Gå til innhold

Barnetrygd desember


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Pleier alltid få en dag før. Ifølge nav kommer den den 18nde. Vil det si at den kommer 15nde? 

 

Vet dere hater disse trådene men sliter litt pga samlivsbrudd 

Anonymkode: d5649...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer den 18? Så bra, trodde den kom 30. jeg :D Wohoo, kan brukes på julegaver. Sliter vi og pga ustabil bosituasjon og dårlig øk.. 

Anonymkode: 58abb...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skikkelig uting at de betaler ut tidligere synes jeg.

Er selv uføretrygdet og får trygden den 20. i måneden, men nå i desember skulle de komme den 12. og kom i går. Altså går vi fra 7. desember til 20. januar uten utbetaling, det er lenge det.

 

Anonymkode: 4480d...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, skikkelig uting at de betaler ut tidligere synes jeg.

Er selv uføretrygdet og får trygden den 20. i måneden, men nå i desember skulle de komme den 12. og kom i går. Altså går vi fra 7. desember til 20. januar uten utbetaling, det er lenge det.

 

Anonymkode: 4480d...b7c

Men du fikk jo siste trygd 20. november, så siden det ikke er en full måned siden har du vel igjen penger derfra. Er jo ikke noe lengre uten penger. Litt styring må man kunne ha.

Anonymkode: 419dc...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, skikkelig uting at de betaler ut tidligere synes jeg.

Er selv uføretrygdet og får trygden den 20. i måneden, men nå i desember skulle de komme den 12. og kom i går. Altså går vi fra 7. desember til 20. januar uten utbetaling, det er lenge det.

 

Anonymkode: 4480d...b7c

Er jo ikke verre enn at du legger vekk uføretrygden på en annen konto til den 20.12. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ღTyrkiskPepperღ skrev:

Er jo ikke verre enn at du legger vekk uføretrygden på en annen konto til den 20.12. 

Nei, det er ikke verre enn det, for meg. For jeg har også en mann som tjener greit, og jeg har en grei utbetaling fordi jeg tjente godt før jeg ble syk, og jeg sparer litt hver måned som jeg har til julegaver.

Men i dagens kredittkortsamfunn hvor alle skal ha alt og mange som lever på nav ikke er så heldige som meg, er det veldig lett å bruke av de pengene for å handle det lille ekstra til jul, handle de litt ekstra fine gavene, ta den turen på kino osv som man egentlig ikke har råd til fordi pengene står tilgjengelig. Da blir det kredittkort og luksusfellen neste.

Derfor synes jeg det er en uting, man trenger penger i januar også.

Anonymkode: 4480d...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke verre enn det, for meg. For jeg har også en mann som tjener greit, og jeg har en grei utbetaling fordi jeg tjente godt før jeg ble syk, og jeg sparer litt hver måned som jeg har til julegaver.

Men i dagens kredittkortsamfunn hvor alle skal ha alt og mange som lever på nav ikke er så heldige som meg, er det veldig lett å bruke av de pengene for å handle det lille ekstra til jul, handle de litt ekstra fine gavene, ta den turen på kino osv som man egentlig ikke har råd til fordi pengene står tilgjengelig. Da blir det kredittkort og luksusfellen neste.

Derfor synes jeg det er en uting, man trenger penger i januar også.

Anonymkode: 4480d...b7c

Men såpass kontroll bør man ha selv. Har man ikke penger til å gå på kino, kjøpe ekstra gaver osv så gjør man jo ikke det. Det er jo tross alt voksne folk pengene utbetales til. Og synes man det er vanskelig å la være å bruke de når de ligger der tilgjengelig på brukskontoen, så kan man overfør de til en annen konto  man ikke har kort til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, ღTyrkiskPepperღ skrev:

Men såpass kontroll bør man ha selv. Har man ikke penger til å gå på kino, kjøpe ekstra gaver osv så gjør man jo ikke det. Det er jo tross alt voksne folk pengene utbetales til. Og synes man det er vanskelig å la være å bruke de når de ligger der tilgjengelig på brukskontoen, så kan man overfør de til en annen konto  man ikke har kort til.

Jeg er helt enig, men fakta er at mange ikke klarer det. Så jeg skjønner ikke hvorfor det legges opp til å bruke pengene i desember ved å betale de ut tidlig når de likevel skal settes på en annen konto og spares til etter jul...

De betales jo ut tidligere for at folk skal kunne bruke de før jul, men det er ikke lurt.

Anonymkode: 4480d...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uff, skikkelig uting at de betaler ut tidligere synes jeg.

Er selv uføretrygdet og får trygden den 20. i måneden, men nå i desember skulle de komme den 12. og kom i går. Altså går vi fra 7. desember til 20. januar uten utbetaling, det er lenge det.

 

Anonymkode: 4480d...b7c

Enten klages det for at den kommer for tidlig eller så fordi den kommer for sent. Alvorlig talt. Litt selvkontroll må kunne påtegnes selv om man mottar trygd. Jf. Påsken 2017. Og! Det er heller ikke ukjent at utbetaling i mai og desember kommer tidligere. 

Anonymkode: 788cc...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Håper det er halv skatt på barnetrygden hvis ikke blir det en stusselig jul 

Anonymkode: a26ce...b74

Aldri skatt på barnetrygd

Anonymkode: 4480d...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kommer den 18 til alle, så lenge de slipper den så mye før, så blir det den dagen :) er så glad jeg ikke er avhening av den. er Alenemor og klarer meg fint,synes så mange bør tenke over 2 ganger før de får barn, når de er så avhening av den

Anonymkode: e2784...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

kommer den 18 til alle, så lenge de slipper den så mye før, så blir det den dagen :) er så glad jeg ikke er avhening av den. er Alenemor og klarer meg fint,synes så mange bør tenke over 2 ganger før de får barn, når de er så avhening av den

Anonymkode: e2784...76e

Hjelpes....

Og hvor mange år er du? 17,5? 

Anonymkode: c0b75...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men da er det lenge til neste. Glem ikke det. 

Anonymkode: 42c08...2a4

Det er det da ikke, neste kommer jo når den pleier. Man velger selv når man bruker trygden veit du.

Anonymkode: 58abb...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uff, skikkelig uting at de betaler ut tidligere synes jeg.

Er selv uføretrygdet og får trygden den 20. i måneden, men nå i desember skulle de komme den 12. og kom i går. Altså går vi fra 7. desember til 20. januar uten utbetaling, det er lenge det.

 

Anonymkode: 4480d...b7c

Det spiller vel ingen rolle det, vel!? Du trenger jo ikke å bruke av den før den 20. hvis det er så himla viktig for deg ;)

Anonymkode: 58abb...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at det trekkes halv skatt av trygden (ufør). Ergo. Mer penger frem til neste utbetaling. Slutt å syte ;) 

Anonymkode: 788cc...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...