Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #1 Skrevet 12. desember 2017 Jeg har tråkket litt i salaten, jeg var bestemt på å gi 1-2 dyrere gaver hver til barna mine. Men så begynte vi å slite veldig med hva vi skulle gi til dem, og nå får de én gave felles som er ganske dyr + masse småtteri ved siden av som er litt rimeligere. Prismessig blir det det samme, men jeg skulle ikke gi i kvantitet i år. Jeg som var så bestemt på det, er nesten litt sur på meg selv for det. Ungene blir nok glade, men jeg er misfornøyd med at jeg ikke fikk til det å gi få gaver. Og mannen kom plutselig bare hjem med gaven vi hadde snakket om en dag, så da ble det sånn. Jeg synes det er nok gaver, i antall, i jula fra før av og nå bidrar jeg til det samme selv. Har dog ikke kjøpt til mine tantebarn enda så får kanskje gi 1 gave til dem hver fra meg Istedet for 3 som står i listen min. Men hva får deres barn? Her blir det et stort, dyrt dukkehus (jeg har jenter) og så får de figurer til dukkehuset hver for seg. I tillegg til masse smågaver som lommelykt (ønska seg veldig), film, kopp, godteri, ball, perler.. Anonymkode: c7af1...ca3
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #2 Skrevet 12. desember 2017 Minste på 1,5 år får badebalje med tilbehør til dukka, my little pony hus for småttiser, kassa apparat, puslespill og støvsuger. Kom på rett under 600 kr Han på 7 år får 2 lydbøker, rc politibil, Lego. Er ca 550 kr. Skal kjøpe noe mer til han men ikke bestemt ennå. Ho på 16 får diverse sminke, klær, ansiktsmaske osv. 800kr Han på 18 får gensere og penger. 800 kr Anonymkode: 99e8e...063
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #3 Skrevet 12. desember 2017 10 åringen (jente) får nettbrett med etui, smykkeskap med speil og LED lys og inne i det skal jeg fylle på med øredobber, ringer, smykker og armbånd. Hun får også ny gym/svømmebag, klær, pensko hun har ønsket seg, en sånn stor eske med slim man kan lage selv og kjelke. 8 åringen (gutt) får nettbrett med etui, sparkesykkel, klær som han har ønsket seg, pyjamas, kjelke og eske med slim han kan lalge selv. Babyen får litt leker og klær. Også gave fra nissen, men det har jeg ikke kjøpt enda Anonymkode: 9bc00...6ff
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #4 Skrevet 12. desember 2017 Har tre på 8, 5 og 1 år. Har kjøpt Xbox one med ekstra kontroll og noen spill, tror kanskje det blir en felles gave til de to eldste men det er litt under vurdering... Litt i tvil hvor mye 5åringen vil engasjere seg i det rett og slett. Og 1-åringen får mer symbolsk gave - sannsynligvis klær vi ville kjøpt uansett, muligens ny vinterdress om vi ikke venter på januarsalget. Ellers kjøper vi alltid noe de kan leke med (typisk lego), ALLTID en bok til hver i familien og noe de trenger (klær, sportutstyr el.l) i tillegg til hovedgaven. Så kommer nissen med en liten gave, i år blir det discolys til rommet. Prøver virkelig å unngå rent husfyll og prøver å holde igjen litt (selv om jeg ser at det holder hardt i år også) for her får de også vulgært mye fra resten av familien. Nesten så jeg blir litt kvalm av meg selv 🙈 Anonymkode: bd10d...d7d
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #5 Skrevet 12. desember 2017 Sønnen på 10 får ny treningsbukse (fotballklubben) og kontroll til PlayStation, buksa er ganske dyr, blir vel tilsammen 11-1200 kr. Dattera på 6 skal få en stor klokke til å ha på veggen på rommet sitt (hun sier hun står opp på natta fordi hun tror det er morgen). Ellers aner jeg virkelig ikke! Hun er ei jente som finner glede i mye, så forhåpentligvis blir det ikke så vanskelig å finne noe. Vurderer å dra på panduro hobby og kjøpe masse forskjellig hobbyting kanskje 😊 Anonymkode: e6641...393
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #6 Skrevet 12. desember 2017 Mine får IPhoneX, klær og sminke etc. Totalt litt over 18.000,- til hver, Anonymkode: 1598f...cd6
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #7 Skrevet 12. desember 2017 Til 6 åringen min : Stor togbane "Alias junior"spill og discolys. Fra nissen ( meg i dette tifelle) får han en liten pakke med lego som han får om morgenen på julaften så han har noe å gjøre på mens han venter. Anonymkode: 8989e...7cb
