Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #1 Skrevet 9. desember 2017 Når han er sammen med kompiser drikker han så mye at han snøvler og nesten ikke klarer å stå på bena.. når vi er sammen gjør han aldri det, selv om jeg gjerne vil være med lenger osv.. blir da fort sliten vil hjem osv. Jeg sliter veldig med tillitt.. og det hjelper ikke veldig når jeg hører han er dritings hvis vi snakker sammen når han er bortreist, på byen osv... synes det er veldig vanskelig.. og det har vært samtaleemne at jeg sliter med tillitten.. han har lovet meg å ikke bli så full osv..men det gjentar seg bare. Andre med samme problemstilling? : S hva kan jeg gjøre? Anonymkode: eada3...622
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #2 Skrevet 9. desember 2017 Hva du skal gjøre med hva? Anonymkode: 6cf91...23d
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #3 Skrevet 9. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva du skal gjøre med hva? Anonymkode: 6cf91...23d At han bare drikker seg så full .. igjen og igjen.. enda vi har kranglet om det.. : ( Anonymkode: eada3...622
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #4 Skrevet 9. desember 2017 Det kan du ikke gjøre noe med. Han er voksen og bestemmer over seg selv. Det du kan gjøre er å bestemme deg om du kan leve sammen med han til tross for dette. Anonymkode: 6cf91...23d
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #5 Skrevet 9. desember 2017 Hvor gammel er han? Har dere barn sammen? Jeg tror det er som anonym 23d skriver. Du kan ikke endre ham, det må han ville gjøre og gjennomføre selv. Han viser deg tydelig at han ikke vil endre seg siden dette er noe dere har tatt opp mange ganger tidligere. Da blir det opp til deg å bestemme deg for om du vil leve med en mann som drikker så mye så ofte? Det er jo mye annet som også følger hans alkoholforhold. Det ene er at han stadig lover deg ting han ikke akter å holde. Det er respektløst. Han vet dessuten at dette er noe som sliter på deg, dermed er det også et problem med omtanke fra hans side. Det å drikke så mye er heller ikke billig, og jeg vil tro han svir av veldig mye penger på disse fyllekulene sine - er det noe dere har råd til, og fører dette til at du må bruke mer av dine penger på fellesting? Videre er det et problem at når han drikker seg så full så blir han mest trolig ikke særlig virksom dagen etter heller, noe som igjen går utover forholdet deres og ev. barn dere har, dere mister mye familietid sammen. Og så er det jo spørsmålet om han kan være i ferd med å utvikle et alvorligere alkoholproblem. Mange som ender som periodedrankere eller alkoholikere når de drikker så mye som han gjør i voksen alder. På toppen av alt er det jo lite mandig å ikke kunne ta en fest uten å bli stupfull, rett og slett veldig turnoff med en som ikke har bedre kontroll på seg selv. Når han ikke greier å kontrollere sitt eget alkoholforbrukt og ikke forstår at det betyr at han ikke bør drikke, da viser det at han minst har et problematisk forhold til alkohol. Jeg hadde gitt ham én sjanse. Han må slutte å drikke hvis han ikke greier å kontrollere alkoholinntaket sitt. Om han har problemer med det må han gå i behandling. Og sammen måtte vi gått i parterapi. Vil han ikke hadde jeg latt ham bli singel så han kan drikke så mye og ofte han vil uten at det lenger var mitt problem. Anonymkode: 0f245...b69
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #6 Skrevet 9. desember 2017 Formulerte meg ikke riktig.. han drikker ikke ofte..er sjelden.. tre fire ganger i året..men er nesten alltid veldig full når vi ikke er sammen.. skal jeg tillate det siden det er såpass sjelden? : ( jeg synes det er respektløst ja.. Anonymkode: eada3...622
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #7 Skrevet 9. desember 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Formulerte meg ikke riktig.. han drikker ikke ofte..er sjelden.. tre fire ganger i året..men er nesten alltid veldig full når vi ikke er sammen.. skal jeg tillate det siden det er såpass sjelden? : ( jeg synes det er respektløst ja.. Anonymkode: eada3...622 Jeg hadde ikke stusset på at mannen tok seg fire helger med kompiser i året (for din mann er jo i prinsipp utilgjengelig når han drikker seg så stup full). Men jeg hadde dessverre mistet respekten for en mann som drakk seg så full at han ikke greide å stå på beina flere ganger i året. Det tyder etter min mening på et alkoholproblem, eller i det minste noe en godt voksen mann (og familiefar?) ikke gjør. Jeg vil tro at det er flere grunner til at du sliter med å ha tillit til denne mannen, siden tillit er et problem i forholdet deres? Anonymkode: 0f245...b69
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #8 Skrevet 9. desember 2017 Er kun det her egentlig.. men synes det er veldig vanskelig å forholde seg til Anonymkode: eada3...622
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #9 Skrevet 9. desember 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Formulerte meg ikke riktig.. han drikker ikke ofte..er sjelden.. tre fire ganger i året..men er nesten alltid veldig full når vi ikke er sammen.. skal jeg tillate det siden det er såpass sjelden? : ( jeg synes det er respektløst ja.. Anonymkode: eada3...622 Jeg skjønner ikke hva du mener med om du skal tillate det? Hva skjer om du ikke tillater det da? Har du ikke snakket med han om at du ikke liker det? Du kan jo hinte om at voksne menn som drikker seg sanseløse er tåpelige, usjarmerende og usexy. De fleste kvinner himler med øynene og synes de er patetiske Ellers kan du som sagt ikke bestemme over en voksen mann, han må selv ønske å ta hensyn til dine meninger. Anonymkode: 6cf91...23d
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #10 Skrevet 9. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke hva du mener med om du skal tillate det? Hva skjer om du ikke tillater det da? Har du ikke snakket med han om at du ikke liker det? Du kan jo hinte om at voksne menn som drikker seg sanseløse er tåpelige, usjarmerende og usexy. De fleste kvinner himler med øynene og synes de er patetiske Ellers kan du som sagt ikke bestemme over en voksen mann, han må selv ønske å ta hensyn til dine meninger. Anonymkode: 6cf91...23d Skal man se mellom fingrene på det eller si at hvis det gjentar seg så kan vi ikke være sammen mer. Jeg har snakket om at jeg ikke liker det ja.. han har lovet meg før han reiste.. derfor synes jeg det er vanskelig. Anonymkode: eada3...622
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #11 Skrevet 9. desember 2017 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: At han bare drikker seg så full .. igjen og igjen.. enda vi har kranglet om det.. : ( Anonymkode: eada3...622 Han har jo et problem. Men å krangle om det hjelper ikke. Anonymkode: a7eec...d27
tante grusom master of law Skrevet 9. desember 2017 #12 Skrevet 9. desember 2017 Nei, du kan ikke forby manben å drikke seg dritings tre ganger i året. Her er det hos deg problemet ligger. Få hjelp med din sjalusi, det er mulig å få bukt med den.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #13 Skrevet 9. desember 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Formulerte meg ikke riktig.. han drikker ikke ofte..er sjelden.. tre fire ganger i året..men er nesten alltid veldig full når vi ikke er sammen.. skal jeg tillate det siden det er såpass sjelden? : ( jeg synes det er respektløst ja.. Anonymkode: eada3...622 Tillate? Du har ikke noe med å tillate noe som helst Anonymkode: 81c09...8c1
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #14 Skrevet 9. desember 2017 Kommer han hjem dritings de gangene han fester med kompiser? Hvor gammel er dere? Anonymkode: 4aae9...8ac
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #15 Skrevet 9. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kommer han hjem dritings de gangene han fester med kompiser? Hvor gammel er dere? Anonymkode: 4aae9...8ac Ja.. Anonymkode: eada3...622
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #16 Skrevet 9. desember 2017 Det er ikke din jobb å tillate, og du kan ikke nekte. Men du må kjenne etter selv hvor dine grenser går. Jeg liker ikke at partner drikker seg fra sans og samling, og om han sier at han bare skal ta noen få øl (altså ikke bli full) så ser jeg det som en selvfølge at jeg kan stole på ham med dette. Mannen har et ansvar når han faktisk sier han ikke skal drikke seg så full, men så skjer det allikevel. Har ikke så gode råd, du må bare kjenne etter om du orker dette, eller om du heller vil finne en fyr som klarer å holde ting han lover. Det er ikke særlig tiltrekkende å bli drita, men det som er verre er at han bryter løfter. Anonymkode: 05686...4fa
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #17 Skrevet 9. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Formulerte meg ikke riktig.. han drikker ikke ofte..er sjelden.. tre fire ganger i året..men er nesten alltid veldig full når vi ikke er sammen.. skal jeg tillate det siden det er såpass sjelden? : ( jeg synes det er respektløst ja.. Anonymkode: eada3...622 Men ærlig talt - hvis han sparer fylla til de gangene da du selv ikke er til stede engang, hvorfor lar du deg krenke av det? Anonymkode: a7eec...d27
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #18 Skrevet 9. desember 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja.. Anonymkode: eada3...622 Er det hermmelig hvor gamle dere er? Anonymkode: 81c09...8c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå