Gå til innhold

Hæ? Er det sånn hos dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke sånn her, tvert imot, her er folk for lite flinke til å gi beskjed. De sier ikke fra om allergier engang, selv om det oppfordres til i invitasjonen, fordi de ikke skal være til bry og tenker at de kan ta med mat selv eller at barnet bare kan spise tilbehøret.

Anonymkode: d4060...c48

Skrevet

Nei, takk og lov. Her er det kaker med sukker og fløte, brus og godteposer til det tyter ut av ørene. 

Tilogmed barnehagen vet å kose seg, med en sporadisk is på sommeren, pepperkake på samling og nissegrøt med smørklatt og sukker :) 

Barn har godt av litt innimellom, så det ikke blir alt for spennende (eller verre, skummelt) når de får tilgang. -syntes jeg. 

Skrevet

Heldigvis ikke slike krav her heller. Men her har jeg som regel en eller flere glutenfrie og laktosefrie alternativer i selskap.

Skrevet

Nei.. ikke sånn her heller. Men jeg kjenner ikke det store engasjementet for det, start en tråd om 3-åringer som har bursdagsfeiring med alle de andre 2- og 3-åringene i barnehagen så kan vi snakke. DÉT irriterer meg.

Anonymkode: ff011...f96

Skrevet

Aldri vært borti.

Det er noen muslimer som ønsker kyllingpølser, og et par stykker med cøliaki, og det er jo helt innenfor. Rare nykker pga foreldrenes kosthold har jeg derimot aldri møtt på, og jeg har fire barn så det er noen bursdager i løpet av et år.

Anonymkode: d1d24...244

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri vært borti.

Det er noen muslimer som ønsker kyllingpølser, og et par stykker med cøliaki, og det er jo helt innenfor. Rare nykker pga foreldrenes kosthold har jeg derimot aldri møtt på, og jeg har fire barn så det er noen bursdager i løpet av et år.

Anonymkode: d1d24...244

Religiøse som ønsker en bestemt type mat er nykker

Skrevet

Sukkerfri tullebursdag har jeg aldri opplevd. Allergier - melk, gluten - og jødiske/muslimske barn som ikke spiser svin har vi hatt plenty av, men ingen med pinlige sukkerfrie foreldre.

Skrevet

Jeg har heldigvis aldri opplevd dette heller. Makan til tull og tøys!!

Skrevet

Ser nesten ut som det er noe rikmanns Stockholms-syndrom. Altså ikke Stockholm-syndrom-syndrom, men dere skjønner. Fikk litt Solsidan-vibber her.

Skrevet

Har ikkje opplevd, heldigvis.  Er kake og godteposar i bursdagane her, i rimelege mengder.  Allergiar håpar eg det hadde vorte gjeve beskjed om, eller om nokon ikkje et svin.

Skrevet
5 timer siden, Lessismore skrev:

Ser nesten ut som det er noe rikmanns Stockholms-syndrom. Altså ikke Stockholm-syndrom-syndrom, men dere skjønner. Fikk litt Solsidan-vibber her.

Akkurat det tenkte jeg også. Kan lett se for meg at det er slik enkelte steder i Sthlm ja. 

Skrevet

Jepp. Slik er det her. Har opplevd at et av barna fortalte alle de andre syvåringene at de kom til å bli overvektige og dø hvis de spiste bursdagskake. 

Anonymkode: 96d63...084

Skrevet

Spør av ren nysgjerrighet: hva slags mat lager muslimske foreldre når de lager barnebursdag? Og som sagt, spør kun av ren nysgjerrighet...

Anonymkode: e9441...740

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp. Slik er det her. Har opplevd at et av barna fortalte alle de andre syvåringene at de kom til å bli overvektige og dø hvis de spiste bursdagskake. 

Anonymkode: 96d63...084

Oi. Det er jo psykt!

Anonymkode: d2c8e...e9a

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spør av ren nysgjerrighet: hva slags mat lager muslimske foreldre når de lager barnebursdag? Og som sagt, spør kun av ren nysgjerrighet...

Anonymkode: e9441...740

Min datters muslimske bestevenn elsker pannekaker så det får de servert i hennes bursdager. Når hun var her i bursdag sist lagde jeg sveler og de forsvant fort - alle barna elsket de. Satt igjen m masse pølser. 

Anonymkode: a84ac...aeb

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Religiøse som ønsker en bestemt type mat er nykker

Nu vel. Jeg hadde ikke ønsket at barna mine hadde spist hund eller katt om vi flytta til et  land der det var innafor...

Anonymkode: 98972...231

Skrevet

jeg er veldig glad gutten min går i sukkerfri bhg, mye sukker i hverdagen er ikke bra. Han får lørdag, og spesielle dager og anledinger.. Så mange som sliter med overvekt i dag,så godt de begynner og ta tak allerede i bhg, 

Anonymkode: eb672...2dd

Skrevet

Jeg hyller det! Blir glad hvis min fremtidige barnehage er sukkerfri. Jeg er ikke dramatisk i mot sukker, men det blir fort alt for mye. 

Skrevet

Vi har ei sånn mor i klassen til sønnen min. Hvert jævla år er det sukkerfritt, økologisk og ikke minst gluten, laktose, sitrus you-name-it fritt. 

Anonymkode: 777dd...4fa

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

jeg er veldig glad gutten min går i sukkerfri bhg, mye sukker i hverdagen er ikke bra. Han får lørdag, og spesielle dager og anledinger.. Så mange som sliter med overvekt i dag,så godt de begynner og ta tak allerede i bhg, 

Anonymkode: eb672...2dd

1 minutt siden, Holzhaus skrev:

Jeg hyller det! Blir glad hvis min fremtidige barnehage er sukkerfri. Jeg er ikke dramatisk i mot sukker, men det blir fort alt for mye. 

Nå var vel dette snakk om private bursdafsfester hjemme hos bursdagbarnet/ familien. Barnehagen til mine barn har kakefrie bursdager og det synes jeg er topp. At de får litt godis og snacks på karneval, nissefest etc synes jeg er helt greit! 

Skrevet
25 minutes ago, Anonym bruker said:

Nå var vel dette snakk om private bursdafsfester hjemme hos bursdagbarnet/ familien. Barnehagen til mine barn har kakefrie bursdager og det synes jeg er topp. At de får litt godis og snacks på karneval, nissefest etc synes jeg er helt greit! 

Oops, leste bare innlegget og trodde det stod barnehage og ikke barnebursdag. Sukkerfri bursdag blir litt vel spesielt. Sukker er tross alt bare karbohydrater/energi, og ikke gift slik mange tror. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...