Gå til innhold

Liker ikke å jobbe i butikk i desember.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få det ut. Utvidet åpningstider, søndagsåpent, nattåpent osv. 

Har nå jobbet 11 dager uten fri. Ser frem til helg i morgen og så på igjen på mandag med 12 til. 

Anonymkode: b0894...2fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes desember er gøy, blir aldri kjedelig på jobb ihvertfall ;)

Men hvorfor jobber du så mye overtid da? Jeg jobber full tid hele året, også i desember. Litt forskjøvet arbeidstid, men det er helt greit synes jeg, gjør meg ingenting å jobbe en søndag og få fri en tirsdag isteden. Min uke består av 37,5 time uansett når på året det er.

Har dere ikke ekstrahjelper, deltidsansatte eller julehjelper som tar en det av den ekstra bemanningen man trenger i desember? Vi faste må jo spre oss utover hele åpningstiden, vi kan ikke ha bare ekstrahjelper/julehjelper på jobb, men vi jobber ikke noe særlig mer enn ellers.

Anonymkode: 780d9...76a

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må bare få det ut. Utvidet åpningstider, søndagsåpent, nattåpent osv. 

Har nå jobbet 11 dager uten fri. Ser frem til helg i morgen og så på igjen på mandag med 12 til. 

Må du jobbe så mye da?

Anonymkode: 6bea0...00f

Skrevet

Jobber i butikk det vi er to ansatte så deler vaktene. Veldig vanskelig å få folk. 

Hadde det vært travelt hadde det vært en ting. På søndag jobbet jeg 14 til 19 og hadde 5 kunder. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jobber i butikk det vi er to ansatte så deler vaktene. Veldig vanskelig å få folk. 

Hadde det vært travelt hadde det vært en ting. På søndag jobbet jeg 14 til 19 og hadde 5 kunder. 

Da skjønner jeg at du ikke liker det. Det er jo rovdrift på de ansatte. Da må butikken ta følgene av å ha for få ansatte synes jeg, og ikke ha søndagsåpent, nattåpent og utvidet åpningstid. Hva om en av dere blir syk, skal den andre jobbe hele tiden da?

Skrevet

Da jeg jobbet i butikk, både som fulltid, deltid og ekstrahjelp, har jeg alltid jobbet maks i desember. Dvs 14 dager uten fri var helt vanlig. Maks 2 dager fri i julen. Alltid jobb julaften eller nyttårsaften. 

Fy søren jeg er glad jeg har byttet jobb så jeg slipper det nå lengre. 

Anonymkode: 64102...6de

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da skjønner jeg at du ikke liker det. Det er jo rovdrift på de ansatte. Da må butikken ta følgene av å ha for få ansatte synes jeg, og ikke ha søndagsåpent, nattåpent og utvidet åpningstid. Hva om en av dere blir syk, skal den andre jobbe hele tiden da?

Om man ligger på et senter, så kan må åpningstidene følge senteret. Hver enkelt butikkeier kan ikke velge andre åpningstider selv om de ikke har folk, eller om det er veldig rolig. 

Ikke HI 

Skrevet
6 minutter siden, Serepta skrev:

Om man ligger på et senter, så kan må åpningstidene følge senteret. Hver enkelt butikkeier kan ikke velge andre åpningstider selv om de ikke har folk, eller om det er veldig rolig. 

Ikke HI 

Det visste jeg ikke, men når du sier det så burde jeg egentlig tenkt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...