Gå til innhold

Penger til mat i uken


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye penger i uken til mat e det lurt å sette av. 

Siden jeg no skal flytte. Etter at jeg har bodd hjemme en stund etter forgie leilighet ble solgt og skal lage et budsjett for mat og diverse utgifter. 

Jeg bor alene og blir 1 person. 

 

Håper på svar her. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på budsjettet ditt - lever du på studentbudsjett, AAP eller jobber du med ordinær lønn, eller er kjemperik? 

Når jeg levde på AAP hadde jeg ca 4000,- i måneden til ALT utenom faste utgifter, og hadde ca  50,- beregnet til mat hver dag, mens jeg i dag nok ville hatt et større budsjett.

 

 

Skrevet

Litt rart å spørre om det på et foreldreforum, men du kan vel få ett svar.

Det kommer an på hvor mye du spiser og hvor billige/dyre vaner du har. Mellom 800-1200 kr i uken om du ikke røyker og drikker alkohol

Anonymkode: 36b7b...f26

Skrevet
Akkurat nå, Virre Vips skrev:

Det kommer jo helt an på budsjettet ditt - lever du på studentbudsjett, AAP eller jobber du med ordinær lønn, eller er kjemperik? 

Når jeg levde på AAP hadde jeg ca 4000,- i måneden til ALT utenom faste utgifter, og hadde ca  50,- beregnet til mat hver dag, mens jeg i dag nok ville hatt et større budsjett.

 

 

Jeg på aap nå. Men er på tur over i fast jobb. Sånn at jobb får tilskudd fra nav og jeg blir fast ansatt i bedriften jeg er på praksis hos nå

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Litt rart å spørre om det på et foreldreforum, men du kan vel få ett svar.

Det kommer an på hvor mye du spiser og hvor billige/dyre vaner du har. Mellom 800-1200 kr i uken om du ikke røyker og drikker alkohol

Anonymkode: 36b7b...f26

Høres ikke så gale ut 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Litt rart å spørre om det på et foreldreforum, men du kan vel få ett svar.

Det kommer an på hvor mye du spiser og hvor billige/dyre vaner du har. Mellom 800-1200 kr i uken om du ikke røyker og drikker alkohol

Anonymkode: 36b7b...f26

Det er da vel ikke noe rart spørsmål

Anonymkode: 7743b...7a4

Skrevet
Akkurat nå, Anonym10000 skrev:

Jeg på aap nå. Men er på tur over i fast jobb. Sånn at jobb får tilskudd fra nav og jeg blir fast ansatt i bedriften jeg er på praksis hos nå

Så bra! Gratulerer med det! :)

Fint at du setter opp budsjett, det er veldig lurt. Begynn med å se hva du har, og start med et relativt lite budsjett, så kan du heller justere opp om du ser at økonomien har rom til det.

Skrevet
Akkurat nå, Virre Vips skrev:

Så bra! Gratulerer med det! :)

Fint at du setter opp budsjett, det er veldig lurt. Begynn med å se hva du har, og start med et relativt lite budsjett, så kan du heller justere opp om du ser at økonomien har rom til det.

Jo men er det lurt å prøve å kute utgifter der man kan eksempel Netflix Spotify osv

Skrevet

Vi er to stykker og bruker 700-1000,- i uk-cirka. Og når jeg bodde for meg selv prøvde jeg å holde meg til 600,- i uka. Fullt mulig. 

Anonymkode: eebc3...271

Skrevet

800 i uken synes jeg er et bra budsjett. Med dårlig råd, ville jeg hatt 500 i uka. Selv har jeg 400 i uka, noe som er lite

Anonymkode: 7743b...7a4

Skrevet

Planlegg hele uka og handle en gang i uka. Da kan du f.eks kjøpe kjøtt eller grønnsaker som du beregner til flere dager. 

Skjær opp brødet i butikken, putt i frysa og bruk brødrister når du skal ha brød, så slipper du svinn.

Det er mine beste spareråd når det kommer til mat og handling.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi er to stykker og bruker 700-1000,- i uk-cirka. Og når jeg bodde for meg selv prøvde jeg å holde meg til 600,- i uka. Fullt mulig. 

Anonymkode: eebc3...271

Takk for innspill holder på med budsjett nå

Skrevet
1 minutt siden, Anonym10000 skrev:

Jo men er det lurt å prøve å kute utgifter der man kan eksempel Netflix Spotify osv

Det kommer jo an på om du har råd til det eller ei

Anonymkode: 7743b...7a4

Skrevet
Akkurat nå, Virre Vips skrev:

Planlegg hele uka og handle en gang i uka. Da kan du f.eks kjøpe kjøtt eller grønnsaker som du beregner til flere dager. 

Skjær opp brødet i butikken, putt i frysa og bruk brødrister når du skal ha brød, så slipper du svinn.

Det er mine beste spareråd når det kommer til mat og handling.

Det hadde jeg ikke tenkt på

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer jo an på om du har råd til det eller ei

Anonymkode: 7743b...7a4

D e sant 

Skrevet

Det rådet for brødet er virkelig gull verdt! Følg med på tilbud, kjøp mat/middag for mange dager av gangen. Firstprice, eldorado og butikkenes egne merker er ofte noe billigere. Jeg ville kuttet sånt som spotify og netflix i starten (kanskje ikke netflix dersom det ikke er tv da...). Dersom det er mulighet for det er set ALLTID bra om du klarer å få litt inn på sparekonten 😊

Anonymkode: 6b180...c8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...