Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #1 Skrevet 7. desember 2017 bakdeler... 9-åringen har hatt hull i ørene i 1 1/2 år uten noen problemer. Byttet til nye øredobber for 14 dager siden, og nå har begge bakdelene på den tiden greid å forsvinne inn i øreflippen!? Må være noe med designet som gjør at den bare kan strammes og strammes. Hun trodde at hun hadde mistet bakdelene, men øredobbene ville ikke ut. Så litt sår ut på baksiden, men etter mye vasking og styr, ser heg at bakdelene har gravd seg inn i flippen. Aldri skjedd noe lignende etter bytte av øredobber før... Uansett må hun nå til legen. Vil hun da få bedøvd øreflippen? Må jo være fryktelig vondt å grave de ut igjen... Hsr lest om flere som bare har måtte holdt fast ungene mens de graver bakdelen ut... Noen med erfaringer? Anonymkode: a4ffb...000
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #2 Skrevet 7. desember 2017 Istedenfor å holde fast ungen (noe jeg mener er unødvendig tortur og barnemishandling ) så kan man sprøyte inn en dose lokalbedøvelse (ofte Xylocain). Dette har du som mor rett til å be om hvis hun får veldig vondt. (Istedenfor å holde fast og la det stå til) Anonymkode: 36259...529
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #3 Skrevet 7. desember 2017 Vi ble henvist til øre-nese-hals spesialist, men da denne hadde lang venteliste, fikk jeg tlf fra legen om at vi måtte dra til Drammen sykehus. Der ble det satt bedøvelse i øreflippen og ut kom bakdelen etter litt tid. Jeg så ikke på da legen gjorde det han gjorde, men det gikk helt fint. Vi fikk akutttime hos fastlege og time på sykehuset samme dag. Anonymkode: de0cb...176
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #4 Skrevet 7. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Istedenfor å holde fast ungen (noe jeg mener er unødvendig tortur og barnemishandling ) så kan man sprøyte inn en dose lokalbedøvelse (ofte Xylocain). Dette har du som mor rett til å be om hvis hun får veldig vondt. (Istedenfor å holde fast og la det stå til) Anonymkode: 36259...529 Bare googlet problemet og så st folk hadde måtte holde fast barnet... Tenkte at det kan bli vanskelig å holde seg så kald. Vet hundar litt ung da hun fikk hull, men har hittil stelt så bra med dem og vært flink, så skjønner ikke helt hva som har gått galt... Anonymkode: a4ffb...000
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #5 Skrevet 7. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi ble henvist til øre-nese-hals spesialist, men da denne hadde lang venteliste, fikk jeg tlf fra legen om at vi måtte dra til Drammen sykehus. Der ble det satt bedøvelse i øreflippen og ut kom bakdelen etter litt tid. Jeg så ikke på da legen gjorde det han gjorde, men det gikk helt fint. Vi fikk akutttime hos fastlege og time på sykehuset samme dag. Anonymkode: de0cb...176 Får håpe deg er mulig. Greit at det er folk som er trygge på å jobbe med sånne oppgaver. Fastlegen min er litt usikker, men hun kan jo overraske... Anonymkode: a4ffb...000
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #6 Skrevet 7. desember 2017 Jeg hadde det som barn, ble henvist til en privatklinikk med avtale så det var litt ventetid. Lokalbedøvelse og et sting bak øreflippen. Tok nye hull etter et års tid. Gikk helt fint. Anonymkode: 1b14e...0c4
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #7 Skrevet 7. desember 2017 Her holdt de fast barnet og fikk de ut på no time. Ja det var vondt, men kun vondt i der og da. Anonymkode: 1b4df...81f
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #8 Skrevet 8. desember 2017 På min jente begynt legen å kutte uten bedøvelse og det anbefaler jeg ikke. Ble mye ekstra vondt og mye blod og måtte til slutt sette bedøvelse uansett. Med bedøvelse gikk det greit, litt mer snitting, fikk bakdelen ut og sydde ett sting. Anonymkode: f25e2...393
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #9 Skrevet 8. desember 2017 Vi gjorde det på legevakten. Begge mine barn hadde dette problemet. Anonymkode: fe214...d32
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #10 Skrevet 8. desember 2017 VI valgte å ringe lege i dag, info ned hun ikke hadde veldig vondt i går kveld. Skal dit senere. Håper de bedøver i slle fall. Har alle måtte la hullene gro igjen, eller har noen reddet hullene. Jenta er litt bekymret for dette. Hun er forberedt på minst et år uten hull, men tenkte jeg kunne høre i slle fall... hi Anonymkode: a4ffb...000
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #11 Skrevet 8. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: VI valgte å ringe lege i dag, info ned hun ikke hadde veldig vondt i går kveld. Skal dit senere. Håper de bedøver i slle fall. Har alle måtte la hullene gro igjen, eller har noen reddet hullene. Jenta er litt bekymret for dette. Hun er forberedt på minst et år uten hull, men tenkte jeg kunne høre i slle fall... hi Anonymkode: a4ffb...000 Stakkars jente. Masse lykke til Anonymkode: 627e8...0ec
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #12 Skrevet 8. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: VI valgte å ringe lege i dag, info ned hun ikke hadde veldig vondt i går kveld. Skal dit senere. Håper de bedøver i slle fall. Har alle måtte la hullene gro igjen, eller har noen reddet hullene. Jenta er litt bekymret for dette. Hun er forberedt på minst et år uten hull, men tenkte jeg kunne høre i slle fall... hi Anonymkode: a4ffb...000 For begge mine var erfaring med verk og kutt såpass smertefullt at de har valgt å ikke gjøre det igjen. De er 11 og 13 nå. Lykke til! Anonymkode: fe214...d32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå