Gå til innhold

Når er man mest smittsomme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn hade omgangssyke på torsdag. I går ble jeg nærmest erklært dødssyk av meg 😂 spøy og hadde diaré om hverandre. I dag er jeg bedre men fortsatt svak. Min datter spøy også i går og min kjære x presterte å gjøre det mest idiotiske før jul, nemlig å sende henne på skolen! Så når er man mest smittsom med omgangssyken? Før, under eller etter spying?

Anonymkode: 47a39...cc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

48 timer

Anonymkode: 2e069...5fe

Skrevet

Mest smittsom rett før, under og i 48 timer etter. Etter det avtar smittefaren. 

Anonymkode: 3c83e...8eb

Skrevet

Uff! F**** at han kan være så dum! Håper virkelig ikke at hun smitter andre!

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uff! F**** at han kan være så dum! Håper virkelig ikke at hun smitter andre!

Det toget har nok gått. Er nok mange som kommer til å forbanne dere de neste ukene. Utrolig tankeløst å sende henne på skolen, spesielt 2 uker før jul

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det toget har nok gått. Er nok mange som kommer til å forbanne dere de neste ukene. Utrolig tankeløst å sende henne på skolen, spesielt 2 uker før jul

Ja dessverre jeg visste ikke noe om dette da de dro til far på søndag. Hadde jeg visst det hadde jeg selvsagt sagt at det var helt uaktuelt å gå på skolen!!! Kjeftet han huden full når jeg fikk vite det! (Ikke st det hjelper)

Skrevet

Du er mest smittsom mens du spyr, det er smitte i kroppsvæsken som kommer ut av deg.

Med de fleste magevirus er du smittsom i ca 24 timer, men noen er smittsomme lenger, opptil 48 timer.

For skolebarn er det vanlig å ha et døgn uten "tømming" før man går på skolen igjen, men i mange barnehager er regelen 48 timer for de er så mye tettere på hverandre.

Anonymkode: 188f5...972

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...