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #8 Skrevet 12. desember 2017 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine får IPhoneX, klær og sminke etc. Totalt litt over 18.000,- til hver, Anonymkode: 1598f...cd6 !!!!!! Anonymkode: 13f6f...d9c
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #9 Skrevet 12. desember 2017 Min 4 åring får vinterjakke, t-skjorter og en legoskute. 1 åringen får ullundertøy og bodyer. Anonymkode: 68cd9...f5a
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #10 Skrevet 12. desember 2017 Her får eldste genser, t-skjorte i Vans og Levis + 200 kr og en nisse sjokolade. Minsta 1000 kr (hun ønsker seg ny mobil) + børste med navnet hennes på og nisse sjokolade. Anonymkode: e702d...b35
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #11 Skrevet 12. desember 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: !!!!!! Anonymkode: 13f6f...d9c 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har tråkket litt i salaten, jeg var bestemt på å gi 1-2 dyrere gaver hver til barna mine. Men så begynte vi å slite veldig med hva vi skulle gi til dem, og nå får de én gave felles som er ganske dyr + masse småtteri ved siden av som er litt rimeligere. Prismessig blir det det samme, men jeg skulle ikke gi i kvantitet i år. Jeg som var så bestemt på det, er nesten litt sur på meg selv for det. Ungene blir nok glade, men jeg er misfornøyd med at jeg ikke fikk til det å gi få gaver. Og mannen kom plutselig bare hjem med gaven vi hadde snakket om en dag, så da ble det sånn. Jeg synes det er nok gaver, i antall, i jula fra før av og nå bidrar jeg til det samme selv. Har dog ikke kjøpt til mine tantebarn enda så får kanskje gi 1 gave til dem hver fra meg Istedet for 3 som står i listen min. Men hva får deres barn? Her blir det et stort, dyrt dukkehus (jeg har jenter) og så får de figurer til dukkehuset hver for seg. I tillegg til masse smågaver som lommelykt (ønska seg veldig), film, kopp, godteri, ball, perler.. Anonymkode: c7af1...ca3 Noen få kr kanskje.Gir heller litt til de trengende.frivilige org,frelsesarmeen f,eks,de gjør så mye bra.ungene har vel det meste,synes det går litt over stokk og stein når man kjøper julegaver til 10-20-30 tusen til hver av ungene,gir meg en dårlig følelse i magan når jeg tenker på alle barna som ikke har noe,men det er meg/min mening,er jo ikke "forbudt" og gi ungene dyre gaver. Anonymkode: 24f64...e19
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #12 Skrevet 12. desember 2017 Vi gir dyrer gaver til bursdag enn til jul. Da er det deres dag... Anonymkode: 68cd9...f5a
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #13 Skrevet 12. desember 2017 Sønnen får abonnement på et blad han liker, en pysj og en bok. Jenta får bag og utstyr til sporten sin og en bok. Anonymkode: 413a5...8ff
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #14 Skrevet 12. desember 2017 Begge får nye ski, skisko og staver. Så får de noen litt mindre ting av nissen. Anonymkode: 16d71...e40
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 12. desember 2017 #15 Skrevet 12. desember 2017 Gutten på 2 får leketraktor og jenta på 11 får tursko. Begge gaver på rundt 500 kr. Vi drar på cruise i april så synes dette er nok. De får jo mange gaver fra andre å😊
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #16 Skrevet 12. desember 2017 Veskerusk og en pakke surkål på deling. Anonymkode: 3984a...74e
