Gå til innhold

Klarer ikke å bli gravid


Anna.

Anbefalte innlegg

Jeg og min mann har nå prøvd å blir gravide i 18 måneder. Vi er 26 år begge to og skjønner ikke hvorfor det ikke kan skje med oss også. 

Jeg har en tett samtale med fastlegen min, men hun ønsker ikke å henvise oss enda, dette fordi jeg har hatt problem med stoffskifte i sommer. Hun sier at vi må trekke fra ett halvt år på tiden vi har prøvd å bli gravid, da det nesten er umulig og bli gravid når eg sliter med dette. Jeg er nå medisinert for mitt lave stoffskifte og er innenfor normalverdiene. Fastlegen min sier at det som er normalt er å vente halvannet år før en blir henvist, og må derfor vente ett halvt år til før vi blir henvist. 

Dette er veldig fortvilende for meg og min mann, kanskje enda mer fortvilende da de som blir gravide rundt oss har prøvd bare i noen måneder før de lykkes. Jeg er jo selvsagt veldig glad på deres vegne og gleder meg sammen med dem. 

Jeg og min mann har blitt enige om at vi ikke skal si til andre at vi prøver å bli gravide, dette på grunn av at vi ikke ønsker denne oppmerksomheten rundt oss, men vi er jo i den alderen der det blir "forventet" at vi skal begynne å få barn på løpende bånd. 

 

Det hele gjør til at min mentale helse er noe nedstemt, og jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal stresse angående dette, MEN det som er så vanskelig er at alle rundt meg minner meg på det hele tiden. 

 

Er det noen andre her som har vært i gjennom det å bli henvist for å få hjelp til å bli gravid? Er det noen som kan fortelle meg det som skjer på sykehuset? Jag har fått informasjon om at jeg må ta blodprøver i forkant av henvisning, men fastlegen min var usikker på om det er jeg som først må til "sjekk" og min mann senere.

 

Jeg har i tillegg celleforandring i livmorhals, og skal inn til kontroll for dette i februar, jeg har fått beskjed om at jeg har for-for stadium til livmorhalskreft. Er det noen som vet om dette kompliserer det å bli gravid? Fastlegen min mener at dette ikke skal komplisere det hele, selv om det kan gjøre det om jeg må operere vekk en del av livmorhald i tilfelle dette har utviklet seg til for stadium av kreft i februar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...