Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #1 Skrevet 12. desember 2017 Jeg har sosial angst. Er aldri på foreldremøter - sender mannen. Han sier at én av oss drar i hvert fall og opplyser meg om at det stort sett er de samme som drar hver gang så det er tydeligvis vanlig at det er én som "tar foreldremøtene". Jeg stiller opp på dugnad, og ordner det meste annet ift inne- og yttertøy, beskjeder til og fra barnehagen, og årlige foreldresamtaler med de ansatte om barnet. Det går greit å snakke med de ansatte (1-2 stk) alene, det er grupper som jeg sliter med. Er det flere som må gjøre det sånn? Anonymkode: 60405...77e
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #2 Skrevet 12. desember 2017 Dere stiller nok muligens mer opp enn mange, så at du må spørre og forklare hvorfor dere gjør det slik syns jeg nesten er rart. Jeg stiller opp på det meste såfremt jeg har mulighet. Barnas far er såvidt inni barnas liv, så jeg har ingen å dele slikt med. Foreldremøter er ofte det jeg dropper når tiden ikke strekker til, ofte kommer slike som perler på en snor og med turnus jobb og alene med barna er det begrenset hvor mye jeg klarer. Har jeg dårlig samvittighet for å ikke stille på alt? Nei, for jeg er bare ett menneske og døgnet får ikke flere timer selv når to skoler skal ha møter og samtaler i samme uke. Så ingen dårlig sambittighet for at jeg dropper foreldremøte på barneskolen til fordel på foreldremøte på ungdomskolen. Jeg får mer utav foreldremøte på ungdomskolen siden dette er første barnet der, og all viktig info får jeg av naboen som er der. Hun er nesten som enn mann for meg i slike sammenhenger, jeg får referatet fra de tingene jeg ikke rekker å bli med på. Anonymkode: d1162...a44
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #3 Skrevet 12. desember 2017 En av dere drar jo - det er jo helt kurant, det? Verre når ingen av foreldrene deltar, ever. Anonymkode: 54143...426
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #4 Skrevet 12. desember 2017 Ikke helt det samme, men her er det alltid jeg som drar fordi mannen har så sykt dårlig hukommelse. Spør jeg hva som ble sagt på foreldremøtet så husker han ingenting. Noen må jo være hjemme med barna, og da er det greiest at det blir han sånn at vi faktisk får med oss informasjonen. Anonymkode: 6e262...2ba
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #5 Skrevet 12. desember 2017 Vanens makt er sterk, så jeg vil i grunn tro de fleste har en ganske fast fordeling på sånt - det har vi også. Anonymkode: 43a6b...f97
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #6 Skrevet 12. desember 2017 Hos oss er det jeg som gikk til foreldremøter, nå pendler mannen og ikke er hjemme de fleste ukedager. Iom vi har barnehagebarn også og slike møter er gjerne ved leggetid har jeg kuttet ut. Jeg gidder ærlig talt ikke bruke barnevakt for å høre ting jeg syns kunne godt blitt skrevet ned. Jeg har null dårlig samvittighet og fyren som ville gjøre foreldremøter obligatorisk burde ta seg en bolle. Anonymkode: 1f61e...1c5
Fru Banderas Skrevet 12. desember 2017 #7 Skrevet 12. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har sosial angst. Er aldri på foreldremøter - sender mannen. Han sier at én av oss drar i hvert fall og opplyser meg om at det stort sett er de samme som drar hver gang så det er tydeligvis vanlig at det er én som "tar foreldremøtene". Jeg stiller opp på dugnad, og ordner det meste annet ift inne- og yttertøy, beskjeder til og fra barnehagen, og årlige foreldresamtaler med de ansatte om barnet. Det går greit å snakke med de ansatte (1-2 stk) alene, det er grupper som jeg sliter med. Er det flere som må gjøre det sånn? Anonymkode: 60405...77e At du har sosial angst er helt greit. De fleste familier stiller ikke med to foreldre uansett. Det som er verre er at du skriver at du ordner det meste annet i forhold til tøy. Vet du i det hele tatt hva "i forhold til" betyr?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #8 Skrevet 13. desember 2017 22 timer siden, Fru Banderas skrev: At du har sosial angst er helt greit. De fleste familier stiller ikke med to foreldre uansett. Det som er verre er at du skriver at du ordner det meste annet i forhold til tøy. Vet du i det hele tatt hva "i forhold til" betyr? Vet du hva OCD er? Anonymkode: 60405...77e
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #9 Skrevet 13. desember 2017 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Hos oss er det jeg som gikk til foreldremøter, nå pendler mannen og ikke er hjemme de fleste ukedager. Iom vi har barnehagebarn også og slike møter er gjerne ved leggetid har jeg kuttet ut. Jeg gidder ærlig talt ikke bruke barnevakt for å høre ting jeg syns kunne godt blitt skrevet ned. Jeg har null dårlig samvittighet og fyren som ville gjøre foreldremøter obligatorisk burde ta seg en bolle. Anonymkode: 1f61e...1c5 Enig i det.. Anonymkode: 60405...77e
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #10 Skrevet 13. desember 2017 22 timer siden, Fru Banderas skrev: At du har sosial angst er helt greit. De fleste familier stiller ikke med to foreldre uansett. Det som er verre er at du skriver at du ordner det meste annet i forhold til tøy. Vet du i det hele tatt hva "i forhold til" betyr? Fått for lite k*k i det siste? Dakar. Anonymkode: 85d9f...b03
Fru Banderas Skrevet 13. desember 2017 #11 Skrevet 13. desember 2017 Vel, jeg kan i det minste norsk, i motsetning til flere her. Hva slags sammenheng språkkompetanse og antall kuk pr./t eller år har, er jeg usikker på.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #12 Skrevet 13. desember 2017 På 12. desember 2017 den 9.54, Anonym bruker skrev: Jeg har sosial angst. Er aldri på foreldremøter - sender mannen. Han sier at én av oss drar i hvert fall og opplyser meg om at det stort sett er de samme som drar hver gang så det er tydeligvis vanlig at det er én som "tar foreldremøtene". Jeg stiller opp på dugnad, og ordner det meste annet ift inne- og yttertøy, beskjeder til og fra barnehagen, og årlige foreldresamtaler med de ansatte om barnet. Det går greit å snakke med de ansatte (1-2 stk) alene, det er grupper som jeg sliter med. Er det flere som må gjøre det sånn? Anonymkode: 60405...77e Jeg har ikke sosial angst. Men skyr likevel foreldremøter som pesten. Jeg og eksmannen har nærmest stein-saks-papir om å få slippe. Helt ærlig: å gå på møter er den aller, aller dårligste måten å bruke tida på dersom ditt mål er "å stille opp for barna". Det er to timer i halvåret med intetsigende informasjon som skolen like lett kunne ha skrevet på en ukeplan, årsplan eller i en mail. Anonymkode: d4afc...b42
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #13 Skrevet 13. desember 2017 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke helt det samme, men her er det alltid jeg som drar fordi mannen har så sykt dårlig hukommelse. Spør jeg hva som ble sagt på foreldremøtet så husker han ingenting. Noen må jo være hjemme med barna, og da er det greiest at det blir han sånn at vi faktisk får med oss informasjonen. Anonymkode: 6e262...2ba Eller skolen kunne ha sendt den ut. Hvis gubben glemmer det hele med en gang, er det vel fordi det hele er intetsigende... Anonymkode: d4afc...b42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå