Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #1 Skrevet 9. desember 2017 Vi er en gruppe mødre til noen av jentene i min datters klasse, pluss et par til, som treffer hverande innimellom, til "mammakvelder", kanskje en bursdag, et glass vin osv. Gruppen inkuderer ikke alle mødrene, og et par mødre som var med tidligere har "glidd ut". For ikke lenge siden var jeg og et par av disse ut og tok et glass vin, og det ble da snakk om at vi skulle ha et "julebord". Den ene mammaen, Aina, hadde invitert hjem til seg. Det skulle finne sted mandag neste uke (mener jeg bestemt å huske), og da hun hørte at jeg ikke visste om det, sa hun at jeg også var invitert og måtte komme. Men i går var noen av jentene i min datters klasse på besøk her, blant annet datteren til en av de andre mammaene i gruppen. Hun spurte da om jeg skulle til Aina i morgen. På julebord med denne mammagruppen. ... ...Men jeg har ikke hørt et pip om at det skal være noe i morgen. Kan jeg ha tatt feil av daoene (enda jeg mener å huske at vi eksplisitt snakket om at det var dumt vi ikke fikk til å ha det en helg)? Eller har de flyttet det uten å ville informere meg? Eller har de bare glemt å informere meg? Det passer for meg i kveld, men jeg kan jo ikke bare stille opp, i tilfelle dette er noe annet (men jenta som fortale meg dette sa at hun var sikker på at det var med denne mammagrupper). Og hvis jeg melder Aina og spør, kommer hun i en knipe hvis hun faktisk ikke ville at jeg skulle komme... Hva hadde dere gjort? Jeg liker disse kveldene veldig godt, og kunne gjerne tenke meg å være med. Jeg vurderer å bare ikke gjøre noe, og så får de heller sende meg melding etterhvert som de oppdager at jeg ikke kommer, hvis de mener jeg faktisk sulle ha vært med. Det er fort gjort for meg å stikke bort på kort varsel, mannen min skal uansett are være her i hjemme i kveld, så jeg behøver ikke barnevakt. Alle andre løsninger er litt ydmykende. Men da risikerer jeg jo at jeg aldri hører noe. Og hva gjør jeg da på mandag, når jeg trodde det skulle være. Skal jeg da troppe opp hos Aina, liksom? Anonymkode: e805d...798
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #2 Skrevet 9. desember 2017 Du må sende melding! Noe annet er enten barnslig, feigt eller passiv aggressivt Anonymkode: 8c880...570
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #3 Skrevet 9. desember 2017 Kan du ikke bare sende en SMS og høre når det er. Du er jo allerede invitert. Vil ellers si at hele opplegget deres høres veldig innfløkt ut med noen som får bli med på noe og andre får bare bli med på noe annet. Høres ut som en god oppskrift på kaos og intriger. Anonymkode: a5e67...c0d
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #4 Skrevet 9. desember 2017 Du kan jo rett og slett sende en melding og spørre hvilken dag det er julebord? Bare si at du er blitt i tvil om du husker rett. Kan vel skje for alle i en travel hverdag. Anonymkode: 1d289...065
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #5 Skrevet 9. desember 2017 "Jeg tenkte på det julebordet du inviterte til, var det nå til mandag vi skulle ha det? Bare si ifra om jeg skal bidra med noe, er det noe jeg skal ta med kanskje?" Anonymkode: ca63a...cc1
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #6 Skrevet 9. desember 2017 Kanskje du er en av de mødrene som nå har glidd ut? Ikke sikkert de andre forsto selv hvorfor invitasjonene stoppet opp heller.. Er det én edderkopp i nettet her som har nat til å bestemme hvem som er inne og hvem som er ute? Sånt kan skje umerkelig.. Anonymkode: 70e88...3d1
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #7 Skrevet 9. desember 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje du er en av de mødrene som nå har glidd ut? Ikke sikkert de andre forsto selv hvorfor invitasjonene stoppet opp heller.. Er det én edderkopp i nettet her som har nat til å bestemme hvem som er inne og hvem som er ute? Sånt kan skje umerkelig.. Anonymkode: 70e88...3d1 Hmm. Ja, jeg vil jo ikke presse meg på hvis de egentlig ikke syns det er noe gøy å ha meg med lenger. Hvis jeg sender SMS blir det jo litt pågående - for der ER jo rart at ingen har sagt noe til meg om i kveld hvis det var meningen å invitere meg. hi Anonymkode: e805d...798
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #8 Skrevet 9. desember 2017 Det hele høres veldig ekskluderende og kjipt ut, dersom de mammaene som er utenfor ikke har valgt dette selv? Siden det som binder dere sammen er at dere har barn i samme klasse, burde definitivt alle inkluderes - dersom de ikke har gitt klare tegn selv på at de ikke ønsker å være med. Tenk så mange kjipe følelser dette skaper for de 2-3 som ikke er inkludert, skjønner ikke at du vil være med å støtte et sånt opplegg. Virker jo som om du selv bare er sånn halvveis inkludert også, på tide med en oppvask. Anonymkode: 69552...f56
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #9 Skrevet 9. desember 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det hele høres veldig ekskluderende og kjipt ut, dersom de mammaene som er utenfor ikke har valgt dette selv? Siden det som binder dere sammen er at dere har barn i samme klasse, burde definitivt alle inkluderes - dersom de ikke har gitt klare tegn selv på at de ikke ønsker å være med. Tenk så mange kjipe følelser dette skaper for de 2-3 som ikke er inkludert, skjønner ikke at du vil være med å støtte et sånt opplegg. Virker jo som om du selv bare er sånn halvveis inkludert også, på tide med en oppvask. Anonymkode: 69552...f56 Nei, det er egentlig ikke så ekskluderende som det høres ut. De som har glidd ut gjorde det av egen vilje - de km aldri på treffene våre. Og det er ikke kun noen mammaer i min datters klasse, det er også noen andre damer som har barn i andre klasser og på andre trinn - så det er bare en gruppe som har begynt å treffes relativt jevnlig fordi det er hyggelig. hi Anonymkode: e805d...798
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #10 Skrevet 9. desember 2017 Send en sms: Var det i kveld eller på mandag vi skulle ha julebordet. Skal jeg ta med noe? Anonymkode: ba8c6...390
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #11 Skrevet 9. desember 2017 Men hallo, hun sa jo at du var invitert. Da er det vel ikke påtrengende å sende en SMS. Anonymkode: a5e67...c0d
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #12 Skrevet 9. desember 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Send en sms: Var det i kveld eller på mandag vi skulle ha julebordet. Skal jeg ta med noe? Anonymkode: ba8c6...390 Ja, får kanskje gjøre det. Jeg kom på at jeg egentlig skulle ha vært bortreist denne helgen, og det har vært planlagt siden i vår. Det kan jo hende at denne datoen her kom opp for lenge siden (muntig), og jeg ga beskjed da at jeg ikke kunne. Vertinnen kan jo også slippe unna med det (hvis hun ikke hadde tenkt å invitere meg), ved å holde fast på mandagen eller å si at det ble avlyst eller noe sånt. Vil liksom gi henne en sjanse til ikke å invitere meg, i tilfelle dette for eksempel er en kveld der hun initerte NOEN av damene i gruppen vår, pluss andre venner hun har. Anonymkode: e805d...798
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #13 Skrevet 9. desember 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, får kanskje gjøre det. Jeg kom på at jeg egentlig skulle ha vært bortreist denne helgen, og det har vært planlagt siden i vår. Det kan jo hende at denne datoen her kom opp for lenge siden (muntig), og jeg ga beskjed da at jeg ikke kunne. Vertinnen kan jo også slippe unna med det (hvis hun ikke hadde tenkt å invitere meg), ved å holde fast på mandagen eller å si at det ble avlyst eller noe sånt. Vil liksom gi henne en sjanse til ikke å invitere meg, i tilfelle dette for eksempel er en kveld der hun initerte NOEN av damene i gruppen vår, pluss andre venner hun har. Anonymkode: e805d...798 Du tenker og analyserer litt vel mye. Skjønner du blir i tvil dersom det virkelig er sånn at de er på vei til å skvise deg ut, men det er jo ikke sikkert det er sånn. Kanskje er det sånn at endringen bare har blitt glemt å sende deg eller at de tror du har fått beskjed av de andre osv. Hva med å sende en sms til en av de andre i stedet for vertinnen da, for å høre om hun røper noe som kan bekrefte antagelsene dine? Anonymkode: e3818...001
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #14 Skrevet 9. desember 2017 HI her. Jeg fant ut av det - sendte en sms til Aina, Jeg er ikke invitert. Det er noen av de andre damene fra gruppen som er invitert (vet ikke om alle de andre er invitert eller ikke), så dette er nok et selskap med en del av vertinnens venner, deriblant noen fra gruppen, men ikke alle. Derfor kan jeg ikke bli fornærmet for at hun ikke inviterte meg i kveld, hun er jo ikke forpliktet til det. Men det julebordet vi i gruppen skulle ha står ved lag, og der er jeg fortsatt invitert..... Anonymkode: e805d...798
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #15 Skrevet 9. desember 2017 Det må da være mye bedre å spørre i dag enn å dukke opp en uke for sent! Anonymkode: 65f32...4fc
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #16 Skrevet 9. desember 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det må da være mye bedre å spørre i dag enn å dukke opp en uke for sent! Anonymkode: 65f32...4fc Ja, det endte altså med at jeg spurte. Og fant ut at hun skal ha et selskap i kveld, men regner med at det kun er med en del av de andre fra gruppen - men ikke alle, og sikkert med mange andre venne rutenom Så jeg er LITT lei meg, klarer ikke helt å la være, men skjønner jo at det er helt legitimt å invitere hvem man vil på førjulstreff. Jeg er fortsatt invitert på det andre på mandag. hi Anonymkode: e805d...798
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #17 Skrevet 9. desember 2017 Høres slitsomt ut hele greia Anonymkode: d7029...ada
Mamma-til-3-jenter Skrevet 9. desember 2017 #18 Skrevet 9. desember 2017 Høres ut som et ordentlig fjortis-opplegg......
KellyTaylor Skrevet 9. desember 2017 #19 Skrevet 9. desember 2017 Hjelpes meg for et surr!! Snakker vi ungdomskolenivå her?
Evablaum Skrevet 9. desember 2017 #20 Skrevet 9. desember 2017 Hjelpes.. Skjønner godt at enkelte har valgt å gradvis melde seg ut av dette tullet ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå