Gå til innhold

Utleier svarer ikke på oppsigelsen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sendt inn en oppsigelse, og hun bare ignonerer meg og mine meldinger/mail. Sendte oppsigelsen skriftlig og rekommendert i posten så hun har hentet brevet, men hva gjør jeg nå?

Anonymkode: b63f9...d3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har sagt opp og har ditt på det rene så da er det bare å flytte som tenkt.

Anonymkode: 0320b...adb

Skrevet

Når den er hentet regnes den som mottatt. Så du trenger ikke høre fra henne.

Anonymkode: 5c6a9...9b0

Skrevet

Takk for svar, skulle hun være seg uenig i oppsigelsen må hun da skrive en skriftlig svar til meg innen en måned?

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar, skulle hun være seg uenig i oppsigelsen må hun da skrive en skriftlig svar til meg innen en måned?

Hun kan være så uenig hun vil. Du kan si opp når det passer deg uansett grunn så lenge du har kontrakt med oppsigelsesmuligheter.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har sagt opp og har ditt på det rene så da er det bare å flytte som tenkt.

HI må foreslå en dag de kan møtes for å få over utvask sammen og levere nøkler tilbake.

Anonymkode: 21c5c...e3b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

HI må foreslå en dag de kan møtes for å få over utvask sammen og levere nøkler tilbake.

Gå over utvask...

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gå over utvask...

Hva hvis hun ikke svarer på det? vasker ned og kan jeg sende nøklene til  henne da (kvittert) ?

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva hvis hun ikke svarer på det? vasker ned og kan jeg sende nøklene til  henne da (kvittert) ?

Du må jo forsøke å ringe henne. 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du ikke prøvd å ringe henne, eller stille opp på døren hennes hvis hun ikke bor for langt unna?

Anonymkode: 28780...7fb

Skrevet

Skal du ut nå til jul? Eller kan du vente til etter nyttår og da ta kontakt igjen?

Anonymkode: f8f0d...3a6

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal du ut nå til jul? Eller kan du vente til etter nyttår og da ta kontakt igjen?

Hun sendte Mail til alle felles beboeren i bygget, sendte Mail tilbake og nada svar....som om hun ignorerer meg med vilje. 

Skrevet

Har også prøvd å sende SMS og ringt...

Skrevet

Var det kanskje du som ikke kunne si opp før mai/juni?

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var det kanskje du som ikke kunne si opp før mai/juni?

Hæ? Nei det er ikke meg.

Skrevet

Pass på at du overholder oppsigelsesfristen. Uken før du skal flytte ut ringer du henne igjen, og hvis hun ikke svarer skriver du en sms og en mail til henne om datoen du flytter og at du regner med at hun da vil være med for å gå gjennom leiligheten ved tilbakelevering av nøklene.

Hvis hun heller ikke svarer på dette skriver du en ny mail og sms til henne to dager før du flytter ut/er ferdig nedvasket, gjentar at dere må møtes for å gå gjennom leiligheten og at du får levert tilbake nøklene, men hvis du ikke hører fra henne og hun ikke vil møtes så leverer du nøklene for leiligheten ved xxxx (f.eks. i hennes postkasse, eller sende dem på sikker måte til henne), og at du da ser det på et tegn på at hun har godkjent nedvaskingen og at depositum blir overført til din konto samme dag, at du kontakter banken den dagen og regner med at hun gjør det samme.

Siden hun tydeligvis er såpass sær/vanskelig så anbefaler jeg deg to ting. Ha en person med deg på nedvasken av leiligheten, helst en godt voksen og troverdig person som egner seg som ev. vitne senere. Og ta bilder av leiligheten, nærbilder av bad/sluk/dusj, kjøkken, alle rom, for å bevise tilstanden i leiligheten. Er det ting som skraper i gulv/vegger eller annet som var der fra før, dokumenter det også. Slike utleiere kan plutselig finne på å komme med all verdens påstander i etterkant for å bruke noe av ditt depositum for å pusse opp, eller bare bruke selv. Så sikre deg selv på alle måter du kan.

Om hun møter deg for overlevering av nøklene og godkjenning av nedvask, ha med deg personen som har hjulpet deg å vaske eller som har gått gjennom leiligheten etter du har vasket for å se detaljert. Da viser du huseier at du har støtte og et vitne, mindre sjanse for at hun vil trøble i etterkant.

Anonymkode: 7e95e...17d

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Nei det er ikke meg.

Så bra. Begynne å ligne på en annen sak som er blitt skrevet mye om her inne.

Ellers mange gode råd fra hun over her 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...