Gå til innhold

Hvordan organisere i kjøkkenskapene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trenger organiseringstips?

Hva har dere i hjørneskapene?

Hvor har dere elektronikk, baketing, serveringsfat osv.

Hos meg er det kaos i flere skap og ting blir plassert der det er plass. Så no når eg skal vaske og rydde finner eg f.eks. kaffikanner i 2 forskjellige skap. Boller og småelektrisk om hverandre.

Stort HJELP skrikes ut. Skulle hatt ei Synnøve her.

Anonymkode: 0ada1...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det ut da, og plasser det samlet? Hvor vanskelig kan det være? I hjørneskapet uten uttrekk har jeg tunge maskiner rett frem nede og ildfaste fat over. Inni hjørnet har jeg pepperkakeformer, kaketine og andre ting som brukes lite. 

I hjørneskapet med uttrekk har jeg småeletrisk øverst og bakebollen nede. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Trenger organiseringstips?

Hva har dere i hjørneskapene?

Hvor har dere elektronikk, baketing, serveringsfat osv.

Hos meg er det kaos i flere skap og ting blir plassert der det er plass. Så no når eg skal vaske og rydde finner eg f.eks. kaffikanner i 2 forskjellige skap. Boller og småelektrisk om hverandre.

Stort HJELP skrikes ut. Skulle hatt ei Synnøve her.

Anonymkode: 0ada1...ae0

Har kun 1 hjørneskap på kjøkkenet, der har jeg en snurre, oppi der har jeg kasseroller. under denne snurra har jeg sånne ting som vi "aldri" bruker, bærspann, tomme bokser og lignende.

Serveringsfat har jeg de fleste som vi sjelden bruker, kakefat og lignende. har jeg i sånne takskap, over komfyr og micro, sånn helt oppe som man må ha krakk for å få tak i.

Baketing, har et sånn kjøkkenmaskinskap som trekkes ut/opp når man skal bruke den. Andre boller har jeg i det samme skapet som jeg har decilitetmål.

Andre baketing, sånn som kakeformer og brødformer har jeg nå laget meg en egen skuffe til. Har ganske mange, så de fikk akkurat plass i en stor kolonialskuff.

Har et stort dobbelt skap som vi har bl.a. småelektrisk, glassboller, kaffekanner og thermoser i. Det er vel det eneste skapet vi nå ikke har så god organisering i, men jeg tok ca halve kjøkkenet her forleden og ryddet opp i. Det skapet får bli det neste. Der har vi også en diger bakebolle, men det er det eneste skapet den går inni, så det må nesten bli sånn.

Anonymkode: 53c0f...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gryter og panner i skap nede rett att med komfyren.

Krydder, ris og tørmat i skap rett over kjøkkenbenken rett att med komfyren. 

Elektriske maskiner og bakeutstyr i hjørneskapet. 

Fat glass og kopper samlet i overskap. 

Vaskemidler, plastposer, søppel og resirkulering i skap under vasken.

Skuffene oppe fra og ned:

- Bestikk + små redskaper

- Øvrige redskaper

- Matposer, film, alufolie, diverse ruller med resirkuleringsposer, tørkepapir, refill av støvfjerner osv

- Kluter og kopphåndduker

- Andre småting som passer i en skuffe.

 

Men mye avhenger jo av kjøkkeninnredning.  Jeg har et lite kjøkken med eldre innretning. Skulle gjerne hatt dype skuffer osv. Det gir helt andre muligheter.

 

Anonymkode: f4d9b...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Hva er ei Synnøve? Er det ei moropille så vil jeg også ha.

Synnøve Skarbø fra Norske rotehjem på tv Norge / dplay

Ho har også skrevet ei bok som heiter Synnøves system

Anonymkode: 0ada1...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Synnøve Skarbø fra Norske rotehjem på tv Norge / dplay

Ho har også skrevet ei bok som heiter Synnøves system

Anonymkode: 0ada1...ae0

Aha. Takk. Det er i hvert fall ei bok jeg ikke skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud er nok plass i skapene.  

Når skapene ikke er så stappet, blir det ikke så lett kaos selv om man ikke kadaverdisiplin i hyllene. 

Vi har en hel del av det som ikke brukes så ofte, (type pepperkakeformer, mandelkvern, kjøttkvern og ekstra av ditt og datt) i gjennomsiktige kasser på loftet. Penservise og -bestikk har vi i skjenk på stua.

Ellers synes jeg det er praktisk å ha tallerkener, glass og plastbokser i hyppig bruk i overskapet over oppvaskmaskinen. Gryter i benkeskap nær ovnen. Søppel under vasken. Krydder og slikt også nær ovnen. Resten samles etter beste evne noenlunde etter kategori og størrelse i resten av skapene og i skuffer. 

Endret av Mostly Harmless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...