lillesøster skal bli storesøster Skrevet 11. desember 2017 #1 Skrevet 11. desember 2017 Holder på å lage eplesmør http://trinesmatblogg.no/2016/10/14/eplesmor/ Står at det skal koke i 1-1,5 time til det får en smørbar konsistens. Nå har det kokt i 5 timer, og har fortsatt ikke fått en smørbar konsistens. Hva har jeg gjort galt? Og hva er smørbar konsistens? som prim? Kokte det med lokk først, men har hatt det av og på hele tiden, tømt av vannet i lokket med jevne mellomrom.
Marriet Skrevet 11. desember 2017 #2 Skrevet 11. desember 2017 Hvilken konsistens har det nå da? Det vil jo sette seg litt når det blir avkjølt.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 11. desember 2017 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2017 2 minutter siden, Marriet skrev: Hvilken konsistens har det nå da? Det vil jo sette seg litt når det blir avkjølt. som litt tynt syltetøy. Prøvde å ta ut litt og avkjøle, og synes ikke det fikk fastere konsistens, men kan prøve på nytt.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2017 #4 Skrevet 11. desember 2017 Jeg tror ikke du skal koke med lokk, for da får du ikke karamellisert det! Du trenger at det fordamper, for at det skal bli tykkere. Anonymkode: 520cd...e17
Jojo x3 Skrevet 11. desember 2017 #5 Skrevet 11. desember 2017 Jeg har ikke prøvd eplesmør, men husker jeg vurderte å prøve ifjor. Ellers pleier jeg å lage fudgekarameller og gi bort!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 11. desember 2017 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror ikke du skal koke med lokk, for da får du ikke karamellisert det! Du trenger at det fordamper, for at det skal bli tykkere. Anonymkode: 520cd...e17 Hm, da får jeg kalle dette syltetøy, og lage en porsjon til og se om det blir bedre Har stått og fordampet i flere timer uten lokk også, syntes ikke det ble fastere konsistens. Forstod at det skulle bli 5 glass type norgesglass størrelse. Fikk 3 glass type nora syltetøy størrelse.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2017 #7 Skrevet 11. desember 2017 3 minutter siden, Jojo x3 skrev: Jeg har ikke prøvd eplesmør, men husker jeg vurderte å prøve ifjor. Ellers pleier jeg å lage fudgekarameller og gi bort! Tenkte jeg skulle prøve litt av hvert i år. Har prøvd bonty-sjokolade og dette til nå eplesyltetøyet. Tenker å prøve peppermyntegodis også, og kanskje noe mer spennende. Kom gjerne med gode forslag. Kanskje jeg også skal prøve på fudgekarameller, det hørtes spennende ut. Anonymkode: a5a33...3ff
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 11. desember 2017 Forfatter #8 Skrevet 11. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Tenkte jeg skulle prøve litt av hvert i år. Har prøvd bonty-sjokolade og dette til nå eplesyltetøyet. Tenker å prøve peppermyntegodis også, og kanskje noe mer spennende. Kom gjerne med gode forslag. Kanskje jeg også skal prøve på fudgekarameller, det hørtes spennende ut. Anonymkode: a5a33...3ff
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2017 #9 Skrevet 11. desember 2017 Troikasjokolade var godt! Og enkelt. Anonymkode: c7c18...fd7
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2017 #10 Skrevet 11. desember 2017 Løkmarmelade er veldig godt Anonymkode: 0b10b...6b9
Jojo x3 Skrevet 11. desember 2017 #11 Skrevet 11. desember 2017 Kom på at jeg laget jo disse ifjor og ga vekk: https://www.tine.no/oppskrifter/desserter/sote-snacks-og-godteri/rocky-road-med-mørk-sjokolade
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2017 #12 Skrevet 11. desember 2017 Hva slags epler har du brukt? Jeg vil tro du får problem er med å få den tykk nok hvis du bruker epler med som granny smith mens det blir enklere med for eksempel gravensten. Anonymkode: 115f5...1f8
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 11. desember 2017 Forfatter #14 Skrevet 11. desember 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva slags epler har du brukt? Jeg vil tro du får problem er med å få den tykk nok hvis du bruker epler med som granny smith mens det blir enklere med for eksempel gravensten. Anonymkode: 115f5...1f8 sudtreol står det på eplene. Hva er det? Kjøpte bare de billigste jeg fant på butikken, ante ikke at det skulle spille noen rolle.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2017 #15 Skrevet 11. desember 2017 1 time siden, 2 store og snart 1 liten skrev: sudtreol står det på eplene. Hva er det? Kjøpte bare de billigste jeg fant på butikken, ante ikke at det skulle spille noen rolle. Ofte er det epler med lite syre og lite tørstoff. De egner seg ikke til baking ol. Jeg har ikke forsøkt dem til det du forsøker å lage, men jeg tipper det er problemet. Det kan hende det kan fungere å ta i litt åotetmodåulver og litt sitronsaft, men jeg vet ikke. Anonymkode: 115f5...1f8
Lessismore Skrevet 11. desember 2017 #16 Skrevet 11. desember 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ofte er det epler med lite syre og lite tørstoff. De egner seg ikke til baking ol. Jeg har ikke forsøkt dem til det du forsøker å lage, men jeg tipper det er problemet. Det kan hende det kan fungere å ta i litt åotetmodåulver og litt sitronsaft, men jeg vet ikke. Anonymkode: 115f5...1f8 Åotetmodåulver?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2017 #17 Skrevet 11. desember 2017 26 minutter siden, Lessismore skrev: Åotetmodåulver? Potetmospulver 😁 Faktisk "autokorrekt". Anonymkode: 115f5...1f8
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2017 #18 Skrevet 11. desember 2017 Hvis ikke kan det jo være det går med sånn syltepulver? Sånn som tykner det. Husker ikke hva det heter 😅 Anonymkode: 520cd...e17
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 11. desember 2017 Forfatter #19 Skrevet 11. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Potetmospulver 😁 Faktisk "autokorrekt". Anonymkode: 115f5...1f8 potetmos i syltetøy? Kanskje ikke det første jeg ville tenkt, kanskje heller potetmel, men får prøve med andre epler hvis jeg har tid til å prøve igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå