Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #1 Skrevet 8. desember 2017 å legge inn seg selv på psykiatrisk "mottak"? Ift barnevernet etc, når barna har en velfungerende far i full jobb. Anonymkode: 50db3...6c3
Fru Banderas Skrevet 8. desember 2017 #2 Skrevet 8. desember 2017 Hva i all verden mener du med å legge seg inn på psykiatrisk "mottak" i forhold til barnevernet? Det du skriver er at du sammenligner psykiatrisk avdeling med barnevernet, altså den ene insitusjonen versus den andre, sammenlignet med hverandre. Som du nok vet er det ikke mulig å "legge seg selv inn hos barnevernet". Jeg oppfordrer deg til å legge deg inn på ordforråds- og grammatikkklinikken.
Fru Banderas Skrevet 8. desember 2017 #3 Skrevet 8. desember 2017 Hvis det du derimot forsøker å si er "med tanke på barnevernet" (jfr. min kommentar om språkklinikk) så er det ikke bekymringsfullt at en person (forelder) trenger behandling i en periode. Spesielt ikke dersom den andre foreldren fungerer bra. Det er først når det går på bekostning av barna at man kan vurdere å kontakte barnevernet - fortrinnsvis for bistand og hjelp derfra. Det er ikke farlig å bli syk, og det er ikke nødvendigvis noe verre å være på psykiatrisk enn på ortopedisk.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #4 Skrevet 8. desember 2017 Barneverntjenesten tar ikke barna fra velfungerende foreldre. Om du er syk i en periode og far kompenserer for det så er det ikke et problem. Anonymkode: 7c56a...0a4
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #5 Skrevet 8. desember 2017 3 minutter siden, Fru Banderas skrev: Hvis det du derimot forsøker å si er "med tanke på barnevernet" (jfr. min kommentar om språkklinikk) så er det ikke bekymringsfullt at en person (forelder) trenger behandling i en periode. Spesielt ikke dersom den andre foreldren fungerer bra. Det er først når det går på bekostning av barna at man kan vurdere å kontakte barnevernet - fortrinnsvis for bistand og hjelp derfra. Det er ikke farlig å bli syk, og det er ikke nødvendigvis noe verre å være på psykiatrisk enn på ortopedisk. Det heter forelderen, ikke foreldren. Anonymkode: c5948...429
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #6 Skrevet 8. desember 2017 15 minutter siden, Fru Banderas skrev: Hva i all verden mener du med å legge seg inn på psykiatrisk "mottak" i forhold til barnevernet? Det du skriver er at du sammenligner psykiatrisk avdeling med barnevernet, altså den ene insitusjonen versus den andre, sammenlignet med hverandre. Som du nok vet er det ikke mulig å "legge seg selv inn hos barnevernet". Jeg oppfordrer deg til å legge deg inn på ordforråds- og grammatikkklinikken. Kan høres ut som du hadde trengt et lite opphold hos psykolog selv Anonymkode: 50db3...6c3
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #7 Skrevet 8. desember 2017 Det skjer ikke nødvendigvis noe som helst, men det kommer an på en hel masse andre faktorer. Jeg kjenner en far som ble tvangsinnlagt i sommer, barnevernet var allerede inne i bildet, og de rådet mor til å stoppe samvær frem til far var frisk. Far ble friskmeldt, samværet ble satt i gang igjen, og planen var at de skulle ha et nytt møte med barnevernet, men de har ikke hørt et kvekk fra dem etter innleggelsen. Anonymkode: 92bd2...24e
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #8 Skrevet 8. desember 2017 Det skulle gå helt fint. Tenk på det på en an måte, det er kanskje bedre for barna at mor får være innlagt å få behandling og ro, fremfor å kave hjemme i en kanskje uhåndterbar situasjon. Forøvrig finnes det klinikker som tar hele familien inn på opphold, så tror ikke barnevernet automatisk banker på døra bare fordi en sliter i en periode. God bedring! Anonymkode: 67b07...7a3
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #9 Skrevet 8. desember 2017 Kan ikke skjønne hvorfor det skulle være noe annerledes enn andre innleggelser... Jeg var innlagt på sykehus en periode pga sykdom og en komplisert operasjon i magen, at barnevernet skulle komme falt meg da aldri inn en gang. De klarer en periode uten mamma så lenge pappa er der og tar vare på dem altså. Anonymkode: a43d0...133
Evablaum Skrevet 8. desember 2017 #10 Skrevet 8. desember 2017 Mannen din kommer muligens til å bruke dette mot deg når han går fra deg.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #11 Skrevet 8. desember 2017 1 time siden, Fru Banderas skrev: Hva i all verden mener du med å legge seg inn på psykiatrisk "mottak" i forhold til barnevernet? Det du skriver er at du sammenligner psykiatrisk avdeling med barnevernet, altså den ene insitusjonen versus den andre, sammenlignet med hverandre. Som du nok vet er det ikke mulig å "legge seg selv inn hos barnevernet". Jeg oppfordrer deg til å legge deg inn på ordforråds- og grammatikkklinikken. Hva er en insitusjon? Hva i all verden prøver du si? Og grammatikkklinikken? Virkelig? Du BOR der allerede antar jeg? Anonymkode: f4be1...0dd
soleia Skrevet 8. desember 2017 #13 Skrevet 8. desember 2017 19 minutter siden, Evablaum skrev: Uff, Fru B... Uff, både fru B og Evablaum. HI slit tydelegvis nok frå før, om ikkje de skal komme med slike dumheiter.
