Anonym bruker Skrevet 10. desember 2017 #1 Skrevet 10. desember 2017 Hvordan går det? Hvilken samværsordning har dere? Hvor langt bor dere fra hvernadre? Hva er utfordrende? Hva gjør du hvis barnet vegrer seg og ikke vil til den andre, eller er det aldri en problemstilling? Hva er dine problemstillinger? PLIS troll, spar dere for denne tråden. Dette er for sos som er i den situasjonen. Det er krevende, vondt, arbeidsomt, kanskje lettende osv. Ikke kom med bedrevitende og korttenkte kommentarer, da har du ikke noe her å gjøre. Barna mine betyr alt for meg, syn det er skikkelig sårt å diskutere dette, men vil det gjerne, å "kaste ball" med andre i tilsvarende situasjon er godt. Anonymkode: d4bf2...38c
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2017 #2 Skrevet 10. desember 2017 Far bor i nabokommunen, 6,5 mil unna oss. Det lager jo selvsagt et par "problemer" bare i seg selv ift økt samvær, skole, aktiviteter, venner osv. Samværet er annenhver helg fredag-søndag, hadde nok vært økt med f.eks en dag midt i uka eller torsdag-søndag om det ikke hadde vært for avstanden. Det blir raskt kjedelig for 7 åringen da han ikke har noe særlig tilknytning til der far bor, ei heller noe særlig omgangskrets. Det høres sjeldenheten til at barnet ikke vil dra til far. Men når det har skjedd, har vi droppet samværet den helgen. Mine problemstillinger var tidligere ny samboer av barnefar, hun virket uhyre interessert og kunne f.eks ikke ha barnet alene i et kvarter uten at far var til stede mens han handlet etc. De hadde da vært samboere lenge, og fått egne barn. Det var sårt. Men det har blitt bedre og hun har forstått at også hun er blitt en omsorgsperson barnet jo ser opp til. Ellers at hun ikke ønsker at far leverer barnet hjem til meg, men at vi må møtes på en annen plass. Har sluttet å bry meg om dette. Nei, det har ikke alltid vært smertefritt. Vi har hatt mange turer på familievernkontoret både sammen og hver for oss. Kommunikasjonen var kræsjet og lite så ut til å fungere på noen plan. Men med riktig innstilling og en forståelse av at de fleste foreldre jo ønsker det beste for barna sine, og klarer å sette det i fokus enn hvem som var skylda i hva når man var sammen, da går det bedre. Anonymkode: 69ed1...2b3
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2017 #3 Skrevet 11. desember 2017 vi har 50/50 Vi samarbeider godt han bor i samme gate ( så guttene på 14,12 ,5 og 3 ,så de ser begge selvom de er enten hos meg eller far ) de andre er ikke tifelle for oss Anonymkode: 114ce...73b
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2017 #4 Skrevet 11. desember 2017 Jeg har et barn som nekter samvær og griner i forkant hver gang. Forferdelig fortvilende. Jeg oppmuntrer og far vil ikke høre om at hun ikke vil dit han mener hun da må være der mer. Hun er annenhver helg og en dag i uka. Vært sånn i 3 år og ingen bedring. Syns situasjonen er vond. Hun er 8. Anonymkode: d4bf2...38c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå