Gå til innhold

Mannen min mener jeg overdriver og har bakterieangst..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han ville helle ut bøtta med oppkast i kjøkkenvasken. Jeg synes det er ekkelt! Vi har kun en kjøkkenøy midt i stua og der ville han helle det ut. Jeg ble litt småirritert. Er det jeg som er helt på jordet?

Anonymkode: c883f...9f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, det er jo kjempeekkelt å kaste det i vasken uansett hvor den er. Det kaster jeg i do

Anonymkode: a6efc...4e2

Skrevet

Høh, eh, altså... Mannen din er HELT på jordet. De bakteriene skal i do! Uansett! 

Anonymkode: 0d284...c98

Skrevet

Men, kjøkkenøy midt i stua?

Skrevet

Hehe typisk mannfolk.. tror alle er sånn med mindre de er homo. Ja det er ekkelt. Heller ved det i dassen.. : 0

Anonymkode: d9af4...e82

Skrevet

Han kan jo gjøre det, og på den måten sørge for smitte på det meste av maten dere lager på det kjøkkenet i lang tid fremover... (det trengs 10virus for å smitte, og i en dråpe oppkast er det flere hundre tusen). 

Spy heller i poser (om man ikke kommer til doen), de kan du knyte og kaste rett ut i søpla. 

Anonymkode: 785fe...959

Skrevet

Jeg putter pose i spybøtta og hiver i søppel og så rett ut.

Men nei, du ikke på jordet. Veldig ekkelt.

Anonymkode: 78dbe...cc1

Skrevet

Æsj, det skal selvfølgelig i do, og klores etterpå

Anonymkode: 14d0d...c35

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men, kjøkkenøy midt i stua?

Haha, har et stort allrom med åpen løsning da😜

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han kan jo gjøre det, og på den måten sørge for smitte på det meste av maten dere lager på det kjøkkenet i lang tid fremover... (det trengs 10virus for å smitte, og i en dråpe oppkast er det flere hundre tusen). 

Spy heller i poser (om man ikke kommer til doen), de kan du knyte og kaste rett ut i søpla. 

Genialt tips! Takk😊 I tillegg hadde han latt ungen spy i bakebollen. Ikke så lyst til å lage boller i den mer. Jeg ville kaste den, men mannen skrubbet den grundig med oppvaskbørsten. Da ville jeg kaste oppvaskbørsten, men det var jo ikke nødvendig. 😝😝😝

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Genialt tips! Takk😊 I tillegg hadde han latt ungen spy i bakebollen. Ikke så lyst til å lage boller i den mer. Jeg ville kaste den, men mannen skrubbet den grundig med oppvaskbørsten. Da ville jeg kaste oppvaskbørsten, men det var jo ikke nødvendig. 😝😝😝

Jeg er veldig fan av endel bakterier, og mener virkelig at unger bør bli sjuke iløpet av barndommen og imunforsvar bygges. Brukte aldri sprit når jeg hadde spedbarn og generelt ganske så avslappa, men oppkast i bakebolle og vaske med oppvaskbørste? Kast begge! Så får du heller leve med at han mener du har bakterieangst - heller det enn å bake i spybollen!

Skrevet

Du kan selvfølgelig koke begge deler, men trur faktisk jeg hadde kasta uansett. 

Skrevet

Jeg hadde kasta oppvaskbørste og bakebolle

Anonymkode: a6efc...4e2

Skrevet

Jeg hadde ofret både bakebolle og oppvaskbørste altså 🙈😂 Skaff ny på Europris til 70kr  

...Gud som jeg hadde kloret hele huset hvis mannen min hadde gjort det din gjør 😅😂 Heldigvis kjenner han min noja på akkurat oppkast/diare

Skrevet

Min svoger spydde nettop i bollen de bruker på julaften.. hehe.. æsj

Anonymkode: d9af4...e82

Gjest Hercule Poirot
Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi da... 

Jeg har er vanligvis et svært avslappet forhold til bakterier, smitte osv, men et sted går det en grense, altså. 

Hvis verken bakebollen eller oppvaskbørsten har ekstremt høy verdi pga gullbelagte kanter eller innsatte diamanter, så hadde begge gått direkte i søpla uten noen form for diskusjon. Oppkast er aldri noe annet enn motbydelig. 

Skrevet

Nå MÅ noen snart si fra om at det er VIRUS du her er bekymret for, IKKE bakterier. Stor forskjell!

Anonymkode: 96b0b...b30

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå MÅ noen snart si fra om at det er VIRUS du her er bekymret for, IKKE bakterier. Stor forskjell!

Anonymkode: 96b0b...b30

Nemlig. Dessuten er dette en type virus man har god grunn til å være litt skeptisk til, og da er det heller ikke FOBI! Mannen er dermed dobbelt så langt ute på jordet. Minst.

Anonymkode: b3387...066

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nemlig. Dessuten er dette en type virus man har god grunn til å være litt skeptisk til, og da er det heller ikke FOBI! Mannen er dermed dobbelt så langt ute på jordet. Minst.

Beklager, angst var visst ordet han brukte. Poenget er det samme. :P

Skrevet

Mannen din må være helt nedsnødd. Han trenger å lære om hygiene.

Skrevet

Jeg er langt unna bakterie-/virusangst. Lang unna!

Men å helle oppkast i vasken, det gjør man bare ikke! Da risikerer man jo å smitte ikke bare resten av huset, men også de som kommer på besøk en god stund fremover. Grøss! Om han gjorde det - masse klor og la stå en stund.

Bakebollen og oppvaskbørsten kan kokes, det er null problem. Men bare vaske dem er ikke nok!

Mannen din trenger en innføring i grunnleggende hygiene og smitte, Hi.

God bedring til lille :)

Anonymkode: 50702...8fc

Skrevet

Jeg har langt fra bakteriehysteri...

Men her brukes vaskebøtten som spybøtte (bruker den til oppgangsvask en gang før den brukes inne, da jeg bruker middel som dreper boning i oppgangsvask, er noe spesialmiddel)

Kunne ha brukt en bakebolle ol. hvis ungen hadde begynt og spy og det var det nærmeste. Men blir kloret etter på! 

Spyet går ALLTID i do, uten unntak!

Skrevet

Smitte til side, jeg fikk tilsnakk av min far en gang jeg kastet opp i vasken på do da jeg var liten. Kunne tette vasken med den slags.

Han hadde jo et poeng, selv om han kunne kostet på seg et «går det bra med deg?» også. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han ville helle ut bøtta med oppkast i kjøkkenvasken. Jeg synes det er ekkelt! Vi har kun en kjøkkenøy midt i stua og der ville han helle det ut. Jeg ble litt småirritert. Er det jeg som er helt på jordet?

Nei, han er på jordet. Det er megaekkelt og risikabelt!!

Anonymkode: ee929...387

Skrevet

Jeg ville helt det i do, men er jo ikke verre enn å desinfisere vasken etterpå? Det gjør jeg med jevne mellomrom uansett, pga der passerer det mye ekkelt, f eks kattemat, rått kjøtt, sur melk, osv. Samme med kjøkkenbenken rundt, den desinfiseres jevnlig pga den kommer i kontakt med rått kjøtt og søppel og det er der vi tilbereder mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...