Evablaum Skrevet 8. desember 2017 #14 Skrevet 8. desember 2017 5 minutter siden, soleia skrev: Uff, både fru B og Evablaum. HI slit tydelegvis nok frå før, om ikkje de skal komme med slike dumheiter. Det at mannen kan bruke dette mot henne, er jo et reelt element hun bør tenke over, før hun legger seg inn. Mer sannsynlig at han vil bruke det, enn at bv kommer inn nå på eget initiativ.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #15 Skrevet 8. desember 2017 1 time siden, Evablaum skrev: Det at mannen kan bruke dette mot henne, er jo et reelt element hun bør tenke over, før hun legger seg inn. Mer sannsynlig at han vil bruke det, enn at bv kommer inn nå på eget initiativ. Det er vel kanskje bruken av "når" her... Altså ikke om, men når. Er det nødvendig å si til en som sliter? Tror du bør gå litt i deg selv her.. Anonymkode: c5948...429
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #16 Skrevet 8. desember 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva er en insitusjon? Hva i all verden prøver du si? Og grammatikkklinikken? Virkelig? Du BOR der allerede antar jeg? Anonymkode: f4be1...0dd Og du forstår ikke forskjellen på tilfeldige trykk-/skrivefeil og det å bruke ord og uttrykk systematisk feil? Jo flere som påpeker det når folk bruker "i forhold til" feil, jo bedre. Ikke bare er det flere som ikke vet hva det betyr enn det finnes folk sol vet hvordan det skal brukes. De som bruker det feil insisterer jo for pokker å bruke "i forhold til" I ANNENHVER JÆVLA SETNING! Det ER virkelig ikke så vanskelig! "I forhold til" betyr "sammenlignet med"! Anonymkode: 9ad05...ea1
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #17 Skrevet 8. desember 2017 Jeg var innlagt på psykiatrisk i 2 uker. Hadde 3 barn og var 100% alene med dem. Heldigvis kunne mine foreldre passe barna mens jeg var innlagt. Enkelte andre alenemødre jeg var innlagt sammen med var ikke like heldige. Barna deres (ungdommer på 12-15) var på barnevernsinstitusjon mens moren var innlagt. Der var det kun snakk om mens de ventet på at mor skulle bli bedre sånn barna kunne flytte hjem igjen. Jeg ble aldri kontaktet av barnevernet. Psykiatrisk så ingen grunn til å melde fra heller når jeg hadde et godt nettverk som ivaretok barna. Anonymkode: 3dcfe...22b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #18 Skrevet 8. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Og du forstår ikke forskjellen på tilfeldige trykk-/skrivefeil og det å bruke ord og uttrykk systematisk feil? Jo flere som påpeker det når folk bruker "i forhold til" feil, jo bedre. Ikke bare er det flere som ikke vet hva det betyr enn det finnes folk sol vet hvordan det skal brukes. De som bruker det feil insisterer jo for pokker å bruke "i forhold til" I ANNENHVER JÆVLA SETNING! Det ER virkelig ikke så vanskelig! "I forhold til" betyr "sammenlignet med"! Anonymkode: 9ad05...ea1 Nei, "i forhold til" betyr faktisk ikke sammenlignet med. Hahah. Anonymkode: 50db3...6c3
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #19 Skrevet 8. desember 2017 I utgangspunktet vil alle synes det er god ting at du tar tak i situasjonen og hjelper deg selv til å bli bedre. Så i utgangspunktet er ikke dette i seg selv barnevernsmat. Så kommer det selvfølgelig an på ditt funksjonsnivå og hvordan du sliter. Er du psykotisk halvparten av tiden og personalet blir usikker på om du kan komme til å skade barna dine vil de nok melde dette videre, men er du deprimert/manisk psykotisk, men uten fare for andre, så er det ingen som melder ifra. Lykke til, og håper du får den hjelpen du trenger! Anonymkode: e3c7d...4e3
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #20 Skrevet 8. desember 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, "i forhold til" betyr faktisk ikke sammenlignet med. Hahah. Anonymkode: 50db3...6c3 https://m.facebook.com/Praktisk.info/videos/359173887836823/ Du får ringe Språkrådet og lære dem litt om språk du da. Hahaha. Anonymkode: 9ad05...ea1
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #21 Skrevet 9. desember 2017 I forhold til BETYR sammenlignet med. Det er helt riktig å påpeke dette! Anonymkode: 02f10...842
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2017 #22 Skrevet 9. desember 2017 Nå ødelegger dere faktisk HI sin tråd med dette tullet! Anonymkode: 3dcfe...22b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå