Gå til innhold

Blødning i svabgerskapet(tidlig),bare regne med at det går bra??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Første blødning i uke 7. Ikke stor Blødning, kun på papiret (spottet). Varte i ca 5 dager. 

Uke 8 så vi hjerte slå og alt så fint ut på ul.

Ny blødning i uke 10,varte i gå fem dager den også. Litt mer enn i uke 7, men fortsatt lite. Ingen smerte på noen av de og symptomene er fortsatt helt til stedet. Kastet opp sist i dag tidlig lilsom.

Er nå i uke 11. Var hos fastlegen i går og hun sier at hun har en god følelse. Hcg prøver er ikke noe vits Nå, fordi de skal synke rundt denne tiden uansett. Blir henvist til ul, men det er 4 ukers ventetid. Sist var vi på privat ul. Det kostet 1300 kr. Skal på ny privat ul i uke 12. Men jeg leser jo om folk som blir sendt på ul på dagen ved Blødning, på sykehus! Er det så forskjell ift. Hvor man bor? Syns jo det er litt urettferdig at vi må bare vente å se eller betale 2600 kr for privat ul! Er det sånn at man bare skal regne med at det går bra fordi blødningen har stoppet eller hva er det her for noe?? 

Litt frustrert her for føler igjen nå at vi bare går å venter.. uten å vite om det er liv eller ikke. 😟

Anonymkode: 10ec9...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er helt vanlig at man IKKE blir sendt rett til sykehus for små blødninger tidlig i svangerskapet, i alle fall. Men det kommer nok an på hvem man møter på, hvilket sykehus det er snakk om, og situasjonen. 

Anonymkode: 1d4b9...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire barn og har blødd i første trimester med alle, men har aldri blitt sendt til ul.

Betalte for privat ul i uke 12-13 i de to siste svangerskapene, da hadde jeg ikke nerver til å vente til ordinær ul.

Anonymkode: 8c826...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privat ul med refusjonsavtale da? Har selv fått hendvisning til tidlig ul pga tidligere sa, og bestiller da hos nettopp priv. Gyn med avtale. Fikk oftest time innen 1,5uker første gangene. 

Anonymkode: 331f2...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo at om det skulle være noe galt er det ingenting å gjøre. Derfor bruker man ikke offentlige midler til dette, selv hvor frustrerende det er for de involverte.

Mange bekker små gjør en står å. Mye i helsevesenet er dyrt og nødvendig, derfor må man spare der man kan.

 

Anonymkode: 591bd...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...