Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #1 Skrevet 8. desember 2017 Jeg er dame. Kan jeg ta en mann på armene hvis jeg synes han er fin og jeg flørter med ham? Hva om jeg kjenner på magen eller lår når vi begge er litt brisen og står og snakker sammen på byen? Hva om jeg løfter armene og tilfeldigvis kommer borti en rompe? Kan jeg danse tett inntil en? Jeg er lei av metoo. Synes det er synd med disse som får navnet sitt publisert for småting. Alvorlige overgrep er noe annet. Anonymkode: bcb2d...869
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #2 Skrevet 8. desember 2017 Du tafser ikke på noen eller danser tett inntil om du ikke har fått signaler på at det er ønsket vel? Du forstår hvor grensene går bare du vil forstå. Anonymkode: 56255...2f7
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #3 Skrevet 8. desember 2017 Jeg er mest lei av alle dem som rettferdiggjør uønsket seksuell oppførsel på jobb. Som ikke skjønner at seksualisert språk brukes til å tråkke på og trykke ned andre. Som blåser i om noen føler seg krenket så lenge det ikke gjelder dem selv. Som bagatelliserer og latterliggjør mannssjåvinistiske hersketeknikker. Som sier at alle skal se en annen vei så lenge det ikke foregår overgrep. Dere har virkelig tungt for det. Hvorfor tror dere det er så mange overgrep mot kvinner? Det starter med holdninger. Det burde alle og enhver forstå. Og metoo handler om holdninger. Anonymkode: 4681c...e3f
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #4 Skrevet 8. desember 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er mest lei av alle dem som rettferdiggjør uønsket seksuell oppførsel på jobb. Som ikke skjønner at seksualisert språk brukes til å tråkke på og trykke ned andre. Som blåser i om noen føler seg krenket så lenge det ikke gjelder dem selv. Som bagatelliserer og latterliggjør mannssjåvinistiske hersketeknikker. Som sier at alle skal se en annen vei så lenge det ikke foregår overgrep. Dere har virkelig tungt for det. Hvorfor tror dere det er så mange overgrep mot kvinner? Det starter med holdninger. Det burde alle og enhver forstå. Og metoo handler om holdninger. Anonymkode: 4681c...e3f Men hva slags holdning er det å legge ut personen til spott og spe for hele verden? Anonymkode: bcb2d...869
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #5 Skrevet 8. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men hva slags holdning er det å legge ut personen til spott og spe for hele verden? Anonymkode: bcb2d...869 Holdningen er vel noe a la: nå er vi dritt lei av at menn trakasserer seksuelt for å utvise makt og holde andre nede. Nå er det nok, dette får ikke fortsette lenger uten at det får konsekvenser for drittsekkene. DET er vel ikke så vanskelig å forstå? Anonymkode: 61ead...2f4
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #6 Skrevet 8. desember 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hva slags holdning er det å legge ut personen til spott og spe for hele verden? Anonymkode: bcb2d...869 Det er verken ofrene, arbeidsgiver eller metoo kampanjen som har brettet DW ut i media. Han har selv valgt å være en offentlig person og han har selv valgt å gå vidt og bredt ut i media. Anonymkode: 4681c...e3f
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #7 Skrevet 8. desember 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er verken ofrene, arbeidsgiver eller metoo kampanjen som har brettet DW ut i media. Han har selv valgt å være en offentlig person og han har selv valgt å gå vidt og bredt ut i media. Anonymkode: 4681c...e3f Jeg snakker ikke bare om DW, privatpersoner kan publisere navn på hvem de vil uten at personen får sagt sin versjon av historien. Anonymkode: bcb2d...869
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #8 Skrevet 8. desember 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Holdningen er vel noe a la: nå er vi dritt lei av at menn trakasserer seksuelt for å utvise makt og holde andre nede. Nå er det nok, dette får ikke fortsette lenger uten at det får konsekvenser for drittsekkene. DET er vel ikke så vanskelig å forstå? Anonymkode: 61ead...2f4 Enig! Det burde virkelig ikke være vanskelig å forstå, heller ikke hvor grensene går ellers. Ut fra det du skriver i hovedinnlegget ditt, Hi, så viser det at du ikke forstår hva det dreier seg om. Om metoo har kommet fordi årevis med holdningskampanjer og snakk om problemet ikke har gitt effekt. Det er kanskje ikke så rart når man ser hvor mange som ikke har forstått hva metoo handler om og hva seksuell trakassering er, at de da heller ikke greier å lære ungene sine å respektere andres og egne grenser... Anonymkode: 91e9e...6e0
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #9 Skrevet 8. desember 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg snakker ikke bare om DW, privatpersoner kan publisere navn på hvem de vil uten at personen får sagt sin versjon av historien. Anonymkode: bcb2d...869 Hæ?? Hvis det er noen som virkelig får brettet ut sin versjon av historien er det jo DW. Hva angår andre privatpersoner tenker jeg at det er synd. Men når millioner av kvinner opplever en seksualisert adferd så vil det dessverre medføre at en og annen slenger får navnet sitt offentliggjort. Og det er vel Norge i et nøtteskall: vi driter i millioner av kvinner, vi krever hele kampanjen nedlagt og null oppmerksomhet på temaet. For det er selvsagt mye, mye mer viktig at den gamle mannssjåvinisten beskyttes! Anonymkode: 4681c...e3f
Virre Vips Skrevet 8. desember 2017 #10 Skrevet 8. desember 2017 Uff, de stakkars mennene som bare ikke skjønner seg på de sosiale kodene.. Er det det du sitter igjen med etter denne kampanjen? Wow! Snakk om å mangle leseforståelse, evne til å sette seg inn i andres sko og nyanser. Dette handler ikke om flørting! Det handler ikke om klein flørting heller. Har du jenter bør du omfavne denne kampanjen og har du gutter bør du tenke deg om så du ikke overfører din totale mangel på å se hvor ansvaret ligger.
Hjertefru Skrevet 8. desember 2017 #11 Skrevet 8. desember 2017 Akkurat saken med DW tror jeg dreier seg om noe annet enn seksuell trakassering. Han har trolig truffet unge kvinner som ikke er vant til en smågrove morsomheter. Kulturkrasj og generasjonsmotsetninger. Jeg er selv snart 50 og merker godt at en del av mine unge kolleger ikke skjønner ironi og sarkasme, og at en kommentar jeg syns er artig og uskyldig fører til at de setter den økologiske smoothien i vranga. Derfor har jeg begynt å moderere meg. Det burde nok også han ha gjort.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #12 Skrevet 8. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg er dame. Kan jeg ta en mann på armene hvis jeg synes han er fin og jeg flørter med ham? Hva om jeg kjenner på magen eller lår når vi begge er litt brisen og står og snakker sammen på byen? Hva om jeg løfter armene og tilfeldigvis kommer borti en rompe? Kan jeg danse tett inntil en? Jeg er lei av metoo. Synes det er synd med disse som får navnet sitt publisert for småting. Alvorlige overgrep er noe annet. Anonymkode: bcb2d...869 Les innlegget i Aftenposten med signatur fra 2500 kvinnelige leger, så skjønner du tegningen!! Det handler om makt, uansett om det er såkalte småting. Anonymkode: ee7a3...3d5
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #13 Skrevet 8. desember 2017 22 minutter siden, Hjertefru skrev: Akkurat saken med DW tror jeg dreier seg om noe annet enn seksuell trakassering. Han har trolig truffet unge kvinner som ikke er vant til en smågrove morsomheter. Kulturkrasj og generasjonsmotsetninger. Jeg er selv snart 50 og merker godt at en del av mine unge kolleger ikke skjønner ironi og sarkasme, og at en kommentar jeg syns er artig og uskyldig fører til at de setter den økologiske smoothien i vranga. Derfor har jeg begynt å moderere meg. Det burde nok også han ha gjort. Beklager men jeg har vondt for å tro at han bare «kom borti» baken til en kvinnelig kollega når han faktisk kløp henne i baken. Det er også ganske patetisk å legge skylden på generasjonsforskjeller. Min far på 75 har jobbet i en svært mannsdominert bransje hele livet, med masse groviser og frekk humor. Han har allikevel aldri oppført seg på denne måten, det ville vært helt utenkelig for han! Fakta er derimot at det tidligere ikke ble tatt seriøst når mannfolk brukte seksualisert oppførsel i jobbhverdagen. Dagens unge er ikke mer sarte, eller dårligere på ironi. Tvert imot øker den sosiale intelligensen. De blir mer bevisst på at denne type oppførsel er uakseptabel. Og heldigvis sier de ifra! Anonymkode: 4681c...e3f
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #14 Skrevet 8. desember 2017 Du har ikke forstått en ting! Mener du virkelig ikke at du ikke forstår hva det handler om?? Det er aldri greit å tråkke over grenser, det er jo det det handler om, det handler om makt og om å tråkke på andre. Det handler om å nedverdige! Jeg blir rasende når menn ikke holder seg innenfor mine grenser og tafser og klår, snakker ufint og ler(!!!) av meg når jeg avviser og gir tydelig uttrykk for at det ikke er greit! De forstår faktisk ikke at jeg bestemmer selv over min egen kropp og jeg bestemmer selv hvem som får ta på meg, de er dumme som brød og forstår ikke at de driter seg loddrett ut når de holder på sånn med kvinner, de skulle bare virkelig forstått hva vi tenker og føler om dem! Alt jeg føler for slike menn er avsmak og grøssninger, pittelille menn som tror de er konger og fantastiske.. Heldigvis er ikke alle menn slik, og det er dem som er ekte menn! Anonymkode: 88aec...6e9
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #15 Skrevet 8. desember 2017 Problemet er at noen menn er idioter. Jeg jobber i et yrke hvor jeg 90 % av tiden er eneste dame innom kontorer / anleggsplasser hvor det bare er menn. Jeg opplever til STADIGHET menn som tar seg til rette og går over streken. Eksempel : foreslår at vi tar med kondomer når vi skal kjøre bil sammen fra A - B " Vi kan jo stoppe i skogholtet der høhøhø " Kommer bak meg og "jokker" hardt hvis jeg bøyer meg, spør om jeg ikke kan kle av meg på overkroppen, har sjefer som kaller meg "luremus" etter at jeg har vært innom deres firma 2 ganger for å levere varer. En gang ble jeg stengt inne på et lager av en mann som lurte på om jeg ville "ta en runde". Dette er helt vanlige, norske familiemenn. Jeg er drittlei, og gidder ikke å le det bort lenger. #metoo er dødsviktig, nettopp fordi det skaper debatt og slike historier blir delt. Flere av mine venninner forteller om mannlige sjefer og kollegaer som for første gang spør om hva kvinnelige kollegaer har opplevd, og flere får endelig øynene opp på at ja - kvinner opplever mye dritt som menn aldri trenger å bekymre seg for. Det er ingen småhendelser som blir blåst opp, de fleste oppegående damer tåler en spøk, et skjeivt ord, eller et klossete sjekketriks. Det er bare veldig mange menn som ikke skjønner hvor grensa går på dette - og griseri. Anonymkode: 608a2...633
Hjertefru Skrevet 8. desember 2017 #16 Skrevet 8. desember 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Beklager men jeg har vondt for å tro at han bare «kom borti» baken til en kvinnelig kollega når han faktisk kløp henne i baken. Det er også ganske patetisk å legge skylden på generasjonsforskjeller. Min far på 75 har jobbet i en svært mannsdominert bransje hele livet, med masse groviser og frekk humor. Han har allikevel aldri oppført seg på denne måten, det ville vært helt utenkelig for han! Fakta er derimot at det tidligere ikke ble tatt seriøst når mannfolk brukte seksualisert oppførsel i jobbhverdagen. Dagens unge er ikke mer sarte, eller dårligere på ironi. Tvert imot øker den sosiale intelligensen. De blir mer bevisst på at denne type oppførsel er uakseptabel. Og heldigvis sier de ifra! Anonymkode: 4681c...e3f At den yngre garde er så mye mer sosialt intelligente enn eldre stiller jeg et stort spørsmålstegn ved. Sosial intelligens utvikles blant annet ved at man blir utsatt for et bredt spekter av mennesker og situasjoner. Mange yngre folk har hatt en veldig beskyttet oppvekst, har jeg inntrykk av. Men du har rett i at toleransen for å oppføre seg på en seksuelt upassende måte er borte, noe som er veldig bra. Mindre bra er det kanskje at toleransen for eksentrisitet også er i ferd med å forsvinne.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #17 Skrevet 8. desember 2017 4 minutter siden, Hjertefru skrev: At den yngre garde er så mye mer sosialt intelligente enn eldre stiller jeg et stort spørsmålstegn ved. Sosial intelligens utvikles blant annet ved at man blir utsatt for et bredt spekter av mennesker og situasjoner. Mange yngre folk har hatt en veldig beskyttet oppvekst, har jeg inntrykk av. Men du har rett i at toleransen for å oppføre seg på en seksuelt upassende måte er borte, noe som er veldig bra. Mindre bra er det kanskje at toleransen for eksentrisitet også er i ferd med å forsvinne. Jeg sier ikke at yngre er mer sosialt intelligente enn eldre. Jeg sier at dagens unge er mer sosialt intelligente enn det min (eller min fars) generasjon var på samme alder. Det er en årsak av nettopp det du påpeker selv: dagens unge får bredere sosial trening. Gjennom sosiale medier, økt reising, økt globalisering osv møter de mange flere mennesker og får mye mer trening enn det man fikk tidligere. Kanskje er det en medvirkende årsak til at sosial uakseptabel oppførsel tas mer fatt i. Anonymkode: 4681c...e3f
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #18 Skrevet 8. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er dame. Kan jeg ta en mann på armene hvis jeg synes han er fin og jeg flørter med ham? Hva om jeg kjenner på magen eller lår når vi begge er litt brisen og står og snakker sammen på byen? Hva om jeg løfter armene og tilfeldigvis kommer borti en rompe? Kan jeg danse tett inntil en? Jeg er lei av metoo. Synes det er synd med disse som får navnet sitt publisert for småting. Alvorlige overgrep er noe annet. Anonymkode: bcb2d...869 Med dette innlegget så viser du at du ikke forstår så mye av metoo Anonymkode: 5092a...394
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #19 Skrevet 8. desember 2017 1 time siden, Hjertefru skrev: Akkurat saken med DW tror jeg dreier seg om noe annet enn seksuell trakassering. Han har trolig truffet unge kvinner som ikke er vant til en smågrove morsomheter. Kulturkrasj og generasjonsmotsetninger. Jeg er selv snart 50 og merker godt at en del av mine unge kolleger ikke skjønner ironi og sarkasme, og at en kommentar jeg syns er artig og uskyldig fører til at de setter den økologiske smoothien i vranga. Derfor har jeg begynt å moderere meg. Det burde nok også han ha gjort. Si at du tuller, vær så snill Anonymkode: 5092a...394
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå