Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #1 Skrevet 8. desember 2017 Jeg tenkte å prøve meg på lavkarbo, men trenger tips til hva jeg kan spise iløpet av en dag? Frokost, lunsj, middag og kvelds? Gjerne mellommåltid også..?! Noen som har noen gode forslag..? Og er det noen viktige næringsstoffer eller lignende man mangler å få i seg gjennom denne kosten..? Anonymkode: d48a1...321
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #2 Skrevet 8. desember 2017 Gå på biblioteket og lån noen bøker, du bør lese deg opp litt før du begynner. Det er viktig å innse at dette ikke er en diett, men noe du må være innstilt å leve på resten av livet siden du endrer kroppens måte å forbrenne på og det er ikke bare bare å endre det tilbake (uten å legge på seg masse fordi kroppen vil lagre som en gal om du begynner spise høykarbo igjen) Jeg har mange bøker, og særlig bøkene til Hexenberg er det mange fine hverdagsoppskrifter i Anonymkode: 5c7aa...66a
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #3 Skrevet 9. desember 2017 Hvis du er på Facebook kan du sjekke ut gruppen: Spør Thor Anonymkode: 0c10e...a7c
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #4 Skrevet 9. desember 2017 Jeg går på ketolyse, så jeg spiser ikke så mye karbohydrater, men her er noe av det jeg spiser : Frokost : - reker i majones og 1/2 avokado - fløtegrøt - eggerøre og spekeskinke eller røkt ørret (en sjelden gang bacon) - knekkebrød med pålegg Lunsj : - knekkebrød med pålegg - oopsie med pålegg - litt av hvert av hva jeg enn har, gjerne litt småretser av pålegg - f.eks 1 kokt egg i skiver, litt majones, noen skinkeskiver, 1 babybel, litt spekeskinke, litt reker, noen nøtter - middagsrester - omelett med ost og rester av skinkepålegg, spekeskinke - salat med kylling Middag : - koteletter med aioli og blomkålmos - squashspagetti med kjøttdeig - ovnsbakt laks eller ørret med litt rømme og ovnsbakte grønnsaker - blomkål, brokkoli, løk, squash og vårløk - hamburger med ost på toppen, aioli, avokadomos og salat til - blomkålgrateng med bacon - ostesuffle med salat - kyllinglår med brokkolisalat - kyllingfilet i biter, stekt og surret i fløte. Med ovnsbakte grønnsaker - tynnskåret svinefilet med ovnsbakte grønnsaker Mellommåltider spiser jeg ikke så ofte, men kan være : valnøtter, mandler og/eller hasselnøtter babybel ostechips grønnsaker og dipp noen ruller med ost og skinke Jeg spiser skiver av agurk, squash og paprika til omtrent alle måltider. Spiser grønnsaker til alle måtider, utenom mellommåltider. Bruker gjerne litt olje på salaten Det er viktig at du setter deg godt inn i det før du begynner, finn ut hvilken retning som passer for deg. Lurt å sette opp meny for alle måltider, for de første 14 dagene. Da vet du hva du skal spise til enhver tid, og feiler ikke så fort fordi man ikke vet helt hva man skal lage. Etter det så går det seg til av seg selv, og etter stund så har man ganske god oversikt over hva som er bra, litt mindre bra og ikke bra. Pass på at du får i deg salt, det kan være fort å glemme. Den tabben gjorde jeg. Jeg gikk fra et kosthold med mye ferdigprodukter, take away og endel chips og annen snop, til å lage all mat fra bunnen av. Da fikk jeg saltmangel uten å tenke over det, og det merket jeg på kroppen, ble uvel. Anonymkode: 8fe65...16e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå