Gå til innhold

Hvor lenge kan din 2 klassing være alene hjemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min 2 klassing liker ikke være alene hjemme, så vi pusher det ikke - men øver litt (eks jeg kjører i butikken og blir borte 15-20 min). Han liker ikke når det er mørkt ute.

i morgen er storebror hjemme på 10 år hjemme og jeg må ut et ærend som tar en drøy time, ca 16-17.10. Andreklassingen min kan være hos naboen, men har lyst å prøve seg å være sammen med broren. Setter da på en film og de har tilgang til mobil.

usikker på hvorfor han ikke er så utrygg på å være alene, men når 10 åringen er hjemme føles det bedre.

Anonymkode: 9b902...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min jente er hjemme alene 3 timer  før en av oss kommer fra jobb. Jeg jobber turnus så jeg jobber ikke dagvakter hver dag da. 

Anonymkode: b15d7...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er hjemme alene i 2-3 timer til jeg kommer hjem fra jobb. Hun liker å være alene hjemme, finner ikke på tøys og hun er ikke husredd. 

Anonymkode: 99ab2...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er hjemme alene ca en  time før brødrene som går på ungdomsskolen kommer hjem, både jeg og far jobber til 17.

Anonymkode: d8d9b...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, TinaK 1990 skrev:

Dere som har 2 klassing som er alene 2-3 timer...hvorfor ikke SFO hvor det er mange barn å leke med?

Min gikk der første halvdel av 1 klasse men trives ikke, veldig strengt opplegg at de ikke kunne gå hvor de ville på skolegården, kunne ikke gå på do når de ville, resulterte med at jenta mi tissa på seg! Dårlig mat, type kald havregrøt, salat, kald suppe osv... De ansatte var heller ikke skikket til å jobbe med barn så jeg måtte krangle med jenta mi de dagene hun måtte på SFO så vi kutta det ut. Nå har jeg en mye gladere jente. 

Anonymkode: b15d7...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min 2.klassing er sjelden alene hjemme... Hun liker det ikke, så da legger jeg heller ikke opp til det...

Anonymkode: 1e955...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt på 7 år kan fint være hjemme en times tid alene etter eget ønske, når jeg skal på butikken etc. 

Han har SFO plass men som jeg nå føler er overflødig. Bedre med hjemmetid :) Så fra nyåret av blir han hjemme i halvannen time - to timer til jeg kommer hjem fra jobb.

Anonymkode: c7cb6...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2. klassing elsker å være alene hjemme, og tryglet om å få slutte på SFO gjennom hele 1. trinn. 

Han har vært alene tre timer på det lengste, og koser seg. Lager mat, leser Donald. spiller iPad, og ringer og spør om han lurer på noe.

Jeg jobber turnus, så han og storebroren kommer til tomt hus ca seks dager i måneden. Hvis storebror har andre planer så er han alene. 

Anonymkode: 739b7...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, TinaK 1990 skrev:

Dere som har 2 klassing som er alene 2-3 timer...hvorfor ikke SFO hvor det er mange barn å leke med?

vi tenkte vi kunne spare den utgiften siden han har eldre brødre og det er flere barn i gata som ikke går på sfo

Anonymkode: d8d9b...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, TinaK 1990 skrev:

Dere som har 2 klassing som er alene 2-3 timer...hvorfor ikke SFO hvor det er mange barn å leke med?

Nesten alle i klassen har sluttet på SFO. Det er en dårlig SFO på skolen og ungene trives ikke. Jeg betaler ikke 3200,- i mnd. for et tilbud som hun ikke vil ha. 

Her leker ungene ute i gata, går på ski, spiller ball osv. Det er nok av unger når de færreste er på SFO. 

Anonymkode: 99ab2...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...