Gå til innhold

Kan husvert bli anmeldt for utrygg bolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom det er oppdaget at leiligheten som leies ut har flere farer ved seg som brannsikkerhet, ledninger osv? 

Anonymkode: 9ede3...719

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom det er oppdaget at leiligheten som leies ut har flere farer ved seg som brannsikkerhet, ledninger osv? 

Tror jeg heller hadde valgt å flytte da altså. Snakk om dårlig stemning med husvert etter å ha anmeldt ham. 

Anonymkode: fd146...4b5

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror jeg heller hadde valgt å flytte da altså. Snakk om dårlig stemning med husvert etter å ha anmeldt ham. 

Anonymkode: fd146...4b5

Husvert nekter å ordne opp i problemer og la oss flytte..

Skrevet

Ring brannvesenet og fortell at du leier et sted du mener det er farlig mtp. brannsikkerhet, det elektriske osv. De kan gi deg råd. Mener huseier kan bli pålagt å gjøre utbedringer slik at utleieobjekt holder lovpålagt sikkerhetsstandard.

Jeg vet brannvesenet har tatt kontroller i lignende tilfeller. Da kan utleier bli pålagt å gjøre utbedringer. Du kan parallelt også skriftlig kreve at disse feilene blir utbedret raskt og at du forventer en tilbakemelding på dette innen f.eks. en uke. Dette kan være viktig for deg å gjøre, for hvis huseier ikke utbedrer feilene kan du ha en grunn til å si opp med kortere oppsigelsestid. Men sjekk lovverket slik at du gjør det riktig.

Utleier plikter å forholde seg til lovverket. Viktig at du tar dette opp, Hi, for hvis du bare flytter uten å gjøre det risikerer du at nestemann som kanskje er uvitende får problemer eller blir skadet pga. disse feilene som du skulle meldt fra om.

Anonymkode: e3683...dac

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husvert nekter å ordne opp i problemer og la oss flytte..

Hva er problemene da?

Anonymkode: e3e8a...1be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...