Gå til innhold

Opphovnet etter mariske/hemoroide operasjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når vil hevelsen gi seg ? Er ei uke siden operasjon og jeg ser verre ut etter operasjon 😱 

Anonymkode: 47a30...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det grusomt vondt? Har operert mot hemorider men de kartla blodårene og stoppet blodtilførsel til der jeg hadde de. Har ikke hemorider lenger (både innvendig og utvendig) men mariskene utvendig er jo der fortsatt. Ble fortalt at det tar 8 uker før man tilheler etter en slik operasjon hvor man skjærer av hemoroidene og mariskene. Kan tenke meg det er mye blod som kommer til området pga tilheling så du må nok iallefall regne med 2 uker før det i det hele tatt roer seg litt. Men legen min sa det tok 8 uker for å Gro. 

Anonymkode: 49028...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er første dagen det ikke gjør vondt, hurra :) hadde en innvendig hemoroide pluss en marisk som var i veien for ordentlig renhold. Kirurgen sa jeg skulle slappe av, for det kom til å være opphovnet .. men glemte spørre hvor lenge. Får litt noia når det ser verre ut enn det i utg pkt var fra før. Men håper det roer seg etter noen uker. 

Anonymkode: 47a30...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det... var rett og slett helt jævlig. På meg kom det tilbake etter en liten stund.. nå frister det ikke med enda en opr..

Anonymkode: 5f4f3...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei så kjipt at de kom tilbake 😱 håper ikke det  samme skjer her :/ var ikke akkurat smertefritt å fjerne de :/ 

Anonymkode: 47a30...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sånn skinngreie som på en måte var i mellomkjøttet og inn i rompehullet.. ja det var no dritt: (men ja.. jeg var drithoven lenge..så ble det bra en liten stund

Anonymkode: 5f4f3...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opererte for 4 dager siden . 3 store innvendige hemoroider og marisker. Fikk automatisk 3 uker sykemelding . De første 2 dagene var ikke vondt , men i dag har vært et helvete .. vært i kontakt med legevakt og økt Dosen smertestillende ... oxynorm hver 4 time . Og Paracet selvfølgelig . Jeg og lurer veldig på hvor mange dager denne smerten vil vare 🙄

Anonymkode: 3ab75...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig. Jeg er satt opp til undersøkelse i februar for å få vurdert å fjerne en mariske jeg har i endetarmen.. Den er ganske stor og plagsom i forhold til å holde seg ren. Har hatt den siden første fødsel for 5,5 år siden og den plager meg. Håper på å få fjernet den og at tilheling og at ukene etterpå ikke blir for ille 😟

Anonymkode: f4024...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2017 den 18.18, Anonym bruker skrev:

Når vil hevelsen gi seg ? Er ei uke siden operasjon og jeg ser verre ut etter operasjon 😱 

Anonymkode: 47a30...950

Hvordan går det med deg nå ? Du opererte noen dager før meg . Jeg er bedre nå ,men fortsatt hemoroidelignende hevelser der nede.  Det blør også ennå ved do besøk . 

Anonymkode: 3ab75...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har operert hemoroider, og skal aldri gjøre det igjen! Vil heller knivstikke meg selv hundre ganger enn å gjennomgå den smerten en gang til. Jeg både kastet opp og svimte av mens jeg forsøkte å tømme meg etter operasjonen. Aldri mer! 

Anonymkode: 694b0...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2017 den 16.55, Anonym bruker skrev:

Hvordan går det med deg nå ? Du opererte noen dager før meg . Jeg er bedre nå ,men fortsatt hemoroidelignende hevelser der nede.  Det blør også ennå ved do besøk . 

Anonymkode: 3ab75...30d

Det går litt bedre, men er fortsatt litt ømt.Er redd for at de har tatt for lite, er enda en hemoridelignende hevelse der. Kan nesten se ut som en ny mariske... men hevelsen har minsket betraktelig. Krysser fingre for at jeg slipper gjennomføre operasjon en gang til😱

Anonymkode: 47a30...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kontaktet sykehuset for å få svar på noen spørsmål .. og denne hevelsen som ser ut som hemoroider kunne vare i hele 2 mnd . Det er kun de utvendige hevelsene som plager meg nå , er ikke vondt ved do besøk men vondt etterpå . Det er sårt . (2,5 uker etterpå)

 

Anonymkode: 3ab75...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som som opererer kun pga vansker med renhold,  dere vil slippe problem med det om dere installerer bidetta ved toalettet slik at dere kan spyle dere rene med vann etter toalettbesøk.  Jeg skulle egentlig operere av samme årsak, men kviet meg pga sykemelding da jeg er student med mye obligatorisk oppmøte. 

Etter at vi installerte bidetta har jeg ikke lenger behov for operasjon.  Om utseendet der bak er litt -hva skal man si - frynsete får så være. Med dusj blir jeg ren og slipper plagene. Nå har jeg bidetta på hytta også😁

Anonymkode: 4106b...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Hvordan har det gått med hevelsen etter oparasjonen? Har selv operert for 10 dager siden (2 innvendig) og har hatt noe som ser ut som en utvendig hemoroide siden operasjonen (str med en liten peanøtt). Blir så frustret av dette. Ser ikke pent ut der nede. Ikke noen særlig smerter, men uroer meg at jeg nå har noe som ser ut som en hemoroide der nede.

Anonymkode: 63d54...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2017 den 18.18, Anonym bruker skrev:

Når vil hevelsen gi seg ? Er ei uke siden operasjon og jeg ser verre ut etter operasjon 😱 

Anonymkode: 47a30...950

Ble du bra til slutt? Selv ser jeg ikke ut nå. 1,5 uke etter operajon. Kjenner at jeg begynner å bli livredd. Ser ut som jeg har flere hemoroider nå enn før operasjon.

Håper du kan svare!

Anonymkode: 63d54...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hei, jeg fjernet noen marisker og har nå strikk på noen innvendige hemorider for 9 dager siden og jeg må si det er et smertehelvete hver gang jeg går på toalettet. Jeg tar oxycontin 10 mg x 2 i døgnet men har ikke den smertevirkningen jeg trodde det ville ha, er det mulig å ta andre smertestillende ved siden av, og hvor lenge skal man da gå med disse smertene ved toalett besøk?  ellers på dagen/natten får jeg stikkninger, akkurat som det er tråden de har sydd med som stikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei,

Kan noen av dere som fikk gjort dette fortelle meg hvordan det gikk? Jeg ble operert på fredag, og opplever nøyaktig det samme som jeg ser har blitt beskrevet i denne tråden...

Anonymkode: 68296...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...