 12. desember 2017 Vi har ca 900000. Hus og hytte. Anonymkode: 3e186...089
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #27 Skrevet 12. desember 2017 1,3 i huslån, 80 000 i billån, 20 000 i studielån og 10 000 på mastercard. Varierer litt fra mnd til mnd hva vi betaler, men minst 10 000. Anonymkode: ed20b...d48
Optatium Skrevet 12. desember 2017 #28 Skrevet 12. desember 2017 Vi har 2.2 i boliglån, 135.000 i billån og jeg har 300.000 igjen på studielånet. Har jevnlig opp mot 10.000 på master, men det er strategisk.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #29 Skrevet 12. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor mye for dere inn i måneden etter skatt da? Anonymkode: 4d786...4c6 Varierer men mellom 80.000-120.000 kr netto Anonymkode: d0263...fca
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #30 Skrevet 12. desember 2017 4.5 millioner i gjeld. Har samlet bruttoinntekt på ca 2 millioner og betaler rundt 30 000 i måneden. Anonymkode: 5b8c8...a2e
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #31 Skrevet 12. desember 2017 Og som når man spør om lønn og alle har skyhøye inntekter her inne, så får du selvsagt bare svar av de med lav gjeld eller høy gjeld kombinert med skyhøy lønn 😊 Det mer realistiske bildet er at mange nordmenn har bekymringsverdig høye lån, og flere hundre tusen nordmenn vil ikke takle en rente som øker til normalnivå. Anonymkode: a60a2...127
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #32 Skrevet 12. desember 2017 Ca.850.000 i boliglån. Eier hus og leilighet. Betaler 5000 pr mnd. Jeg er hjemmeværende, mannen har ca 900.000 i året. Anonymkode: 97255...ca3
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #33 Skrevet 12. desember 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og som når man spør om lønn og alle har skyhøye inntekter her inne, så får du selvsagt bare svar av de med lav gjeld eller høy gjeld kombinert med skyhøy lønn 😊 Det mer realistiske bildet er at mange nordmenn har bekymringsverdig høye lån, og flere hundre tusen nordmenn vil ikke takle en rente som øker til normalnivå. Anonymkode: a60a2...127 Da kan jeg svare deg. 2.4 mill i huslån, ca 300 000 i billån, 175 000 i studielån, maxet mastercard og ikke begynt på julegaver. Hurra! Inn mellom 35 - 45 000 per mnd, og grunnet langvarig sykdom går vi nå i minus hver mnd. Etter nyttår skal vi i banken og øke betalingstiden så vi igjen kan få det til å gå rundt. Kan øke med 15 år, noe som vil gjøre livet enklere igjen. Anonymkode: a5acc...34f
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #34 Skrevet 12. desember 2017 Til å ha brukt penger som fulle sjømenn det siste året har vi forbausende lite gjeld. 1,3M i huslån, 700K billån, 500K studielån. Alltid en 5-15K i utestående kredittkort, men det er normalt forbruk og er alltid betalt innen forfall. Varierer hvor mye vi betaler i lån siden vi har rammelån, men minimum 12000 per mnd. I tillegg 10-20000 i avdrag. 60000 brutto inn per mnd. Anonymkode: 44d32...d9a
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #35 Skrevet 12. desember 2017 Huslån, billån og studielån på tilsammen 1 650 000. Betaler 11 600. Inntekt 900 000. Øker med 2 240 000, altså til 3 390 000 på grunn av ny bolig om ett års tid😱 Altfor mye etter min mening, men vi trenger større bolig. Om renta øker kommer vi virkelig til å bo oss ihjel. Anonymkode: 56078...fb2
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #36 Skrevet 12. desember 2017 5,5 mill i lån. Betaler 33 000/ mnd. Inntekt 1,3 mill. Ikke så 1/2galt dette Anonymkode: f4d58...53b
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #37 Skrevet 12. desember 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: 5,5 mill i lån. Betaler 33 000/ mnd. Inntekt 1,3 mill. Ikke så 1/2galt dette Anonymkode: f4d58...53b Oi i har nå mellomfinansiering og jeg sliter med tanken på at det ikke går rundt da sitter vi der med 20000 til vi har solgt huset vårt. Vi har en inntekt på 1.2 mill IG jeg sliter med å sove der allerede:( Anonymkode: 4d786...4c6
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #38 Skrevet 12. desember 2017 Jeg er alene med 2 barn. Har ca 2,4 mill igjen på huslån(verdt 5 mill) Utbetalt bil og ingen annen gjeld sett bort fra 150.000 i studielån Anonymkode: 170c0...9da
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #39 Skrevet 12. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg er alene med 2 barn. Har ca 2,4 mill igjen på huslån(verdt 5 mill) Utbetalt bil og ingen annen gjeld sett bort fra 150.000 i studielån Anonymkode: 170c0...9da Betaler ca 12.000 på lånet i mnd Anonymkode: 170c0...9da
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #40 Skrevet 12. desember 2017 2,3 i huslån, 250’ i studielån, 500’ billån - 2 relativt nye biler, ene er elbil, 40’ i kredittlån. Inn ca 55-57’. Huset er verdt ca 4,2 mill. Verdivurdering fra i sommer. Anonymkode: 3c0b9...e39
