Gå til innhold

Hva hadde dere gjort i dette tilfellet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

12-åringen er kvalm og har akkurat tatt med en bøtte på rommet. Hvis dette bryter ut i omgangssyke... Jeg skal jobbe fredag og hele helga. 12 timers vakter. Ikke lett å få tak i folk om jeg blir syk.

Hadde dere sendt 12-åringen til bestemor om han blir syk, slik at jeg evt slipper å bli syk? Eller bare ha han hjemme å ta en sjanse?

Anonymkode: 95e80...106

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender selvfølgelig ikke spysyke unger til bestemor.

Ville tatt sjansen, men vært nøye med håndvask og kloring. Er slett ikke alltid man blir smittet av ungene når de blir syke.

Anonymkode: 0ef74...16a

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sender selvfølgelig ikke spysyke unger til bestemor.

Ville tatt sjansen, men vært nøye med håndvask og kloring. Er slett ikke alltid man blir smittet av ungene når de blir syke.

Anonymkode: 0ef74...16a

Bestemor har sagt han kan komme dit om det blir sykdom. Hadde selvfølgelig ikke tenkt på det om hun ikke hadde sagt det selv.

Anonymkode: 95e80...106

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvordan ditt barn ville tatt det, men jeg vet at jeg hadde følt meg veldig avvist da jeg var barn,  hvis jeg ble sendt hjemmefra fordi jeg var syk og foreldrene mine ikke ville bli smittet! Det hadde jeg aldri fått meg til å gjøre mot barnet mitt. Hvis du skulle bli syk er det arbeidsgiver sitt problem å skaffe vikar, ikke ditt. 

Anonymkode: 45e83...86a

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå vet ikke jeg hvordan ditt barn ville tatt det, men jeg vet at jeg hadde følt meg veldig avvist da jeg var barn,  hvis jeg ble sendt hjemmefra fordi jeg var syk og foreldrene mine ikke ville bli smittet! Det hadde jeg aldri fått meg til å gjøre mot barnet mitt. Hvis du skulle bli syk er det arbeidsgiver sitt problem å skaffe vikar, ikke ditt. 

Anonymkode: 45e83...86a

Dette 👆🏻

En 12 åring kan man prøve å hjelpe til å forstå viktigheten av å holde seg på rommet, og vaske hendene godt. La han ha eget hånkle. Og bland opp klorin/vann 1:5 klar så du kan vaske over badet ofte. Hadde også heller brukt pose en bøtte, så kan du bare kaste den med en gang. Husk å vaske alle kontaktflate som blir tatt på (dørklinker, sengekant, mobil, fjernkontroll , såpedispenser osv. Sprit tar ikke omgangssyke virus!) KANSKJE du klarer å slippe unna 😉🙈 Lykke til!

Anonymkode: 49bd5...f23

Skrevet

Nei. Ikke for jobb. 

Men jeg har sendt bort mannen til sine foreldre dersom ungene har begynt å kaste opp rett før hans eksamen. 

Anonymkode: 8ea14...f4f

Skrevet

Er far inn i bilde? Isåfall kan du dra til bestemor. La gutten være syk i sitt eget hjem! 

Anonymkode: 594ff...37d

Skrevet

Hadde ikke sendt avgårde gutten, aldri i livet! Når han er syk skal han få være hjemme, ligge på sofaen og ha oss foreldre i nærheten.  

Anonymkode: 1bde5...70d

Skrevet

Hadde sendt han pga at jeg var redd for å bli smittet nei. Men hadde spurt bestemoren om hun kunne passet barnet hjemme hos dere bare mens du er på jobb.

Anonymkode: 0a71f...015

Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme

Anonymkode: 6c354...719

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...