Gå til innhold

Dere som har opplevd SA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når prøvde Dere igjen? 

Er bare på dag 2 etter sa’n så skal og må selvfølgelig vente en stund men prøvde dere når dere sluttet å blø? Og hvor lang tid blødde dere? Fikk sånn cytotec? tabletter som jeg tok i går ettermiddag men har ikke fått noe effekt av dem, tror kanskje jeg blødde ut det meste i går for det fosset og kom Store klumper!!

Mistet i uke 11 (10+4), kjip men glad for at kroppen ordnet opp i det selv.

Anonymkode: 70140...09c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har mistet 3 ganger. Har prøvd med en gang jeg har sluttet å blø alle gangene. Sist gang var jeg omtrent like langt som du var. 

Blødde vel ca 1 uke. Fikk også cytotec, men det var egentlig for å støte ut fosteret, for det var dødt.

Nå er det 3 mnd siden jeg mistet, og har ikke blitt gravid igjen enda. Prøvde ikke så veldig første måneden, for fikk inntrykk av at vi burde vente til etter 1 mens, men det var vel mest fordi vi skulle ha utredning for habituell abort.

Ser at noen anbefaler å vente til etter 1. mens, men andre sier at det ikke spiller noen rolle, så jeg vet egentlig ikke.

Anonymkode: 21acc...9cd

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har mistet 3 ganger. Har prøvd med en gang jeg har sluttet å blø alle gangene. Sist gang var jeg omtrent like langt som du var. 

Blødde vel ca 1 uke. Fikk også cytotec, men det var egentlig for å støte ut fosteret, for det var dødt.

Nå er det 3 mnd siden jeg mistet, og har ikke blitt gravid igjen enda. Prøvde ikke så veldig første måneden, for fikk inntrykk av at vi burde vente til etter 1 mens, men det var vel mest fordi vi skulle ha utredning for habituell abort.

Ser at noen anbefaler å vente til etter 1. mens, men andre sier at det ikke spiller noen rolle, så jeg vet egentlig ikke.

Takk for svar. Jeg blødde ENORMT mye på Lørdag, det fossblødde, store klumper å hadde ekstreme smerter så jeg tror mesteparten er borte, men cytotecen har ingen effekt, kjenner ingenting men det kan vel være for at det allerede har støtet ut mesteparten kanskje. 

Ja jeg fikk beskjed om å vente en mens men har lest at flere hopper rett på hesten etter at blødningen stoppet. Jeg blør minimalt nå så mulig det ikke er mer som skal ut.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Jeg blødde ENORMT mye på Lørdag, det fossblødde, store klumper å hadde ekstreme smerter så jeg tror mesteparten er borte, men cytotecen har ingen effekt, kjenner ingenting men det kan vel være for at det allerede har støtet ut mesteparten kanskje. 

Ja jeg fikk beskjed om å vente en mens men har lest at flere hopper rett på hesten etter at blødningen stoppet. Jeg blør minimalt nå så mulig det ikke er mer som skal ut.

Etter første sa hoppet vi rett på igjen, og ble gravid med en gang. Mistet da også, så jeg har tenkt at det kunne ha noe å si, men har jo mistet en gang til etter dette, så mulig det ikke hadde noen sammenheng. Gikk flere måneder mellom andre sa til jeg ble gravid igjen.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter første sa hoppet vi rett på igjen, og ble gravid med en gang. Mistet da også, så jeg har tenkt at det kunne ha noe å si, men har jo mistet en gang til etter dette, så mulig det ikke hadde noen sammenheng. Gikk flere måneder mellom andre sa til jeg ble gravid igjen.

Jeg vet liksom ikke hva vi skal gjøre. Har veldig lyst å prøve på nytt fort igjen men som du sier så kan det kanskje være en større risiko for å miste igjen men leser om flere det har gått bra med. 

Fra Lørdag og til nå så føler jeg kroppen kommer ganske bra tilbake til normalen igjen, puppene er ikke ømme lengre, jeg føler meg energisk og glad. Har Vært i en boble de siste 11 ukene og føler jeg har fått tilbake livsgnisten for jeg har hatt en dårlig magefølelse pga av tidligere blødninger i dette svangerskapet, fikk sett hjerte i uke 8 men jeg ble ikke trygg så jeg er glad kroppen min ordner opp og at magefølelsen min stemte.

Men vi vil prøve igjen og jeg tror at neste gang så vil jeg slappe mer av og ikke google meg ihjel å stresse meg selv opp som jeg gjorde i denne graviditeten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...