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #41 Skrevet 13. desember 2017 2.1 mill i lån (kun huslån). Betaler rundt 10 tusen i mnd for det. 1.5 million i samlet inntekt før skatt. 500 tusen i BSU og 800-900 tusen som skal benyttes til enten ny bil eller til nedbetaling av huslån. Burde vel skaffe oss mer gjeld snart (hytte/feriehus?) slik at vi ikke ender opp med formueskatt. Har inntrykket av at det er mange som har 4x belåningsgrad i forhold til inntekten, og gjerne leieboere i tillegg. Anonymkode: 830fb...1bb
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #42 Skrevet 13. desember 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ca 8,5 mill i lån. Betaler ca 28.000,- pr mnd. Har rundt 5 mill i aksjesparing som normalt innbringer endel mer enn det pr mnd. Anonymkode: 567fe...efb 5 mill i mnd? Anonymkode: 32f5c...b3b
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #43 Skrevet 13. desember 2017 Ca 5 millioner i gjeld. Ingen forbruk, men en god del studiegjeld, et billån og nettopp kjøpt bolig. Ikke komfortabelt, ser fram til å betale ned fremover. Tjener 1,3 i året. Anonymkode: fc79b...896
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #44 Skrevet 13. desember 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har veldig mye lån! Ekstremt mye, blir litt dårlig av å tenke på det. Men vi tjener godt og har verdier til langt over dobbelt av gjelda. Alt er bundet opp i eiendom(to hus, to boligtomter, en hytte og en leilighet). Har ingen annen gjeld. Tre nesten nye gjeldsfrie biler blant annet. Anonymkode: bb2d5...3da Hvis man blir dårlig av å tenke på hvor mye lån man har skjønner jeg virkelig ikke vitsen med tre biler. Anonymkode: 95728...de4
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #45 Skrevet 13. desember 2017 Jeg er gjeldsfri. Huset har verdi på 4000000 og bilen 350.000. ingen forbruksgjeld eller studielån. Tjener dårlig og er alene med 3 barn, men sitter greit i det økonomisk. Anonymkode: a7e4c...04c
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #46 Skrevet 13. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis man blir dårlig av å tenke på hvor mye lån man har skjønner jeg virkelig ikke vitsen med tre biler. Anonymkode: 95728...de4 Ikke jeg heller😅 vi trenger to, ikke den tredje som er en sportsbil til mannen (40 årskrisa😂). Men jeg er slik, veldig trygghetssøkende. Mannen er stikk motsatt! Sikkert derfor han gjør det så bra og har fått til så mye i livet. Anonymkode: bb2d5...3da
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #47 Skrevet 13. desember 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Og som når man spør om lønn og alle har skyhøye inntekter her inne, så får du selvsagt bare svar av de med lav gjeld eller høy gjeld kombinert med skyhøy lønn 😊 Det mer realistiske bildet er at mange nordmenn har bekymringsverdig høye lån, og flere hundre tusen nordmenn vil ikke takle en rente som øker til normalnivå. Anonymkode: a60a2...127 Ja det stemmer dessverre. Jeg jobber i skatteetaten med ligning (eller fastsetting som det nå heter) og ser hva folk tjener. Og hva de har i gjeld. Jeg lurer ofte på hvordan noen av dem klarer å sove om natta. Selv hører vi nok til dem som er nevnt, med inntekt litt over gjennomsnitt og veldig lite lån. Ingen faktisk, huset er nedbetalt, men vi skal kjøpe en liten leilighet for å leie ut. Vi er i midten/slutten av 40-åra. Anonymkode: b5994...eff
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #48 Skrevet 13. desember 2017 Til deg som jobber i Skatteetaten: Mener du vi har høy gjeld i fht. inntekt: Tjener totalt 1,2 mill i året, to barn, to biler, leieinntekt på 9000 kr/mnd i tillegg. Total gjeld i ett lån på 3,3 mill. Par i midten av 30-årene. 10 år gammel enebolig. Vi opplever selv å ha det romslig og betaler totalt 25.000 (inkl. leieinntekten) i mnd på lånet med 1,9% rente. Anonymkode: 40eaf...675
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #49 Skrevet 13. desember 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Til deg som jobber i Skatteetaten: Mener du vi har høy gjeld i fht. inntekt: Tjener totalt 1,2 mill i året, to barn, to biler, leieinntekt på 9000 kr/mnd i tillegg. Total gjeld i ett lån på 3,3 mill. Par i midten av 30-årene. 10 år gammel enebolig. Vi opplever selv å ha det romslig og betaler totalt 25.000 (inkl. leieinntekten) i mnd på lånet med 1,9% rente. Anonymkode: 40eaf...675 Glemte å nevne at huset er taksert til ca. 6,2 mill. Anonymkode: 40eaf...675
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #50 Skrevet 13. desember 2017 2,3 i boliglån. Mannen har ca 100.000,- igjen av studielån. To nedbetalte biler. Hus verdt ca 3,4. Inn ca 850 000 i året. Anonymkode: 71a7a...c97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå