Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #1 Skrevet 7. desember 2017 Bakte kromkaker for å ha til jul. Veldig fornøyd med å være tidlig ute! Fire dager senere er boksen tom 🤔 Søren klype, må frem med jernet igjen! Hvordan unngår dere tidligbakere å spise av lasset? Gi meg viljestyrke, noen! Anonymkode: 2090e...456
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #2 Skrevet 7. desember 2017 Det er da ikke meningen alle julekakene skal spises på julaften, de skal man kose seg med gjennom hele advent. Er jo det som er jul, år ta et par krukaker til kaffen etter middag på en tirsdag Krumkaker baker vi i snitt 3-4 ganger i løpet av desember, de forsvinner fort. Anonymkode: 98063...6c9
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #3 Skrevet 7. desember 2017 Har regel om at det er lov å smake den dagen det bakes, ellers ikke før julaften eller spesielle anledninger. Barna får med på skoleavslutning ol. Boksene oppbevares i en bød der vi ikke ser dem. Anonymkode: 4142e...232
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #4 Skrevet 7. desember 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er da ikke meningen alle julekakene skal spises på julaften, de skal man kose seg med gjennom hele advent. Er jo det som er jul, år ta et par krukaker til kaffen etter middag på en tirsdag Krumkaker baker vi i snitt 3-4 ganger i løpet av desember, de forsvinner fort. Anonymkode: 98063...6c9 Her er advent "fastetid". Da er vi mer restriktive på god mat enn vanlig. Til gjenngjeld koser vi oss masse i jula, heøt til 20.dag. Anonymkode: 4142e...232
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #5 Skrevet 7. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er advent "fastetid". Da er vi mer restriktive på god mat enn vanlig. Til gjenngjeld koser vi oss masse i jula, heøt til 20.dag. Anonymkode: 4142e...232 Ja, hver familie må jo finne de tradisjonene som passer best for dem. Her er det sånn at når vi runder nyttår er vi helt klissete og søte innvendig av all den gode julematen og snopet at vi lengter etter sunnere dager, magrere middager osv, da føler vi oss ferdig. Så vi koser oss mye nå i desember isteden. Anonymkode: 98063...6c9
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #6 Skrevet 7. desember 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, hver familie må jo finne de tradisjonene som passer best for dem. Her er det sånn at når vi runder nyttår er vi helt klissete og søte innvendig av all den gode julematen og snopet at vi lengter etter sunnere dager, magrere middager osv, da føler vi oss ferdig. Så vi koser oss mye nå i desember isteden. Anonymkode: 98063...6c9 Nettopp, og hi ønsket tydligbis å ha det mer som oss. Hun er ikke får som vil vente. Anonymkode: 4142e...232
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #7 Skrevet 7. desember 2017 Trikset er å oppbevare dem tilstrekkelig utilgjengelig Anonymkode: 7a6ce...613
sotosmor Skrevet 7. desember 2017 #8 Skrevet 7. desember 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Her er advent "fastetid". Da er vi mer restriktive på god mat enn vanlig. Til gjenngjeld koser vi oss masse i jula, heøt til 20.dag. Anonymkode: 4142e...232 Jeg skulle gjerne vært mer restriktiv, men her er det bursdager og juleavslutninger her og der. Og da blir det gjerne kaker og usunn mat. Her har jeg bakt serinakaker, og som ts så småspiser jeg av boksen ofte.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #9 Skrevet 7. desember 2017 Jeg unngår ikke å spise av lasset, jeg bare baker nok til at det ikke blir tomt selv om jeg gjør det. Funker som snus! Anonymkode: 37e5f...64d
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #10 Skrevet 8. desember 2017 Jeg lar rett og slett være å bake til vi er kommet så langt uti desember at jeg ikke vil rekke å tømme boksen samme hvor fort jeg spiser... Anonymkode: bde66...916
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #11 Skrevet 8. desember 2017 Jeg spiser masse kaker, god mat i hele desember når vi er i julestemning, hører julemusikk og planlegger jul. Fra 1-2 januar er det hverdag for meg med sunn mat, trening osv Anonymkode: b2df1...53b
Væpnet dame Skrevet 8. desember 2017 #12 Skrevet 8. desember 2017 Trikset er å lage nok kaker så man ikke klarer å gå tom og å ha to bakedager hvor man baker store lass! Småkaker er godt og da må man ha store mengder!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #13 Skrevet 8. desember 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg unngår ikke å spise av lasset, jeg bare baker nok til at det ikke blir tomt selv om jeg gjør det. Funker som snus! Anonymkode: 37e5f...64d Stapper det oppunder leppa, lar det ligge der en times tid, og får en rus? Anonymkode: 5d69e...739
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2017 #14 Skrevet 8. desember 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg lar rett og slett være å bake til vi er kommet så langt uti desember at jeg ikke vil rekke å tømme boksen samme hvor fort jeg spiser... Anonymkode: bde66...916 Det må være en stor boks, gitt. Jeg hadde fint klart å spise 1/2 av en pepperkakeboks. Dvs innholdet i en pepperkakeboks;) Anonymkode: 5d69e...739
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå