Gå til innhold

Kommer du til å fortsette å bruke Lano?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Orkla-fabrikken som har produsert Lano ble nå nedlagt og skal flagges ut til Sverige. Fabrikken gikk med overskudd. 60 ansatte mistet jobben. Ansatte som trodde arbeidsplassene var trygge så lenge fabrikken gikk med godt overskudd.

Men eierne er ikke fornøyd med overskuddet og vil ha mer. Ikke bare blir det færre arbeidsplasser her, men også langt mindre skatteinntekter.

Støtter dere Lano videre?

Jeg tåler ikke Lano, så har ikke kjøpt den på mange år, men hva med dere som bruker den? Jeg hadde sluttet å bruke den i protest.

Anonymkode: 4b833...b61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usj da, jeg liker Lano godt da... men har du noe forslag til et godt alternativ som ikke er dyrere?

Anonymkode: cd906...910

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Usj da, jeg liker Lano godt da... men har du noe forslag til et godt alternativ som ikke er dyrere?

Jeg vet ikke hva Lano koster lenger. Jeg kjøper håndsåpe litervis på helsekosten, Sonett, de er veldig drøye i bruk og langt mer hudvennlig.

Skrevet

Kunne jeg brydd meg mindre! Selvsagt kommer vi fortsatt til å kjøpe Lano!  Lano for liten og Lano for stor,her i huset.

Anonymkode: 570ea...901

Skrevet

Lano har alltid minnet meg om gult snørr og jeg har aldri likt lukten. Kommer ikke til å kjøpe Lano. Kjøper heller såpe av god kvalitet i Tyskland til 10 kr literen. 

Anonymkode: 20676...d64

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hva Lano koster lenger. Jeg kjøper håndsåpe litervis på helsekosten, Sonett, de er veldig drøye i bruk og langt mer hudvennlig.

Hva med dusjsåpe da? Jeg har alltid brukt Lano dusjsåpe og synes de jeg har prøvd hos familie og venner er så vanskelige å få skylt ordentlig av.

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lano har alltid minnet meg om gult snørr og jeg har aldri likt lukten. Kommer ikke til å kjøpe Lano. Kjøper heller såpe av god kvalitet i Tyskland til 10 kr literen. 

Så det er ikke bare meg?! Lano lukter så ekkelt! Jeg har alltid synes det. Har minner helt ned i barneskolealder at jeg gremmes over å måtte bruke denne såpa borte hos andre. Det værste var jo at det var så mange som hadde denne såpa hus. Fikk spader den dagen jeg innså at den også fantes som dusjsåpe😱

Anonymkode: c3b23...022

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det meste er vel billigere enn Lano? Palmolive f.eks, ellers finnes det jo masse billige håndsåper

Anonymkode: 77d97...c7e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det meste er vel billigere enn Lano? Palmolive f.eks, ellers finnes det jo masse billige håndsåper

Jeg tenkte på dusjsåpe. Jeg har alltid bare brukt Lano der, så jeg har ikke oversikt over hva som er brukbart av det som er like billig eller billigere. ;) Kan selvsagt prøve meg frem, men det er enklere om jeg får et godt tips. :P

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenkte på dusjsåpe. Jeg har alltid bare brukt Lano der, så jeg har ikke oversikt over hva som er brukbart av det som er like billig eller billigere. ;) Kan selvsagt prøve meg frem, men det er enklere om jeg får et godt tips. :P

Jeg bruker bare Palmolive dusjsåpe og. Kjøper på Europris når de har tilbud

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det er ikke bare meg?! Lano lukter så ekkelt! Jeg har alltid synes det. Har minner helt ned i barneskolealder at jeg gremmes over å måtte bruke denne såpa borte hos andre. Det værste var jo at det var så mange som hadde denne såpa hus. Fikk spader den dagen jeg innså at den også fantes som dusjsåpe😱

Lano lukter ikke Lano lenger. Den har fått ny lukt😊

Anonymkode: 43aa6...e19

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lano lukter ikke Lano lenger. Den har fått ny lukt😊

Anonymkode: 43aa6...e19

Jeg kjenner igjen den lukta. Hender at jeg må vaske henda med Lano, dessverre.

