Gå til innhold

Julekaker og dårlig selvkontroll


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bakte kromkaker for å ha til jul. Veldig fornøyd med å være tidlig ute! Fire dager senere er boksen tom 🤔 Søren klype, må frem med jernet igjen! Hvordan unngår dere tidligbakere å spise av lasset? Gi meg viljestyrke, noen! 

Anonymkode: 2090e...456

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da ikke meningen alle julekakene skal spises på julaften, de skal man kose seg med gjennom hele advent.

Er jo det som er jul, år ta et par krukaker til kaffen etter middag på en tirsdag ;)

Krumkaker baker vi i snitt 3-4 ganger i løpet av desember, de forsvinner fort.

Anonymkode: 98063...6c9

Skrevet

Har regel om at det er lov å smake den dagen det bakes, ellers ikke før julaften eller spesielle anledninger. Barna får med på skoleavslutning ol. Boksene oppbevares i en bød der vi ikke ser dem.

Anonymkode: 4142e...232

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ikke meningen alle julekakene skal spises på julaften, de skal man kose seg med gjennom hele advent.

Er jo det som er jul, år ta et par krukaker til kaffen etter middag på en tirsdag ;)

Krumkaker baker vi i snitt 3-4 ganger i løpet av desember, de forsvinner fort.

Anonymkode: 98063...6c9

Her er advent "fastetid". Da er vi mer restriktive på god mat enn vanlig. Til gjenngjeld koser vi oss masse i jula, heøt til 20.dag.

Anonymkode: 4142e...232

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er advent "fastetid". Da er vi mer restriktive på god mat enn vanlig. Til gjenngjeld koser vi oss masse i jula, heøt til 20.dag.

Anonymkode: 4142e...232

Ja, hver familie må jo finne de tradisjonene som passer best for dem.

Her er det sånn at når vi runder nyttår er vi helt klissete og søte innvendig av all den gode julematen og snopet at vi lengter etter sunnere dager, magrere middager osv, da føler vi oss ferdig. Så vi koser oss mye nå i desember isteden.

Anonymkode: 98063...6c9

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hver familie må jo finne de tradisjonene som passer best for dem.

Her er det sånn at når vi runder nyttår er vi helt klissete og søte innvendig av all den gode julematen og snopet at vi lengter etter sunnere dager, magrere middager osv, da føler vi oss ferdig. Så vi koser oss mye nå i desember isteden.

Anonymkode: 98063...6c9

Nettopp, og hi ønsket tydligbis å ha det mer som oss. Hun er ikke får som vil vente.

Anonymkode: 4142e...232

Skrevet

Trikset er å oppbevare dem tilstrekkelig utilgjengelig ;)

Anonymkode: 7a6ce...613

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er advent "fastetid". Da er vi mer restriktive på god mat enn vanlig. Til gjenngjeld koser vi oss masse i jula, heøt til 20.dag.

Anonymkode: 4142e...232

Jeg skulle gjerne vært mer restriktiv, men her er det bursdager og juleavslutninger her og der. Og da blir det gjerne kaker og usunn mat.

Her har jeg bakt serinakaker, og som ts så småspiser jeg av boksen ofte.

Skrevet

Jeg unngår ikke å spise av lasset, jeg bare baker nok til at det ikke blir tomt selv om jeg gjør det. Funker som snus! :D

Anonymkode: 37e5f...64d

Skrevet

Jeg lar rett og slett være å bake til vi er kommet så langt uti desember at jeg ikke vil rekke å tømme boksen samme hvor fort jeg spiser...

Anonymkode: bde66...916

Skrevet

Jeg spiser masse kaker, god mat i hele desember når vi er i julestemning, hører julemusikk og planlegger jul. Fra 1-2 januar er det hverdag for meg med sunn mat, trening osv

Anonymkode: b2df1...53b

Skrevet

Trikset er å lage nok kaker så man ikke klarer å gå tom og å ha to bakedager hvor man baker store lass! 

Småkaker er godt og da må man ha store mengder!

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg unngår ikke å spise av lasset, jeg bare baker nok til at det ikke blir tomt selv om jeg gjør det. Funker som snus! :D

Anonymkode: 37e5f...64d

Stapper det oppunder leppa, lar det ligge der en times tid, og får en rus?

Anonymkode: 5d69e...739

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lar rett og slett være å bake til vi er kommet så langt uti desember at jeg ikke vil rekke å tømme boksen samme hvor fort jeg spiser...

Anonymkode: bde66...916

Det må være en stor boks, gitt. Jeg hadde fint klart å spise 1/2 av en pepperkakeboks. Dvs innholdet i en pepperkakeboks;)

Anonymkode: 5d69e...739

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...