Anonym bruker Skrevet 10. desember 2017 #1 Skrevet 10. desember 2017 Vi har et vennepar vi har feiret nyttårsaften med i 17 år nå. Det er veldig koselig og har vært gøy for ungene. Vi bor er stykke unna hverandre så ungene våre går hverken på samme skole eller har samme vennekrets. Barna våre er jevngamle og de to eldste går veldig godt overens. De to minste som nå er 13 og 14 år, er litt mer ulike. Jeg og venninna mi har pratet om at vi vil fortsette så lenge det passer ungene, og at det styres litt etter hva de ønsker å gjøre. Det er venninna mi som først begynte å ta dette opp. Vi var ikke sammen med dem ifjor, siden de var på ferie da. Men nylig fikk vi invitasjon til å komme til dem, og jeg svarer at hun på fjorten har avtalt med vennene sine at de skal delta på et arrangement her vi bor. Dette begynte hun med ifjor, og ønsket å gjenta iår. Vi andre vil gjerne komme uansett. Da får jeg til svar at jammen da får vi bare se, for deres datter vil og da være alene med oss. Og det er jo kjedelig for henne. Fullt forståelig, og jeg svarer at jeg skjønner det. Jeg ringer min venninne, og jeg føler litt på stemningen at hun er litt fornærmet. Jeg spør om ikke det er noen venninner datteren hennes kan være med evnt? Det vet hun ikke, men det viktigste er at datteren deres får en fin nyttårsaften. Jeg sier at vi må styre det etter hva ungene ønsker ja, og at vi har vært litt forberedt på at det ville bli slik etterhvert, siden ungene har forskjellige omgangskretser. Så begynner hun med at vi jo har en tradisjon...? Så siden vi «bryter ut» så er det vi som ødelegger liksom. Virker som om vi bare skulle ha tvunget datteren vår med og ikke latt henne gå på det arrangementet hun ønsker. Men er det rettferdig egentlig, bare fordi min venninnes datter ikke har noen planer? Er vi urimelige? Anonymkode: 1a647...c21
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2017 #2 Skrevet 10. desember 2017 Slik jeg ser det var det de som brøt ut først.. siden du skriver at de var på ferie i fjor. Dere er ikke urimelige. Anonymkode: 491aa...5f6
Evablaum Skrevet 10. desember 2017 #3 Skrevet 10. desember 2017 Er det bare jeg som er omgitt av normale mennesker? Klart du ikke tvinger datteren til noe du ikke har lyst til å tvinge henne til, fordi du har ei venninne som tenker på sin datters beste.
hysterika Skrevet 10. desember 2017 #4 Skrevet 10. desember 2017 Hun er sikkert bare litt sår siden hennes datter ikke har planer.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2017 #5 Skrevet 10. desember 2017 Takk for svar😊 godt å se at vi ikke er urimelige. Jeg synes heller ikke at det ene barnets ønske skal være viktigere enn det andres. Vi gjør som vi har avtalt med vår datter, men jeg ble bare litt overrasket over reaksjonen til min venninne.. hi Anonymkode: 1a647...c21
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2017 #6 Skrevet 10. desember 2017 Kan ikke dems 14 åring være med deres om hun ikke har andre planer?! Og i tilfelle dere ha det hjemme hos dere? Anonymkode: ed054...a1a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2017 #7 Skrevet 10. desember 2017 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan ikke dems 14 åring være med deres om hun ikke har andre planer?! Og i tilfelle dere ha det hjemme hos dere? Anonymkode: ed054...a1a Jo, det kan hun men de to eldste har opplegg sammen der de bor. Det er noe de har avtalt for lenge siden. Så derfor er det litt vanskelig å være utilgjengelig for dem også. Det arrangementet vår fjortenåring skal være med på, inkluderer overnatting også. Men det er jo ingen krise dersom de ønsker å finne på noe annet altså. Jeg følte bare det var litt mye forlangt av oss å nekte vår minste å delta på det hun ønksket. Jeg vil tro deres datter finner ut av noe sammen med sine venner når det kommer til stykket. Vi får bare se hva det blir til 🙂 hi Anonymkode: 1a647...c21
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 12. desember 2017 #8 Skrevet 12. desember 2017 På 10.12.2017 den 15.16, Anonym bruker skrev: Jo, det kan hun men de to eldste har opplegg sammen der de bor. Det er noe de har avtalt for lenge siden. Så derfor er det litt vanskelig å være utilgjengelig for dem også. Det arrangementet vår fjortenåring skal være med på, inkluderer overnatting også. Men det er jo ingen krise dersom de ønsker å finne på noe annet altså. Jeg følte bare det var litt mye forlangt av oss å nekte vår minste å delta på det hun ønksket. Jeg vil tro deres datter finner ut av noe sammen med sine venner når det kommer til stykket. Vi får bare se hva det blir til 🙂 hi Anonymkode: 1a647...c21 Det virker som om disse folka er vant til at deres datter er viktigst...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå