Gå til innhold

Ny seng!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi må ha ny seng.  Rammemadrass eller kontinental, har ikke helt skjønt forskjell. Noen som har gode senger å anbefale? Fra IKEA?

Anonymkode: 0e1b2...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forskjellen på ramme og kontinental slik jeg har forstått det er at kontinental er sånn sokkel som går ned til gulvet. Umulig å få vasket under, og man tror at det ikke samler seg støv, men det gjør det. Masse støv som trekker opp i madrassen og man ligger og puster inn.
Rammemadrass er sånn med ben, som man lettere kommer til under senga og får vasket.

Kjøpte oss ny seng i sommer, og han på møbelbutikken anbefalte ramme fremfor kontinental av den grunnen jeg nevner. Jeg hadde nemlig lyst på kontinental fordi det ikke ble støv.

Husker ikke hva senga het, men vi fikk god hjelp på møbelbutikken til å finne en seng som passet oss. 

Anonymkode: fa5a6...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forskjellen på ramme og kontinental slik jeg har forstått det er at kontinental er sånn sokkel som går ned til gulvet. Umulig å få vasket under, og man tror at det ikke samler seg støv, men det gjør det. Masse støv som trekker opp i madrassen og man ligger og puster inn.
Rammemadrass er sånn med ben, som man lettere kommer til under senga og får vasket.

Kjøpte oss ny seng i sommer, og han på møbelbutikken anbefalte ramme fremfor kontinental av den grunnen jeg nevner. Jeg hadde nemlig lyst på kontinental fordi det ikke ble støv.

Husker ikke hva senga het, men vi fikk god hjelp på møbelbutikken til å finne en seng som passet oss. 

Anonymkode: fa5a6...0a9

Kontinentalseng består av rammemadrass, fjærmadrass og overmadrass. Den har som regel bein så den er ikke helt ned til gulvet. Mange som har kontinentalseng har som regel kun det, mens noen velger pga hodegavl i tillegg. Jeg synes det er like greit å bare ha den som den er, gjerne med et skjørt rundt for å skjule de forskjellige lagene med madrasser.

Rammemadrass er ganske enkelt en madrass med treramme inni. Man kan sette bein på en rammemadrass så har man sengen klar, men man kan også ha den i en seng.

Anonymkode: 09bfc...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, oslofrk skrev:

Vi har akkurat kjøpt Brimnes fra Ikea. Fikk utrolig (!) god hjelp av ansatt i sengeavd 😉👍

Det fikk jeg og på Ikea, veldig fornøyd

Anonymkode: a99ff...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ny seng i fjor. To kriterier: ikke for myk (liker ikke å sove i traktorspor) og minst 200 cm bred (tre barn...). 

Endte med Svane 200*200 kontinentalseng.  Bred og god! Ellers hadde jeg nok like gjerne gått for IKEA. 

Anonymkode: 17c8c...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...