Skrevet

Selvfølgelig kjøper jeg fortsatt produktet!

Anonymkode: 575ab...8a0

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig kjøper jeg fortsatt produktet!

Anonymkode: 575ab...8a0

Det er da ingen selvfølge! 

Det er mange som bruker sin forbrukermakt mot produkteiere, fabrikanter, kjøpmenn en mener er uetiske. 

Jeg hadde helt klart kuttet Lano for noe sånt. Kuttet Lano når de holdt på med disse Lano ungen kampanjene sine. Helt fjernt! 

Har ikke noe særlig forhold til verken dusjsåpe eller håndsåpe. 

Har akkurat nå Palmolive i dusjen og Bliw håndsåpe. 

Anonymkode: 14144...d09

Skrevet

Har aldri kjøpt Lano tror jeg, synes den er dyr....

Til deg som spurte om dusjsåpe. Palmolive dusjsåpe er ofte på tilbud hos Europris! Den lilla er fantastisk god!!

Anonymkode: a9f71...9d4

Skrevet

Aldri brukt Lano. Orker ikke lukten, ingen av oss tåler den heller.

bruker neutral, dr greve og Palmolive i dusj og til hender.

Skrevet

Alltid brukt lano. Selvfølgelig fortsetter jeg å bruke lano videre. Det er snakk om 60 stk som står uten jobb, ikke 600 000 som risikerer å bli skutt foran åpent kamera. 

Anonymkode: 32a2d...684

Skrevet

Spørsmålet er jo hva annet som er produsert i Norge?? 

Anonymkode: 55deb...78b

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alltid brukt lano. Selvfølgelig fortsetter jeg å bruke lano videre. Det er snakk om 60 stk som står uten jobb, ikke 600 000 som risikerer å bli skutt foran åpent kamera. 

Anonymkode: 32a2d...684

Solidarisk du 😳

Anonymkode: 14144...d09

Skrevet

Lano stinker, så jeg har aldri brukt det.

Jeg er enig i at man skal utøve sin forbrukermakt, men dersom jeg hadde brukt Lano, hadde jeg fortsatt å bruke det selv om de flagget ut til Sverige. Da bruker jeg heller kreftene på å unngå Nestlè og annet svineri.

Skrevet

Synes det er utrolig kvalmt og ekkelt gjort av Lano. Grådige eiere som driter i at 60 personer nå kanskje sliter med å forsørge familiene sine! Utrolig viktig å beholde arbeidsplasser og industri i landet vårt! Hadde jeg kjøpt Lano, hadde jeg slutta. Hater griske, empatiløse bedrifter. 

Anonymkode: e2eb0...90e

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes det er utrolig kvalmt og ekkelt gjort av Lano. Grådige eiere som driter i at 60 personer nå kanskje sliter med å forsørge familiene sine! Utrolig viktig å beholde arbeidsplasser og industri i landet vårt! Hadde jeg kjøpt Lano, hadde jeg slutta. Hater griske, empatiløse bedrifter. 

Hvis du er eieren av en bedrift som blør penger, så har du faktisk ikke muligheten til å unne deg luksusen av å holde folk i arbeid fordi du skal være snill. En bedrift som ikke lønner seg er ikke levedyktig.

Skrevet
2 minutter siden, gale damen skrev:

Hvis du er eieren av en bedrift som blør penger, så har du faktisk ikke muligheten til å unne deg luksusen av å holde folk i arbeid fordi du skal være snill. En bedrift som ikke lønner seg er ikke levedyktig.

Bedriften gikk med overskudd!

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bedriften gikk med overskudd!

OK, det er sikkert riktig, men det kan fortsatt være gode grunner til å senke produksjonskostnadene.

Hvis du er så opptatt av å holde arbeidsplassene innomlands, så regner jeg med at du er nøye med alt du handler, så at alt er norskprodusert, så da har jo du gjort din del for å få det til å skje.

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

lukter bleier

Anonymkode: dd465...7f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...