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #17 Skrevet 12. desember 2017 14åringen får dab radio som også er trådløs høytaler, med og uten strøm. Den ble dyrere enn planlagt siden den også kunne være en trådløs høytaler. Da kan jeg stjele den litt om jeg trenger det siden vi bare har en bitte liten i dusjen fra før av. Både dab radion og høytaleren vi hadde tok kvelden under flyttinga. Hun får også noe tøy, gymbag og noe annet mins jeg å huske. Ramlet over noen supersalg på merkeklær, hun er veldig opptatt av merker så når jeg fant merkeklær til under femtilappen måtte jeg. Hun bryr seg ikke om hvordan tøyet ser ut, bare det har riktig merke (og hun må kjøpe merketøy selv) 12åringen får kjøkkenmaskin. Jeg har gått amokk på wish så hun får masse baketing. Endel ting som vi trenger siden vi ikke har alt lengre siden det var samlivsbrudd, deling og flytting. Jeg kunne ha kjøpt dette og bare satt det i skapet, men litt gøyere å få mye rart. Lurer på om det err noe tøy, hårbørste og annet til henne også. I år har jeg muligens gått litt amokk, men pengemessig er det ikke så ille. Kjøkkenmaskinen betalte jeg nesten ikke noe for, vervepremie. Bestemt meg for at ungene heller får bedre gaver enn resten av slekta. Mine foreldre har pnsket seg hjemmelagede gaver de siste åra feks, så da blir det ikke så dyrt der heller. I år er det ikke hjemmelaget, gave de blir glade for men de blir nok veldig overrasket. Anonymkode: e96c5...23b
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #18 Skrevet 12. desember 2017 Eldste på 16 får deo, litt klær, ratt og pedaler til xbox. 14 åringen får deo, gulvteppe, playstation spill og en høytaler. 12 åringen får nettbrett, deo, gulvteppe og en høytaler. 5 åringen får radiostyrt lynet og mac biler. Ellers har jeg fått penger av pappa, så jeg kan fikse gaver til dem fra han...så da har jeg jo kjøpt ting jeg ønsket å gi dem, men som da blir fra morfar. Anonymkode: 70361...a41
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #19 Skrevet 13. desember 2017 11-åringen og 8-åringen får PlayStation med ekstra håndkontroll felles. De får hvert sitt spill som hører til. Og hver sin pysj. Anonymkode: 37758...dcb
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #20 Skrevet 13. desember 2017 12-åringen: PC (fra alle voksne i familien) 6-åringen: Skipakke 2,5-åringen: Ballongspeil til nytt rom. Anonymkode: 25c96...38c
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #21 Skrevet 13. desember 2017 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Mine får IPhoneX, klær og sminke etc. Totalt litt over 18.000,- til hver, Anonymkode: 1598f...cd6 Omg!!!!! Seriøst!?!?!!! Helt sykt!!!!! Anonymkode: 62e8c...afd
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #22 Skrevet 13. desember 2017 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Mine får IPhoneX, klær og sminke etc. Totalt litt over 18.000,- til hver, Anonymkode: 1598f...cd6 Oj, og jeg som synes jeg brukte mye på barna når jeg gir for 1000,- PR unge ca 😱 Anonymkode: 6230c...c31
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #23 Skrevet 13. desember 2017 De får henholdsvis playstation 4, iphone 7, ipad, veske, sminke, øreklokker, fitbit, pengebok og litt til. Har 5 og alle får ganske dyre gaver i år. Begynte handlingen for flere mnd. siden for å si det slik. Og får ikke like dyre gaver neste år Anonymkode: 5ff82...553
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #24 Skrevet 13. desember 2017 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oj, og jeg som synes jeg brukte mye på barna når jeg gir for 1000,- PR unge ca 😱 Anonymkode: 6230c...c31 1000,- per barn er mer enn nok! Jeg mener vi "pengesterke" bør være solidarisk og vise medmenneskelighet og edruelighet med de som er der at de kanskje ikke får gave i hele tatt. Vi har faktisk et ansvar overfor alle de barna som lever i fattige familier! Derfor har jeg et veldig bevisst forhold til at jeg og mine barn ikke skal bidra til den sosiale kløften i samfunnet. Vi gir penger, mat og gaver til de som ikke er så heldige som oss, og jeg er nøye med å lære mine barn om fattigdom, solidaritet, forbruk og miljø! Så selv om jeg rent økonomisk kunne ha gitt 30 000 til hvert av mine barn, kunne det ikke falt meg inn! Såpass opplyste bør vi være! Anonymkode: 058ff...f7a
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #25 Skrevet 13. desember 2017 De to yngste ønsker seg lego så de får hver sin legoting. 12-åringen ønsker seg opplevelser så kanskje kinobillett eller en opplevelsestur i området (bor ikke i Norge). Anonymkode: fe4c0...2ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå