Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #1 Skrevet 9. desember 2017 Hello. Er det noen som kan regler ang samvær med barna sine? Mer spesifikt, hva skal til for at en foreldre skal miste absolutt alt samvær. Dvs, ikke møte barna/barnet, Ikke ringe, ikke sende melding eller brev. 0 kontakt. All kontakt må gå igjennom en tredje part. Jeg kan ikke gi dere noen ytterligere informasjon. Jeg lurer simpelthen på hva regler og lover er ovenfor dette. Anonymkode: efcde...241
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #2 Skrevet 9. desember 2017 Da har det vært grov omsorgssvikt. Vold. Seksuelle overgrep. Jeg vet om flere som er rusmisbrukere og har hatt voldelige partnere, og hvor barna virkelig ble vanskjøttet. De har samvær, riktignok under tilsyn. Så når noen dømmes 0 kontakt...da er det alvorlig. Anonymkode: 420f1...fbf
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #3 Skrevet 9. desember 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da har det vært grov omsorgssvikt. Vold. Seksuelle overgrep. Jeg vet om flere som er rusmisbrukere og har hatt voldelige partnere, og hvor barna virkelig ble vanskjøttet. De har samvær, riktignok under tilsyn. Så når noen dømmes 0 kontakt...da er det alvorlig. Anonymkode: 420f1...fbf Jeg vet også om en som satt inne for seksuelt overgrep. Han har fremdeles samvær med datteren, med tilsyn. Hadde samvær i fengselet også, mor måtte kjøre frem og tilbake. Dette var og er åpenbart traumatisk og det har blitt levert en rekke anmeldelser fra mor til flere instanser. Dette sier noe om hvor sterkt dette prinsippet er. Anonymkode: ca56d...505
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #4 Skrevet 9. desember 2017 Skal ekstremt mye til dessverre. Jeg ble selv grovt misbrukt som barn, og når jeg kom meg vekk som 16 åring, hadde jeg aldri lyst til å se de igjen. De få gangene jeg måtte fordi det var bryllup, konfirmasjon og lignende, så var det jo traumatisk. Så fatter ikke at barn skal bli utsatt for sånt. Kjenner en mor, hvor far misbrukte datteren. Moren sa da til faren, at han fikk flytte langt vekk, aldri ta kontakt med datteren igjen, så lovet mor å ikke anmelde far. Ellers skulle hun anmelde han, henge han ut, og gjøre alt i sin makt for at han skulle ha det jævlig. Og han dro, og har aldri tatt kontakt igjen. Og dette gjorde hun, da hun var redd for at saken ville bli henlagt og far ville få samvær. Og jeg skjønner moren så godt. Anonymkode: 801b3...f8f
Knerten90 Skrevet 9. desember 2017 #5 Skrevet 9. desember 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal ekstremt mye til dessverre. Jeg ble selv grovt misbrukt som barn, og når jeg kom meg vekk som 16 åring, hadde jeg aldri lyst til å se de igjen. De få gangene jeg måtte fordi det var bryllup, konfirmasjon og lignende, så var det jo traumatisk. Så fatter ikke at barn skal bli utsatt for sånt. Kjenner en mor, hvor far misbrukte datteren. Moren sa da til faren, at han fikk flytte langt vekk, aldri ta kontakt med datteren igjen, så lovet mor å ikke anmelde far. Ellers skulle hun anmelde han, henge han ut, og gjøre alt i sin makt for at han skulle ha det jævlig. Og han dro, og har aldri tatt kontakt igjen. Og dette gjorde hun, da hun var redd for at saken ville bli henlagt og far ville få samvær. Og jeg skjønner moren så godt. Anonymkode: 801b3...f8f Hvor I landet bor moren?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #6 Skrevet 9. desember 2017 Far til mistet samvær og foreldreansvar først etter fysisk vold mot barnet. Det at barnet hadde vært vitne til vold mot meg var ikke nok til å miste samværsretten. Etter fengselsopphold for volden mot meg ble han i tingretten tilkjent samvær😥😪 Han var på samvær voldelig mot barnet og fikk fengselstraff for det. Etter endt soning gikk han til ny sak og da mistet han alt. Han har nå fått samboer med barn. Stakkars henne og barna😥 Anonymkode: a5d5d...6e9
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #7 Skrevet 9. desember 2017 http://fontene.no/nyheter/nar-ikke-19-ribbeinsbrudd-kan-hindre-samvar-med-foreldre-hva-kan-gjore-det-da-6.47.507770.4cdccb43d1 Det biologiske prinsipp står altfor sterkt... Anonymkode: 6d222...708
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #8 Skrevet 9. desember 2017 Da må det være en alvorlig grunn til det. Søsteren min har mistet omsorgen for barna sine men hun ser de jevnlig og kan ringe de/skrive brev om hun ønsker det. Anonymkode: 8dd4e...c23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå